Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg vet svaret allerede, men jeg må bare høre av andre at det blir jeg.

Nr.1 var veldig,veldig ønsket, jeg gledet meg vanvittig hele svangerskapet og jeg var allerede glad i babyen før det kom ut.

Nr.2 var en gledelig overraskelse og selvfølgelig ønsket, men jeg har liksom ikke hatt tid til å kjenne på gleden over å få en til. Har jo en 1 åring som krever sitt og jeg har ikke tid til å kjenne etter gleden denne gangen.

Sist så gråt jeg hver gang jeg fikk høre hjerteslagene, nå blir jeg bare letta over at det går bra... For så forferdelig dårlig samvittighet overfor barnet jeg bærer.... Det er bare 8 uker igjen og jeg gleder jo meg til jeg ser det, men hvorfor er jeg ikke like genuint opptatt av sparkene, forberedelsene? Føler meg så rolig, har liksom kontroll på alt bortsett fra min egen dårlige samvittighet for at jeg ikke vil bli like glad i dette barnet jeg bærer og det er grusom følelse... Noen som har tenkt det samme?

Anonym poster: d31ef75eb3b0389366356d87b2adf09b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nr 1, veldig planlagt og ønska. Ble ikke ordentlig glad i henne før hun var 6-8 mnd

Nr 2, ennå ikke født, like planlagt og ønska, er utrolig glad i den lille magekrabaten allerede! Men er spent på hvordan det blir når den kommer. Kommer nok til å ha mye dårlig samvitighet for nr 1.

Men klart du blir like glad i nr 2! Du har bare ikke tid il å kjenne ordentlig etter npå, for du har en fra før :)

Endret av Redbull
Skrevet

Jeg tror nok den første gangen blir eksta spesiell siden da har man ikke opplevd det før. Jeg tror dette er en vanlig frykt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man blir like glad i nummer 2 <3

Men det er litt annerledes enn den første gangen. Vi har to gutter som er født på samme tid på året. Dette betyr at vi hadde alt utstyret vi trengte, og svangerskapet ble derfor ikke brukt til forberedelser i samme grad som med nummer 1. I tillegg har man jo et barn fra før, som krever sitt, så det blir ikke like mye tid til å sette seg ned å "kjenne på følelsen/gleden/spenningen" med å være gravid :)

Anonym poster: decd83bf4d026852a32ea75ce2564d5b

Skrevet

Tror det er veldig vanlig at man blir litt "overfokusert" på nummer 1. både når det gjelder svangerskapet . spedbarnstid og i småbarnsperioden. Jeg følte det i hvert fall slik med min første gutt :)

Fikk også litt dårlig samvittighet når jeg gikk gravid med nr.2, det ble ikke samme fokus og jeg også undret meg over om det var mulig å bli like glad i nestemann....

Det viste seg for mitt vedkommende at mammafølelsen kom enda tidligere med andremann, de sterke, varme omsorgsgenene poppet ut så snart han viste seg, og jammen gikk det ikke an å føle like stor kjærlighet for begge.

Noen ganger lar mammafølelsen vente på seg, og det kan være perioder man er så sliten og lei at den store morskjærligheten blir satt på prøve, det er helt naturlig.

Heldigvis blir det en ekstra dimensjon for dere alle med et søsken til førstemann. Storebror har noe å være stolt over, føle samhørighet med og etterhvert blir det en lekekamerat. Den lille vil elske storebrors ansikt (rart hvordan spedbarn elsker barneansikt) le av han og se opp til han.

Samspillet med søsken har så mye positivt med seg, selv om det selvfølgelig kan by på utrordringer også...

Masse lykke til!

Skrevet

Jeg henger meg på resten av svarene :)

Det er ikke uvanlig at man ikke er like fokusert på graviditeten på samme måte som første gang, men det går over så snart barnet er født.

Selv har jeg akkurat fått nummer fem, og er like tussete, hodestups forelsket i henne som jeg var og er i nummer en, to, tre og fire! :ler:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen! Det var dette jeg trengte å høre, som jeg skrev så vet jeg jo svaret innerst inne. Men det er så fælt å ikke føle det samme som sist.

Har lest en plass at hjertet aldri blir fullt, det vokser seg bare større..... Må jo smile når jeg tenker på det og jeg gleder meg virkelig til å se mine to små sammen for første gang!! Jeg er jo ufattelig heldig!

Takk for fine ord! Skal ta de med meg de siste ukene!

Ts

Anonym poster: d31ef75eb3b0389366356d87b2adf09b

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste en gang at morshjertet er som en bankkonto; det er alltid plass til mer.

Ja, du kommer til å bli like glad i nestemann :)

Gjest RockOn
Skrevet

Nr 1, veldig planlagt og ønska. Ble ikke ordentlig glad i henne før hun var 6-8 mnd

Nr 2, ennå ikke født, like planlagt og ønska, er utrolig glad i den lille magekrabaten allerede! Men er spent på hvordan det blir når den kommer. Kommer nok til å ha mye dårlig samvitighet for nr 1.

Men klart du blir like glad i nr 2! Du har bare ikke tid il å kjenne ordentlig etter npå, for du har en fra før :)

Hæ? Har ikke du en baby som er litt over en uke gammel?

AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Har ikke du en baby som er litt over en uke gammel?

Det er egentlig bare til å ignorere svarene fra Redbull, hun har sagt flere ganger at hun skriver mye løgn her inne.

Anonym poster: 332605cf0334b41210c3bce498baee77

• Liker 2
Gjest RockOn
Skrevet

Det er egentlig bare til å ignorere svarene fra Redbull, hun har sagt flere ganger at hun skriver mye løgn her inne.

Anonym poster: 332605cf0334b41210c3bce498baee77

Akkurat, ja men det er jo greit å vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...