AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Var nettopp hos dyrelegen med min 6 måneder gamle valp. Veterinæren lurte på hva slags forsikring vi hadde, og jeg svarte Gjensidige. Hun hadde bare positive ting å si om det, men hun mente at hunden MÅTTE være id-merket for forsikring i Gjensidige. Dette har jeg ikke hørt om, og hun er ikke id-merket. Noen av dere som vet noe om det? Anonym poster: a581b1b982663bb315a44976008abc7a
Gjest Spiderpig Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Et kjapt google søk sier at ja, det må den, hvis den skal være forsikret for over 30.000 Hund Hundeforsikring kan kjøpes fra hunden er 5 uker gammel og frem til den er 7 år. Ved kjøp av forsikringen må du som eier bekrefte hundens helsetilstand. Skal du forsikre en hund for mer enn kr 30 000 kroner krever vi:ID-merkingVeterinærattestDokumentasjon på dyrets verdi https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/dyreforsikring/dyreforsikring-detaljer#kriterier
Snakkis Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 er gjensidige hundeforsikring bedre enn Agria? Jeg har nettopp fått en papillon valp.
Ruskemor Skrevet 8. mai 2013 #5 Skrevet 8. mai 2013 er gjensidige hundeforsikring bedre enn Agria? Jeg har nettopp fått en papillon valp. Det kommer an på hvem du spør Jeg er veldig fornøyd med Agria. Agria har også mer erfaring med dyr enn det Gjensidige har.
Snakkis Skrevet 8. mai 2013 #6 Skrevet 8. mai 2013 Det kommer an på hvem du spør Jeg er veldig fornøyd med Agria. Agria har også mer erfaring med dyr enn det Gjensidige har. Okey. Er det vetrinæren din som anbefalte deg det? :-)
Ruskemor Skrevet 8. mai 2013 #7 Skrevet 8. mai 2013 Okey. Er det vetrinæren din som anbefalte deg det? :-) Nei, veterinæren har bare anbefalt å forsikre hunden(e). Hvis jeg ikke husker helt feil å hadde vi hestene våre forsikret i Gjensidige. Selv foretrekker jeg Agria for hund. fikk veldig god hjelp da vi trengte forsikringen pga en operasjon hunden måtte ha. Agria dekket alt uten noe tull. Så det må dere være litt klar over at hvis dere forsikrer hunden etter at den er fylt 3 måneder så er det ikke alt som dekkes av forsikringen.
Maneo Skrevet 8. mai 2013 #8 Skrevet 8. mai 2013 Jeg foretrekker Gjensidige. Har hørt mye tull om Agria. Men er vel smak og behag.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #9 Skrevet 8. mai 2013 Vi fikk et tilbud fra bl.a Gjensidige på forsikring av hundene nå, i forbindelse med at vi skal bytte selskap. Gjensidige er de dyreste vi har vært borti, og jeg synes det er helt idiotisk at man ikke kan utelate dødsforsikring. Det kan godt hende at det er en ok forsikring for andre, avhengig av behov, men for oss ble den uaktuell. Den ene hunden vår er en blandingshund, har fått henne gratis, og vil selvfølgelig ikke ha dødsforikring på henne. Den andre kostet jo litt penger, men hun er midt i livet nå, brukes ikke i avl, konkurranser eller utstillinger, og når hun blir borte skal vi ikke ha flere hunder, så vi ser ingen grunn til å ha noen dødsforsikring på den heller. Anonym poster: 3a5541bcf227cfafd07919f4e4e78d7f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #10 Skrevet 8. mai 2013 Dekker gjensidige utgifter ved valpekull (som chipping, ormekur og vaksiner) ??? Det som menes med vetrinærutgifter fra 6 uke til 12 uke??? Anonym poster: 5ca80cd362ed9236246dafa75a47376a
LexSuperior Skrevet 9. mai 2013 #11 Skrevet 9. mai 2013 Dekker gjensidige utgifter ved valpekull (som chipping, ormekur og vaksiner) ??? Det som menes med vetrinærutgifter fra 6 uke til 12 uke??? Anonym poster: 5ca80cd362ed9236246dafa75a47376a Jeg vet ikke.. Men de dekker det som ansees som nødvendig. Og det er ikke chipping. Så vil tro at de ikke dekker det. Også har jo alle forsikringsselskaper en egenandel så den er jo høyere en prisen for vaksinering og en ormekur. Begge deler er jo ting hundene gjerne må få senere i livet også.
LexSuperior Skrevet 9. mai 2013 #12 Skrevet 9. mai 2013 Forresten.. Er det ikke vanlig at valper allerede er forsikret når man kjøper de også kan man velge om man vil overføre den forsikringen på seg eller om man vil bytte? Det har mine vært i hvertfall:)
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #13 Skrevet 10. mai 2013 Forsikringen dekker da ikke utgifter som chip, ormekur og vaksiner - det er jo utgifter man som hundeeier må påregne. Forsikringen dekker det som kommer uforutsett, pga sykdom eller skade. Anonym poster: 3a5541bcf227cfafd07919f4e4e78d7f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå