Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man lese på nrk: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.11016943

I motsetning til denne syklisten synes jeg dette er helt supert av politiet. Det er nettopp slike syklister som gjør at jeg dessverre har et dårlig forhold til syklister. Jeg er ikke bilist selv, men jeg er gående, og det skjer stadig at jeg enten blir kjørt på, eller nesten blir kjørt på, av syklister som kjører som villmenn.

Jeg synes det bare er rett og rimelig at syklister må forholde seg til trafikkreglene som alle andre trafikanter. Dessuten skaper jo dette farlige situasjoner, ikke bare for en selv, men andre.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 24
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor han mener at det skal være en slags unntakstilstand for syklister. Er de ute i veibanen så må de jo også følge trafikkreglene. Trodde dette sa seg selv, jeg.

Har sett alt for mange syklister skape farlige situasjoner i trafikken, så jeg syns en bot er helt på sin plass.

• Liker 6
Skrevet

Virkelig på tide at de fikk seg en vekker. Jeg er selv både bilist, syklist og gående, og uansett hva jeg gjør hater jeg "alle" syklister. De ødelegger for både bilister, fotgjengere og andre syklister.

takket være manglende respekt fra andre syklister er det nå vanskelig å forholde seg til biler når jeg selv sykler. Noen driter i meg og bryter vikeplikt her og der, andre er så vant til at syklister gjør dette, at de stopper for meg når jeg har vikeplikt. Dette gjør det veldig vanskelig å planlegge syklingen, siden jeg plutselig ikke trengte å stoppe alikevel, men har bremset helt ned for så å måtte komme meg ut på veien for at trafikken skal gå videre...

Verden hadde vært bedre uten andre folk.... :vetikke:

• Liker 4
Skrevet

"– Jeg så meg til siden og sjekket at det ikke kom noen biler. Jeg synes at politiet burde bruke ressursene sine på viktigere ting enn dette, sier Bakken."

Haha. Akkurat det kan jo bilister gjøre også, hvorfor i all verden mener han at det skal være annerledes for han? Håper syklistene lærer noe av dette!

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holdt på å drepe en syklist som kastet seg ut fremfor bilen for å sykle over veien, ble så redd at jeg hylgråt. Mange år siden, men glemmer det aldri. Fullt fortjent med bøter.

Anonym poster: 388588ae6fd639a470848d9949960051

• Liker 5
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Som min barneskolelærer alltid sa; på hjul er man kjørende!

• Liker 6
Skrevet

Jeg er takknemlig, for jeg i likhet med andre her inne, opplever stadig vekk at syklister følger de trafikkreglene som passer dem og jeg har flere ganger holdt på å bli overkjørt. Så kudos til politiet, for jeg håper dette vil føre til at syklister faktisk innser at de er kjørende. Og hvis de vil være gående når de kjører gjennom kryss, så får de gå av sykkelen sin. Og jeg kjenner forøvrig også flere syklister som er helt enig med meg!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dagens gladnyhet :bolledeig:

På tide at disse syklistene skjerper seg og begynner å følge trafikkreglene. De er jo direkte farlige, slik som mange av dem holder på!

Endret av Samaysa
  • Liker 6
Gjest Funky Punk
Skrevet

Politiet gjorde en god jobb.

Sitter man på sykkel så har man faktisk samme regler som om man skulle kjørt en bil.

Håper de tar noen av de som fra ingensteder bare kaster seg ut i et fotgjengerfelt også. Man skal faktisk gå av sykkelen om man skal krysse en vei.

• Liker 2
Skrevet

Hahahahahahahahahhaaaaa!!!! *gossgossgossgossgoss*

• Liker 1
Skrevet

Jeg sykler hver dag selv og synes det er helt på sin plass. Jeg ser daglig andre syklister som skaper farlige situasjoner, ikke bare for fotgjengere og bilister, men også andre syklister, fordi de "skal bare...".

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg syns det er kjempebra at de får bot. Velger de å kjøre ute blant bilene, får de følge samme regler!

Gjest Oblivion
Skrevet (endret)

Helt greit at politiet ga ham en bot, om ikke bare for å få søkelys på problemet med syklister som tror de eier gata, nå når våren er på vei inn for fullt.

Men siden alle er så enige her -bruker dere også bilbelte når dere kjører buss? (Ja bortsett fra by-bussene da, de har vel ikke belter) For det er også lovpålagt.

Hadde en småmorsom episode her for noen dager siden da bussen jeg satt inn ble vinket inn til kontroll. Plutselig hører vi *klikk*klikk*klikk*klikk* så det jomer etter på bussen, folk stresser med å få på seg beltene. Busssjåføren nevner også over høytalerne at det er pålagt.

Men når vi kommer frem til avkjørselen slår sjåføren på mikrofonen igjen og sier: "Jaja folkens, vi ble visst vinket forbi likevel, men nå fikk de iallefall over halve bussen til å ta beltene på! Hahahahahahahaha" -og hele bussen ler med. ;)

Endret av Oblivion
Gjest Daenerys
Skrevet

Men siden alle er så enige her -bruker dere også bilbelte når dere kjører buss? (Ja bortsett fra by-bussene da, de har vel ikke belter) For det er også lovpålagt.

Ja, men ikke fordi det er pålagt, men pga sikkerheten :)

Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Ja, men ikke fordi det er pålagt, men pga sikkerheten :)

Samme her.

Gjør det jo for min egen sikkerhet...kjører ikke på rødt lys heller. Ikke fordi jeg er redd for å få bot, men fordi jeg bryr meg om meg selv og min bil

• Liker 1
Skrevet

Ja, og hjelm når jeg sykler.

• Liker 1
Skrevet

Dette var fantastisk, for meg så kunne bøtene vært mye høyere. Syklister som bryter regler, og skaper farlige situasjoner har ingenting på veien å gjøre. Selv er jeg en aktivt syklist som trener langs veiene hver dag og forholder meg innenfor reglene som de kjørende har.

Det er disse som bryter reglene hver dag som gjør at alle bilister hater syklister. Jeg har opplevd mye spylervæske på brillene, uten at jeg har vært i nærheten å bryte reglene. Men det positive er jo at brillene holder seg rene ;)

Skrevet

Bra dem begynner å stille syklister til ansvar og, ikke bare bilister. Kan dem ta gående og snart?

Skrevet (endret)

Helt greit at politiet ga ham en bot, om ikke bare for å få søkelys på problemet med syklister som tror de eier gata, nå når våren er på vei inn for fullt.

Hadde en småmorsom episode her for noen dager siden da bussen jeg satt inn ble vinket inn til kontroll. Plutselig hører vi *klikk*klikk*klikk*klikk* så det jomer etter på bussen, folk stresser med å få på seg beltene. Busssjåføren nevner også over høytalerne at det er pålagt.

Men når vi kommer frem til avkjørselen slår sjåføren på mikrofonen igjen og sier: "Jaja folkens, vi ble visst vinket forbi likevel, men nå fikk de iallefall over halve bussen til å ta beltene på! Hahahahahahahaha" -og hele bussen ler med. ;)

Ja, faktisk, der belter finnes så gjør jeg det. Mange busser har dessverre ikke belter. Jeg gjør det pga sikkerheten, ikke fordi jeg kan få bot. Akkurat som jeg alltid bruker hjelm både i slalåmbakken og når jeg sykler.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...