Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Kombinert/fet hud, i fjor fikk jeg en "eksplosjon" av kviser i ansikt, rygg og delvis bryst. Jeg begynte da kjapt på Tetracycliner, nå er det 4uker siden jeg sluttet på den 3mnd lange kuren, og ansiktet mitt er plettfritt, samt brystet.

Men ryggen er det enda litt igjen, jeg er blitt kvitt de vonde "cystene" og slikt, men fortsatt kviser, og arr da.

Så jeg lurte på om det var en måte å få dette bort på? Uten å måtte gå på Roaccutane.. Jeg har hørt mye bra om den kuren, men også mye dårlig,

og for meg er det helt uaktuelt å gå på slike medisiner.

Så ja, er det noen som har/hatt det samme problemer eller lignende som har greid å holde dette i sjakk?

Jeg bruker Md formulations serum spray som er ment for rygg og bryst, og skal fjerne urenheter, men det fungerer bare delvis.

Noen som har peiling på hvordan jeg kan bli kvitt arrene? før jeg eventuelt måtte begynt med laserbehandling.

Takk på forhånd, og håper dere vil dele noen tips/erfaringer med meg :smilbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diane p-piller.

Gikk på antibiotika, samme type som deg, det fungerte ikke i langvarig. Ca 3 mnd etter avsluttet kur så huden min verre ut enn før jeg begynte. Diane p-piller er det eneste som har holdt kvisene mine unna. Jeg prøvde laserbehandling TOM, og det virket heller ikke. Også prøvde alt av MD, Decleor, Matis, etc.

Arr sminker jeg over eller bryr meg ikke så mye om.

AnonymBruker
Skrevet

yasmine og yasminelle har hatt god effekt på huden min (har ikke prøvd diane)

Anonym poster: de2da479f5f99d5805a243719aedd36c

Gjest BabyBlue
Skrevet

Prøv yasminelle eller diane? Det er de som får mest skryt for å fungere på urenheter, og kan skrive under på at yasminelle gjorde mye bra for min hud, men det var roaccutane som til syvende og sist ryddet opp i kaoset huden min var på et punkt... har nå helt fin hud, bortsett fra arrene.

Skrevet

Jeg har gått på roaccutane to ganger, og det er ingen vidunderkur. Det holdt en stund, men var samtidig med på å gradvis bryte ned helsen min, og problemene kan komme tilbake senere (det gjorde de definitivt hos meg), selv om huden er fin en stund.

Det som har hjulpet meg i å rydde opp i problemene det siste året etter at igjen huden ble dårlig, er kun naturlige tiltak. Paleo/primal kosthold, nok (og god) kvalitetssøvn, stressmestring, sammen med gode hudpleierutiner (som jeg forøvrig har hatt hele tiden, også når huden var på det verste).

Eksempler på en slik type tilnerming kan du lese om her:

http://cavegirleats.com/2011/04/27/wap-me-pretty/

http://chriskresser.com/nutrition-for-skin-health

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...