Gå til innhold

Gavetips

Anbefalte innlegg

Gjest Duftlys
Skrevet

Ei venninne (ikke bestevenninne, men litt sånn perifer) gifter seg snart. De skal ha et enkelt bryllup med kun nærmeste familie til stede. Hva gir jeg?! HJELP?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

penger, vin, vin med fine glass, gavekort på konsert/teater/revy/kino.

Skrevet

Reis til en gavebutikk (Kitch'n, Tilbords ol.) og se hva de har. De har ofte tilbud på kjekke gaver som kakefat, gryter, glass og andre ting som kan være kjekke å få hvis de er nyetablerte. Ellers er vaser og andre pynteting også kjekke gaver. Det bør være noe som er lett å bytte hvis de har det fra før, eller ikke trenger det.

Gjest Duftlys
Skrevet

Glemte å si noe relevant: De er ikke nyetablerte. Vært sammen i årevis, og de har alt de trenger egentlig:)

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Kommer også litt an på hvor du vil legge deg prismessig. Men jeg ville gått for noe sånt som gavekort på kino f.eks. Eller en god flaske vin (hvis du vet de drikker vin), eller et gavekort på en forretning relatert til en interesse eller hobby du vet de har f.eks.

Edit: hvor perifer er hun, forresten? Tidligere kollega, tidligere skolevenninne, barndomsvenninne med sporadisk kontakt?

Endret av Adriane
Skrevet

Reisegavekort eller gavekort til restaurant

Skrevet

Syns det er greit å gi penger jeg!

• Liker 1
Gjest Duftlys
Skrevet

Mange gode forslag her! Det er mer ei som kommer fra samme sted som meg, men så bor vi nå begge i samme storby. Alltid visst hvem ho er, og hatt kontakt med ho sånn her og der. Men ikke en nær venninne:)

Gjest Adriane
Skrevet

Høres ut som det er rimelig perifert. Såpass perifert at jeg tenker at gave kanskje er unødvendig, og at det holder med et gratulasjonskort? Evt en blomsterbukett i tillegg. Eller en 200-lapp/et gavekort på samme sum i konvolutten med kortet. Det tror jeg er maks av hva jeg ville gitt til noen som er såpass perifer bekjent.

• Liker 2
Skrevet

Spørs jo på hvor mye penger du har tenlt til å legge i gaven. Vi fikk konsertbilletter av en god venninne av ,eg i gave. Kjempeflott! Et billigere alternativ

er jo gavekort på kinobilletter med eventuelt tilhørende barnevakt. Intet unødvendig husfyll, og et lite avbrekk i hverdagen.

• Liker 2
Gjest Duftlys
Skrevet

Tror det med barnevakt og billett til et eller annet er en god ide! Men så kjenner jeg ikke ungen hennes godt, så det vil vel muligens oppleves litt utrygt for ungen? Ho blir 2 til sommeren...men de legger seg vel gjerne i 19-tida, så da trenger de ikke aktiviseres så mye muligens...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...