Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25år gammel og har et barn.

Min familie har aldri vært noe særlig interessert i meg og de er like lite interessert i mitt barn.

Syns det er så trist at barnet mitt ikke kan få en bestemor som jeg hadde. En bestemor som bryr seg, har lyst å være med barnet og som interesserer seg.

Har tenkt tanken på å henge opp lapp på nærbutikken og spørre om noen kunne vært interessert i å være en "bestemor-figur" for barnet mitt, men samtidig føler jeg at det kanskje blir feil.

Noen her som har gjort det og kan dele erfaring?

Anonym poster: 46d14cdf03005b9574c68fb40258e1e0

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg er 25år gammel og har et barn.

Min familie har aldri vært noe særlig interessert i meg og de er like lite interessert i mitt barn.

Syns det er så trist at barnet mitt ikke kan få en bestemor som jeg hadde. En bestemor som bryr seg, har lyst å være med barnet og som interesserer seg.

Har tenkt tanken på å henge opp lapp på nærbutikken og spørre om noen kunne vært interessert i å være en "bestemor-figur" for barnet mitt, men samtidig føler jeg at det kanskje blir feil.

Noen her som har gjort det og kan dele erfaring?

Mener jeg har lest om noe liknende i avisen en gang. Tror noen satt inn en annonse i avisen, og det hadde visst fungert kjempebra. Ensom gammel dame som ble glad for en familie.
AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg har lest om noe liknende i avisen en gang. Tror noen satt inn en annonse i avisen, og det hadde visst fungert kjempebra. Ensom gammel dame som ble glad for en familie.

Det stemmer det. Jeg også husker den. En alenemamma, en liten jente og en eldre dame som alle samen hadde funnet hverandre og laget en liten "familie" som alle nøt godt av.

Damer i bestemorsalder leser lokalavisen, prøv en annonse der?

Anonym poster: d1a711f6f58497c89b5b2be1bcf4c0bf

Skrevet

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mina-8-satte-inn-annonse-for-aa-faa-ny-bestemor-3557443.html

Denne saken..?

Uansett, synes ikke det virker som en dum ting å "søke" etter en bestemorfigur. Tror ikke det er så mye å tape på det iallefall.

Gjest Gjest
Skrevet

Herlighet, TS, dette er ikke dumt, det er kjempehyggelig! Det finnes masse eldre kvinner som er alene og gjerne skulle ha hatt et barnebarn. Dette er vinn-vinn, altså, men jeg signerer det de andre sier om annonse i avisa. Tipper du får napp og at du i tillegg gleder en eldre dame, sånn i tillegg til barnet ditt og deg selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Har glemt å nevne at barnet mitt ikke er som alle andre barn. Altså, ikke utviklet seg normalt (er utredet og har diagnose)

Kan det være en hindring?

ellers må jeg si tusen takk for fine tilbakemeldinger :) kanskje jeg våger å legge ut en annonse :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ingen hindring, kjære deg. Jeg har selv et barn med en kronisk diagnose, min erfaring: man blir enda mer glad i det barnet!! Det finnes så mange mennesker med så mye kjærlighet å gi, men som savner noen som sier: Jeg trenger noe, jeg trenger deg! Vær åpen, si hva du ønsker, og du kommer til å bli overrasket over responsen. Kjør på!

Anonym poster: 7b69f5dc39b0ed1e04b9f5f9c3c728f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ingen hindring, kjære deg. Jeg har selv et barn med en kronisk diagnose, min erfaring: man blir enda mer glad i det barnet!! Det finnes så mange mennesker med så mye kjærlighet å gi, men som savner noen som sier: Jeg trenger noe, jeg trenger deg! Vær åpen, si hva du ønsker, og du kommer til å bli overrasket over responsen. Kjør på!

Takk :)

Har mistet så mange i omgangskretsen min etter at barnet mitt begynte å bli krevende (det er ikke en diagnose som merkes rett etter fødsel) og jeg føler ingen vil ha noe med oss å gjøre. Det er barnet som har diagnosen, men føler at jeg også blir sett på som "annerledes" fordi jeg må leve et annerledes liv pga barnet mitt. Derfor har jeg tenkt at "hvem vil være reservebestemor for barnet mitt når min egen familie og venner svikter oss".

Godt å høre at det finnes folk der ute som kan se forbi sånne ting :) <3 varmer virkelig i hjertet mitt

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

Har mistet så mange i omgangskretsen min etter at barnet mitt begynte å bli krevende (det er ikke en diagnose som merkes rett etter fødsel) og jeg føler ingen vil ha noe med oss å gjøre. Det er barnet som har diagnosen, men føler at jeg også blir sett på som "annerledes" fordi jeg må leve et annerledes liv pga barnet mitt. Derfor har jeg tenkt at "hvem vil være reservebestemor for barnet mitt når min egen familie og venner svikter oss".

Godt å høre at det finnes folk der ute som kan se forbi sånne ting :) <3 varmer virkelig i hjertet mitt

TS

Jeg kjenner det veldig igjen, gikk igjennom mye av det samme. Min egen familie syntes det var ubehagelig å snakke om slik at jeg fikk aldri bearbeidet det sammen med dem. Men etterhvert fikk jeg noen venner som tok imot det på en flott måte. Så gikk livet videre, og det ble ikke så ille som jeg trodde. I dag synes jeg at det er så mye å være takknemlig for . Klem til deg, håper det går bra

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge denne bestemoren setter seg inn i hva diagnosen går ut på, så tror jeg ikke det er noe problem. Det burde du gjøre klart og tydelig med én gang.

Anonym poster: 2a6a04adf21206acc46ae7eb217ae709

Gjest navnelapp
Skrevet

Har du vurdert å snakke med frivilligsentralen? Og dessutan: Dette kan jo vere eit menneske som du og barnet ditt kan gi noko tilbake til. Hjelpe med å handle, stelle i hagen eller liknande. Slike gjensidig berikande relasjonar er berre bra. Men ver budd på at kanskje ikkje personkjemien er der, og at du kanskje må prøve to-tre gongar for å finne ein person som du verkeleg trivest med.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...