Gjest hmm Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Jeg er en eldre dame... Ja, nå har jeg vel fylt 40 for noen år siden og kan vel da betegne meg som en eldre dame i våre dager... Fire samboere, to av de har jeg fått barn med. De har nå nye familier, jobber, gift og barn.. Jeg er 3 vakre barnebarn og er fornøyd med det. Hva gjør jeg nå da? Nå er jeg ferdig. Jeg har huset, jeg har ikke mer lån, jeg har barn og barnebarn. Går ut i en tidlig pensjon snart. Lysten til å flytte til utlandet var stor en periode, så forsvant den.. Nå bare sitter jeg her.. Barn og barnebarn kommer til tider. Det er søndagsmiddager i huset, bursdager og jul blir feiret her. Hva med de andre dagene? Det er fotball treninger, turninger, de har nok med sitt. Jeg vasker og rydder hjemme, jeg går turer, er med bekjente. Tar en kopp kaffe med naboene til tid og en annen Bingo er moro, men ikke i lengden. Jeg har gjort alt. Opplevd det meste.. Jeg er godt ferdig med livet..
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Hvis jeg var deg ville jeg brukt dette til å reise rundt omkring i verden! Anonym poster: 4417b6d9645c8ea47024f4b022c88759 1
Gjest Elseby13 Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Du har nylig fylt 40 og skal pensjoneres snart? Denne skjønte jeg ikke! Det tidligste man kan pensjonere seg i Norge er 62, altså har du en glippe på 22 år!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 40 pluss og både barnebarn og snart pensjonist, samt du betegner deg som eldre dame?? Anonym poster: 355799d6b22cc5cf7ade415999d3a8ce
Gjest Anonym Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 Herregud, dette må være en tulle tråd? Selv er jeg ca 40, føler meg veldig UNG! Jeg har ingen barn, ett forhold bak meg , noen flirt, men føler meg som jeg fortsatt er i 20-årene...Jeg har masse drømmer og planer, mål! Det er så mye jeg har lyst til å gjøre. Man kaller seg ikke "eldre dame" i den alderen, det er 75, 80 og oppover... Tror uansett at så lenge man er ung til sinns, kan man være ung hele livet! Hvis du snakker sant ts, er dette nok et bevis på hvor himla INDUVIDUELT dette med alder er! Du høres ut som du kunne vært mora mi, eller t.o.m bestemor !
Gjest Marmot Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 Både du og ungene dine må ha begynt barneproduksjonen veldig tidlig da? Og ingen pensjonerer seg vel som 40-åring?
Gjest Luriel Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 Enten er du lite kreativ, eller et nett- troll 1
edderkoppdame Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 jeg lurer vel mest på hva du mener med "for noen år siden" - er det sånn 25-30 år siden du fylte 40?
Gjest Eurodice Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 Jeg er en eldre dame... Ja, nå har jeg vel fylt 40 for noen år siden og kan vel da betegne meg som en eldre dame i våre dager... Fire samboere, to av de har jeg fått barn med. De har nå nye familier, jobber, gift og barn.. Jeg er 3 vakre barnebarn og er fornøyd med det. Hva gjør jeg nå da? Nå er jeg ferdig. Jeg har huset, jeg har ikke mer lån, jeg har barn og barnebarn. Går ut i en tidlig pensjon snart. Lysten til å flytte til utlandet var stor en periode, så forsvant den.. Nå bare sitter jeg her.. Barn og barnebarn kommer til tider. Det er søndagsmiddager i huset, bursdager og jul blir feiret her. Hva med de andre dagene? Det er fotball treninger, turninger, de har nok med sitt. Jeg vasker og rydder hjemme, jeg går turer, er med bekjente. Tar en kopp kaffe med naboene til tid og en annen Bingo er moro, men ikke i lengden. Jeg har gjort alt. Opplevd det meste.. Jeg er godt ferdig med livet.. Hvis du har barnebarn som driver med fotballtrening, turneringer osv., må de være ganske store, fra 10-årsalderen kanskje. Det må være en del år siden du fylte 40, eller så må både du og dine barn ha vært meget unge da dere selv fikk barn. Jeg får medynk med deg. Du lever et trøstesløst, kjedelig liv, i mine øyne. Kaffe med naboer, en bingo i ny og ne. Og det er det hele. Du har ikke økonomiske bekymringer. Verden ligger åpen for deg . Sett i gang, gjør noe!
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2013 #11 Skrevet 7. mai 2013 Jeg er 45 år og lever et travelt, innholdsrikt liv. Jobber fullt, har to voksne barn jeg er mye sammen med, og jeg har en kjæreste, familie og gode venner. Livet er det man gjør det til. Man tar valg i den ene eller den andre retningen. TS har livet for sine føtter, med mindre helsa har sviktet, og det sier du ikke noe om den har. Om økonomien er på stell, kan du jo gjøre stort sett det du har lyst til. Reise, drive med hobbyer, gjøre det du har lyst til. Hva med å prøve å finne seg en kjæreste å finne på hyggelige ting sammen med? Ta initiativ til å være mer med venner og bekjente.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #12 Skrevet 7. mai 2013 Midt i førtiårene selv, og flyr fra konsert til konsert og flørter litt og fester litt og leker masse. Bruker mye tid på trening og hobbyer og liten tid på å jobbe meg ihjel - jeg lever kun en gang. Rekker knapt å si hei til familie og tantebarn (har heldigvis ingen egne). Og jeg føler meg fortsat ung og full av liv Men må si jeg også reagerte på regnestykket til TS her. Ikke mange på min alder er besteforeldre. Og da er det i så fall ganske så små barnebarn det er snakk om. Anonym poster: 9a78498992151ae7105589a4a6861efb
altvaropptatt Skrevet 7. mai 2013 #13 Skrevet 7. mai 2013 Unnskyld meg, men er det ingen som gidder å lese teksten til TS skikkelig? Hun skriver at hun fylte 40 for noen år siden og kan vel betegne seg som en eldre dame. Det er jo bare en annen måte å si at hun er et stykke opp i årene, uten å behøve å si at hun er rundt 60 kanskje. Hun skriver ikke at hun er et par og førti! Så slutt å heng dere opp i alderen eller kall henne for troll! Så til TS: Kanskje du kan melde deg som frivillig innenfor et eller annet? Begynne på senioruniversitet? Og ja, som en foreslo, reise! Du må bare finne deg en hobby eller aktiviteter som interesserer deg eller som gir deg livsglede, så kommer du til å kjenne på følelsen av at du har myyye igjen å oppleve!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #14 Skrevet 7. mai 2013 Jeg er 60 pluss, jobber frivillig på et eldresenter, aktiv i Røde Kors, har 2 barnebarn som jeg låner så mye jeg kan og synes ellers at timene på dagtid ikke strekker til. Er førtidspensjonert. Er litt lei meg for at det ikke er flere muligheter til frivillig arbeid her hvor jeg bor. Hadde gjerne stil opp for Kirkens bymisjon, fattighuset og tilsvarende organisasjoner, så jeg har aldri tid til å kjede meg. Når jeg er hjemme, så bl a strikker jeg, hører på radio, ser TV, leser og er her inne. Døgnet mitt har for få timer. Anonym poster: 761e34b98af71cb824304a1841b4027f
Steinar40 Skrevet 7. mai 2013 #15 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Jeg er en eldre dame... Ja, nå har jeg vel fylt 40 for noen år siden og kan vel da betegne meg som en eldre dame i våre dager... Fire samboere, to av de har jeg fått barn med. De har nå nye familier, jobber, gift og barn.. Jeg er 3 vakre barnebarn og er fornøyd med det. Hva gjør jeg nå da? Nå er jeg ferdig. Jeg har huset, jeg har ikke mer lån, jeg har barn og barnebarn. Går ut i en tidlig pensjon snart. Lysten til å flytte til utlandet var stor en periode, så forsvant den.. Nå bare sitter jeg her.. Barn og barnebarn kommer til tider. Det er søndagsmiddager i huset, bursdager og jul blir feiret her. Hva med de andre dagene? Det er fotball treninger, turninger, de har nok med sitt. Jeg vasker og rydder hjemme, jeg går turer, er med bekjente. Tar en kopp kaffe med naboene til tid og en annen Bingo er moro, men ikke i lengden. Jeg har gjort alt. Opplevd det meste.. Jeg er godt ferdig med livet.. Ja, du kan så si hehe For noen århundrer tilbake i tiden så var det ikke vanlig å bli over 50 år. Ser man 2 tusen år tilbake i tiden så var gjennomsnittslevealderen 28 år. Sånn sett er ikke mennesket tilpasset å bli eldre enn 50 år. På den annen side så er det jo i dag en del som jukser og ikke får barn før de er 40. Før var man vel knapt 14iz hehe Endret 7. mai 2013 av Steinar40
Gjest Eurodice Skrevet 7. mai 2013 #16 Skrevet 7. mai 2013 Ja, du kan så si hehe For noen århundrer tilbake i tiden så var det ikke vanlig å bli over 50 år. Ser man 2 tusen år tilbake i tiden så var gjennomsnittsalderen 28 år. Sånn sett er ikke mennesket tilpasset å bli eldre enn 50 år. I dag ligger gjennomsnittsalderen i Norge på nesten 80 år for menn og 83 for kvinner. Du må nok oppdatere deg. Du skulle vært død ifølge ditt resonnement .
Gjest Eurodice Skrevet 7. mai 2013 #17 Skrevet 7. mai 2013 Unnskyld meg, men er det ingen som gidder å lese teksten til TS skikkelig? Hun skriver at hun fylte 40 for noen år siden og kan vel betegne seg som en eldre dame. Det er jo bare en annen måte å si at hun er et stykke opp i årene, uten å behøve å si at hun er rundt 60 kanskje. Hun skriver ikke at hun er et par og førti! Så slutt å heng dere opp i alderen eller kall henne for troll! Jeg pleier å si at jeg har fylt 29 år, hvis noen spør. Det er jo sant .
Steinar40 Skrevet 7. mai 2013 #18 Skrevet 7. mai 2013 I dag ligger gjennomsnittsalderen i Norge på nesten 80 år for menn og 83 for kvinner. Du må nok oppdatere deg. Du skulle vært død ifølge ditt resonnement . Jeg er klar over det, og poenget er da altså at det ikke er mye rart at folk får problemer med å finne på noe (meningsfullt) å gjøre med årene. Tror du f.eks at alle disse gubbene som tar Birken etc. gjør det fordi at de har noe mer fornuftig å gjøre med livet sitt? hehe 1
Gjest Eurodice Skrevet 7. mai 2013 #19 Skrevet 7. mai 2013 Jeg er klar over det, og poenget er da altså at det ikke er mye rart at folk får problemer med å finne på noe (meningsfullt) å gjøre med årene. Tror du f.eks at alle disse gubbene som tar Birken etc. gjør det fordi at de har noe mer fornuftig å gjøre med livet sitt? hehe "Ikke har" mener du vel . Det har hendt at noen har stupt under slike styrkeprøver.
Steinar40 Skrevet 7. mai 2013 #20 Skrevet 7. mai 2013 "Ikke har" mener du vel . Det har hendt at noen har stupt under slike styrkeprøver. Poenget er at HVIS de hadde hatt noe mer fornuftig å gjøre så hadde de gjort det i stedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå