Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja? Hva gjør dere? Baby på 2 mnd har dager hvor han er konstant våken, urolig, kavete og finner IKKE roen. Det er til å bli sprø av. Heldigvis sover han godt om natta, så jeg klager ikke på det! Men det er frustrerende å ikke få et eneste pusterom i løpet av dagen. Det må liksom skje noe hele tida, ellers blir det hyl og skrik. Og begynner skrikinga, har det lett for å ta seg opp, så det må en jo også unngå. Han har KISS og kolikk, og er under behandling for dette, så er klar over at dette kan relateres til det. Er bare så FORBANNA lei av å bare måtte være på farten med trilling, gynging, byssing, vogging for at han skal være fornøyd. Jeg er så lei!!!!!!!!!!!!

Anonym poster: 6f75f215cb0091b793d81bfb05e6e1a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du har bæretøy? Det er godt for både mor og barn, avlaster kroppen og gjør det mulig for deg å få gjort litt mer på dagen.

• Liker 3
Skrevet

Vippestol ble redningen her, men regner med at du allerede har prøvd! :( du er nødt til å få noen til å hjelpe deg sånn at du kan få litt avlastning!! Få noen venner eller noen i familien til å trille på lange turer med han sånn at du kan slappe av!

AnonymBruker
Skrevet

TS: Bæresele er utprøvd, men ikke med alltid like stort hell. Vippestolen brukes flittig! Men det krever jeg sitter og gynger på den hele tida og. Får vært ekstreeeeemt masse på nettet da hehe. Finnes det elektroniske vippestoler?!?!?!?!?!?!?!?!?! Da hadde jeg jo fått timesvis med avlastning. Litt slemt, men jeg er fortvila her

Skrevet

Har ikke noen råd til deg, men ville bare gi deg en :hug:

Også noen lenker:

Vippestol 1

Vippestol 2

Begge elektriske slik jeg kan forstå det.

Skrevet

Er vel bare bæresjal jeg har å anbefale, har Moby Wrap og den var ihvertfall kjempegod når snuppa var liten :) Froskestilling fikk ut evt luft, og vuggestilling sovnet hun raskt i når hun var nyfødt.

Forresten prøvt sånn hvit støy? (Skriv inn "white noise baby" på youtube ;) )

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS: Bæresele er utprøvd, men ikke med alltid like stort hell. Vippestolen brukes flittig! Men det krever jeg sitter og gynger på den hele tida og. Får vært ekstreeeeemt masse på nettet da hehe. Finnes det elektroniske vippestoler?!?!?!?!?!?!?!?!?! Da hadde jeg jo fått timesvis med avlastning. Litt slemt, men jeg er fortvila her

Baby Bjørn er veldig enkel for baby å vippe selv. Prøvd den?

Anonym poster: 8cf74ff6c7040cea81b7f889341d2ae8

AnonymBruker
Skrevet

Acta Graco har en del vippestoler med sving, og noen har musikk og lyder. AG sweet peace skal være spesielt god for kolikk :)

Anonym poster: c0af5efc905f47bc9b7facdbebff075c

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne hadde samme problem som deg og prøvde ut Sex og Singelliv trikset: dildo i vippestolen :fnise: Det vibrerte ikke nok til at vippestolen bevegde seg, men durelyden roet barnet... Dildoen lå i både senga og vogna til vesla, og hun sov bedre enn noen sinne...

Anonym poster: c18af92e616063643581037f32ddce26

• Liker 8
Skrevet (endret)

Uff TS. Høres fortvilt ut.

Min hadde kolikk i nesten 4 mnd, så jeg vet litt hvordan du har det. Det var mest om natten da, 17-05 ca, inntil vi fikk et tips om å besøke kiropraktor - som fikset det på dagen, var som å gå fra helvete til himmel. Så det ble mye dagsoving på oss begge mens det sto på.

Jeg har ikke så mange gode tips til deg utover det som er foreslått, pluss en tankegang som i hvert fall hjalp meg. Jeg fokuserte på hvor ille det var for han som jo var den som hadde vondt, det hjalp meg til å orke å sette mine egne behov til siden. Og så tenkte jeg på at det er jo bare en periode, så vil det gå over - og det skulle jeg klare.

Men det var tøft. Vet ikke om dette var til noe hjelp, men det gjorde i hvert fall at jeg holdt ut :)

Endret av Flair
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tror du at det hadde vært for deg å ha konstant vondt i magen da? Hadde du vært så blid og fornøyd da?

Du er jo voksen og kan uttrykke deg, men et spedbarn kan jo ikke det.

Dessuten må de fleste foreldre forvente at livet blir snudd på hodet når de får barn. Det er "slutt" på egen fritid for mange.

Forventer dere at livet blir som før, bare at dere har en unge i huset i tillegg?

Anonym poster: 264200d6176b53afca9b45a1ef1c82c0

Skrevet (endret)

Hvordan tror du at det hadde vært for deg å ha konstant vondt i magen da? Hadde du vært så blid og fornøyd da?

Du er jo voksen og kan uttrykke deg, men et spedbarn kan jo ikke det.

Dessuten må de fleste foreldre forvente at livet blir snudd på hodet når de får barn. Det er "slutt" på egen fritid for mange.

Forventer dere at livet blir som før, bare at dere har en unge i huset i tillegg?

Anonym poster: 264200d6176b53afca9b45a1ef1c82c0

Så da, så da! Roe seg ned litt kanskje?

Er helt normalt å bli frustrert, irritert og utslitt, både med og uten baby.

En slutter ikke å få normale reaksjoner selv om man får barn.

Endret av Avalon
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne hadde samme problem som deg og prøvde ut Sex og Singelliv trikset: dildo i vippestolen :fnise: Det vibrerte ikke nok til at vippestolen bevegde seg, men durelyden roet barnet... Dildoen lå i både senga og vogna til vesla, og hun sov bedre enn noen sinne...

Anonym poster: c18af92e616063643581037f32ddce26

Hahaha, tenkte på den episoden jeg også. ;)

Anonym poster: 8cf74ff6c7040cea81b7f889341d2ae8

Skrevet

Det finnes vippestol med vibrasjon.

Ellers vil jeg anbefale lyd fra kjøkkenvifta. Og å prøve sele igjen. Hos oss godtok baby sele etter hvert.

Og hold ut!!

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg satt meg i gyngestolen med babyen på magen og puttet propper i ørene mine. Min hadde også KISS og det var helt grusomt en periode. Bæretøy hjalp også en del.

AnonymBruker
Skrevet

Du tror ikke babyen blir stresset når du stresser sånn da?

Jeg tror muligens vår baby skrek mye og sov dårlig fordi jeg ble stresset, og så var vi inne i en dårlig spiral.

Har du noen til å avlaste deg, slik at du får hvile, komme deg ut alene eller hva du trenger?

Ellers hjalp det for meg å fokusere på at babyen hadde det ille, det hjalp meg å fokusere og ikke synes synd i meg selv.

Hold ut, det blir bedre!

Anonym poster: ff0c45fb8c76118590c6e5c7838eccee

• Liker 1
Skrevet

Min gutt hadde ikke kolikk, men fra to til tre måneders alder skrek han ganske mye om kvelden og var mye våken på dagtid. Vanskelig å få til å sove både på dag og kveld, men sov heldigvis godt på natta. På kvelden måtte vi bare bytte på å bysse han i armene eller i bæresjal (funket best å bysse i armene). Anbefaler å ta dype knebøy mens du bysser. Litt slitsomt, men funker ganske bra.

Tror det var en kombinasjon av overtrøtt baby og litt magevondt hos oss. Vi begynte å legge ham tidlig i denne perioden (ca 19-20) og da sov han hele natta (med matpauser).

Hold ut! :klem:

Skrevet

Jeg kjenner igjen det du beskriver, ts. Sønnen min var også ekstremt urolig rundt 2 mnd, enda mer enn før. Her hadde vi også magetrøbbel som forklarte mye, men jeg husker hvertfall en ekstra urolig uke da han var rundt den alderen, og jeg har i ettertid konkludert med at det kan ha vært et utviklingssprang på toppen av det hele.

Jeg tror det beste du kan gjøre er å si til deg selv igjen og igjen at det bare er en periode. Jeg innstilte meg på at jeg hadde en periode med trilling foran meg, og prøvde å se det positive med at jeg i det minste fikk vært mye ute og beveget meg mye. Det gjelder å prøve å fokusere på det som er positivt når det er som verst, som f.eks. at du er heldig som hvertfall sover godt om natta. Selv om det selvsagt er lov å klage. ;) Det er slitsomt når de holder på sånn. Men som sagt, snart går det nok over. Spesielt når han er under behandling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tror ikke babyen blir stresset når du stresser sånn da?

Jeg tror muligens vår baby skrek mye og sov dårlig fordi jeg ble stresset, og så var vi inne i en dårlig spiral.

Har du noen til å avlaste deg, slik at du får hvile, komme deg ut alene eller hva du trenger?

Ellers hjalp det for meg å fokusere på at babyen hadde det ille, det hjalp meg å fokusere og ikke synes synd i meg selv.

Hold ut, det blir bedre!

Anonym poster: ff0c45fb8c76118590c6e5c7838eccee

TS: Selvsagt. Jeg holder på med et eller annet hele dagen så ikke grininga skal starte. Da blir jeg helt lost! Det er grininga jeg ikke takler. Selvsagt veit jeg det er naturlig babyer griner. Men jeg blir megastressa av det. Derfor vegrer jeg meg for å ut blant folk også om babyen min bare griner:( Så er klar over stressinga mi smitter. JEG GREIER IKKE ROE NED!!!!!!!!

Skrevet

TS: Selvsagt. Jeg holder på med et eller annet hele dagen så ikke grininga skal starte. Da blir jeg helt lost! Det er grininga jeg ikke takler. Selvsagt veit jeg det er naturlig babyer griner. Men jeg blir megastressa av det. Derfor vegrer jeg meg for å ut blant folk også om babyen min bare griner:( Så er klar over stressinga mi smitter. JEG GREIER IKKE ROE NED!!!!!!!!

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver! Jeg taklet heller ikke at babyen gråt, og brukte all tid på legge til rette slik at han ikke gråt. Var aldri ute på noe, fordi det bare ble gråt. var utrolig slitsomt, men samtidig hadde jeg vissheten om at jeg alltid gjorde det best mulig for han, og at jeg satte meg selv totalt til side.

Har ikke andre tips enn å holde ut, prøve å fokusere på det positive, og ta imot avlastning om du har noen du kan stole på til å ha babyen en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...