Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er det noe jeg kan gjøre med dette?

Leverte inn timelisten for en uke siden, men får ikke pengene mine i dag, og sikkert ikke i morgen heller. Forrige gang fikk jeg lønna den 12., lønningsdag er 7.

Det som er problemet her, er at jeg MÅ ha pengene til i senest i morgen, ellers er jeg f*cked... Men hva skal jeg si til arbeidsgiver?????

Er det noe som helst jeg kan gjøre?

Anonym poster: 198d83db9b202ed28a9d8ce09d761464

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en prat med den/de som er ansvarlig for lønn?

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver sitter alene om dette, bortsett fra regnskapsfører.

Og det nytter ikke, det er et "nyoppstarta" firma, og hun sier hun ikke kan noe for det. Men jeg kan da ihvertfall ikke noe for det, jeg jobber denne ene jobben, og trenger pengene på lønningsdag!

Skrevet

Høres ut som en uansvarlig arbeidsgiver! Selvsagt kan ting skje, men uansett burde hun lagt seg flat, framfor å unnskylde seg med at hun ikke kan noe for det.

Man skal kunne belage seg på at pengene kommer på fastsatt dag!

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt det jeg har gjort, dum som jeg er :( Nå vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre.... Føler det blir dumt å sitte å krysse fingrene og håpe på at pengene KANSKJE kommer i løpet av morgendagen eller helga... Huff..

Gjest Armule
Skrevet

Hva er grunne til at du ikke får det før etter vanlig lønningsdag?

Innlevering en uke før lønning hørtes ut som veldig kort tid? De stedene jeg har jobbet, så må de innleveres to uker før lønningsdag, hvis man skal ha det da.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, sånn som jeg har fortstått det har ikke hun fått penger fra et annet firma hun har oppdrag fra, litt vanskelig å fortstå for hun blir en "smule" hysterisk når man spør og pirker ang. lønn...

Her er det slik at det skal leveres før månedsskiftet..

Syntes også det var litt merkelig, men det funker "greit", har bestandig fått lønn, bare skjeldent på lønningsdag....

Skrevet

Hvis arbeidsgiver ikke kan kjøre lønn fordi noen andre ikke har betalt i tide, bør du kanskje begynne å se etter andre jobber. Et firma uten økonomisk buffer risikerer å gå på en skikkelig smell!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det.... Jeg tenkte å gi det en sjangse, da det er godt betalt og fleksibel arbeidstid, samt at jeg "kjenner" arbeidsgiver, og hun var i nøden da hun spurte og jeg sto uten jobb..

Skrevet

"Be" om et forskudd på det beløpet du *må* ha NÅ! Når hun ikke klarer å betale ut lønn, så får hun ordne det ut av sin egen lomme evt. Og... begynn å se deg om etter en annen jobb, NÅ!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle råd :) Skal gjøre det, Jade!

• 5 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nå har det skjedd igjen! Lønningsdag er i dag, og jeg har ikke sett snurten av pengene!

Ringte arbeidsgiver, og hun visste ikke når pengene kom til å være inne, men hun hadde ihvertfall overført dem i dag! Hvor lang tid kan det ta da?? Har det noe å si at det er helg nå? Trenger så sårt pengene denne mnd også! Dette er håpløst!!!

MVH

TS her!

Anonymous poster hash: 198d8...464
AnonymBruker
Skrevet

Nå har det skjedd igjen! Lønningsdag er i dag, og jeg har ikke sett snurten av pengene!

Ringte arbeidsgiver, og hun visste ikke når pengene kom til å være inne, men hun hadde ihvertfall overført dem i dag! Hvor lang tid kan det ta da?? Har det noe å si at det er helg nå? Trenger så sårt pengene denne mnd også! Dette er håpløst!!!

MVH

TS her!

Herregud da, planlegg litt da, om h*n har ordna lønnen idag så kan det hende banken tviholder på de i en dag eller 2, skjer ofte....

Anonymous poster hash: 7fbad...6e5

AnonymBruker
Skrevet

Herregud da, planlegg litt da, om h*n har ordna lønnen idag så kan det hende banken tviholder på de i en dag eller 2, skjer ofte....

Anonymous poster hash: 7fbad...6e5

Skal da ikke være nødvendig å planlegge når lønnen skal være på konto den 7. hver mnd?? Jeg regnet med det var en slipp, og at arbeidsgiver ble å skjerpe seg, men den gang ei.

Og så flott, da sitter jeg jo fint i det. Heeerlig

AnonymBruker
Skrevet

Skal da ikke være nødvendig å planlegge når lønnen skal være på konto den 7. hver mnd?? Jeg regnet med det var en slipp, og at arbeidsgiver ble å skjerpe seg, men den gang ei.

Hva gjør du hvis du får en uforutsett utgift?

Anonymous poster hash: 7c876...31b

Gjest Snyltefluen
Skrevet

Da får du vel pengene på mandag, ts.

Skrevet

Jeg hadde tenkte meg om angående å finne en ny jobb. Det å få lønningen på dagen som er avtalt burde ikke være noe problem.

Gjest Blondie65
Skrevet

Når i dag ble pengene overført.

Hvis de ble overført før kl 16 er det ikke umulig at pengene er på konto i morgen tidlig.

Gjest Blondie65
Skrevet

Og trådstarter: det å rote med lønnsutbetalingen - det er et absolutt no-no. Det er ikke anledning til å behandle lønnsutbetaling som noe man gjør om man har råd til det eller tid til det. Har man problemer med dette må man faktisk drøfte dette med de ansatte der man blir enig om en løsning. F.eks at de ansatte aksepterer et forskudd på en andel av lønnen eller x dagers utsettelse. Det sier seg selv at slike drøftelser må skje lenge før de ansatte merker at lønnen ikke er på konto.

Bedriften tar ikke lønnsutbetalingen seriøst og det må de endre øyeblikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...