Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med hvilke bøker som er pensum på utdanningen helsefagarbeider, spesielt med tanke på sykdomslære og pleie. Håper noen som går eller nettopp har gått utdanningen har anledning til å hjelpe. Har prøvd å søke på nettet uten hell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her som går/har gått helsefagarbeider? Lurer på hvilke bøker som blir anvendt i sykdomslære...

AnonymBruker
Skrevet

Mamma går det, og har disse bøkene:

God helse 1

God helse 2

God kommunikasjon

Og en til jeg ikke husker...

Anonym poster: 08494752c818ccc0d90a41241eb25c31

Skrevet

De som anonym over her skrev. Og god yrkesutøvelse. Jeg ble anbefalt gyldendal sine da jeg var privatist i fjor

Skrevet

Ingen her som går/har gått helsefagarbeider? Lurer på hvilke bøker som blir anvendt i sykdomslære...

Det vil vel bli god helse 1 og 2.

Skrevet (endret)

God helse 1

God helse 2

God yrkesutøvelse

God kommunikasjon

Viktig at du leser igjennom kompetansemålene.

Endret av ung_frøken
Skrevet

God helse 1

God helse 2

God yrkesutøvelse

God kommunikasjon

Viktig at du leser igjennom kompetansemålene.

Tusen takk for svar (til alle dere andre som har svart også :) ) Jeg skal prøve å søke på titlene.

Jeg studerer ikke. Jeg utdannet meg til hjelpepleier for 20 år siden, men har vært lenge borte fra yrket og skal nå begynne å jobbe igjen. Derfor må jeg friske oppigjen pensum, spesielt sykdomslære. Men hjelpepleieryrket er gått over til å bli kalt helsefagarbeider, så finner ikke tak i gamle hjelpepleiebøker så tenkte bøkene på helsefagarbeiderpensum kan være like relevant. Ingen undervisning og læreplaner, bare egenlæring og oppfrisking for å bli tryggere i jobben siden jeg har glemt litt siden sist :)

Skrevet

Tusen hjertelig takk til alle som har svart. Jeg har notert meg alle titlene og skal få tak i bøkene :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...