AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Har en hund på 7 år som alltid har vært veldig harmonisk og stabil, men de siste årene har han vist en merkelig atferd innemellom. Det foregår vanligvis på natten, han våkner opp, stirrer ut i lufta, smatter, for så å hoppe ned fra senga og gå hvileløst frem og tilbake til døra, slik fortsetter han til jeg står opp og går ut med han. Ute er han helt fin, han må ikke akutt på do, avføringen er fin, han snuser, går helt rett og virker helt normal. Men når han kommer inn igjen er det på'n igjen. Han kan gå rastløst frem og tilbake i flere timer. Nå har han holdt på siden i går kveld, han hopper opp på meg, og ser veldig forvirret ut. Når det først går over så sover han noen timer så er han sitt lykkelige lekne seg igjen. Men for hver gang han får dette "anfallet" så varer det lenger... Har vært hos 3 forskjellige veterinærer. Urinprøve, blodprøve, helsjekk, og røntgen, men ingenting virker unormalt. Har vært inne tanken om epilepsi, men det varer som regel bare noen minutter, og han verken skjelver eller får kramper... Det kommer en merkelig odør fra han, og magen blir litt hard, og står helt rolig når han blir massert, så mistenker at det kan være fòrallergi, eller luftsmerter. Beklager litt rotete innlegg, men forsøkte å komme med det viktigste. Er det noen som har erfaringer med dette, eller vet hva det kommer av? Anonym poster: 92387b12aa3de09faaec0438976e07e1
lillemeg90 Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Det høres jo nesten ut slik spm partielle epilepsianfall kan være for mennesker. Har dyrlege sagt noe ifht det? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Har lest litt om det, men varer ikke de anfallene bare noen minutter? Fikk med noen fenemal tabletter (epilepsi medisin) som han skulle få når han begynte å stresse, men kunne ikke se noen forskjell etter at jeg ga han det. Frykter for at han kan en svulst eller noe på hjernen, vil det da slå ut på blodprøver? Han fikk en del laks for et par dager siden. Så skal ikke gi han noe som helst annet fremover og se om han får slike "anfall" igjen. Om han da får det så drar jeg til veterinæren for MR-skanning. Anonym poster: 92387b12aa3de09faaec0438976e07e1
lillemeg90 Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 Jeg harikke så mye erfaring med dt, men tror ok det kan vare mer enn noen minutter. Men år du har fått tabletter for detg detikke er så mye virkning så er det nok ikke det. Synesdet høres utsom en god plan.. Lykke til:) håper det ordner seg for dere begge <3 1
lillemeg90 Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 Foresten, på mennesker tas det ulike tumormarører for å eventuelt bekrefte mistanke for kreft i ulike organer, men vet ikke om de gør det på hund. VEt du hvilke blodprøver som ble tatt? Det sikreste er MR og CT.
LexSuperior Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 Det høres jo nesten ut slik spm partielle epilepsianfall kan være for mennesker. Har dyrlege sagt noe ifht det? Det synes jeg også at det høres ut som. Men vanskelig å vite uten å ha sett hunden da. Disse kan forsåvidt komme av svulster.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 Jeg harikke så mye erfaring med dt, men tror ok det kan vare mer enn noen minutter. Men år du har fått tabletter for detg detikke er så mye virkning så er det nok ikke det. Det tar kanskje litt tid før virkningen kommer av tablettene. Får se det an. Nå ligger han og snorker bak meg, så ser ut til at det har gått over. Synesdet høres utsom en god plan.. Lykke til:) håper det ordner seg for dere begge <3 Takk! Foresten, på mennesker tas det ulike tumormarører for å eventuelt bekrefte mistanke for kreft i ulike organer, men vet ikke om de gør det på hund. VEt du hvilke blodprøver som ble tatt? Blodprøva ble tatt for å utelukke kreft, og forandringer. Forrige var for et halvannet år siden hos en annen vet, de kunne ikke finne noe da heller. Det sikreste er MR og CT. Det synes jeg også at det høres ut som. Men vanskelig å vite uten å ha sett hunden da. Disse kan forsåvidt komme av svulster. Uff, håper virkelig det ikke kommer av svulst. Røntgen av kroppen viste heldigvis ingenting, men aner ikke hva som foregår i hodet på han... Skal som sagt ikke gi han noe som helst annet enn tørrfòr fremover og se det an. Men ved svulst så ville vel balansen blitt påvirket og han ville vist andre symptomer? Det kan ta lang tid mellom hver gang han blir slik, og sånn har det vært i 2-3 år. Men ellers er han en frisk og livsglad hund. Mistenker at det kan være laks og griseøret som skaper luft i magen. håper det hvertfall. Takk for svar! Anonym poster: 92387b12aa3de09faaec0438976e07e1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 Hvilken rase er det? Anonym poster: de4c228c9285b13a2b5d119bc5478c36
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 Hvilken rase er det? Anonym poster: de4c228c9285b13a2b5d119bc5478c36 Blanding av Meksikansk nakenhund, Chihuahua og Jack Russel Anonym poster: 92387b12aa3de09faaec0438976e07e1
lillemeg90 Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 Takk! Uff, håper virkelig det ikke kommer av svulst. Røntgen av kroppen viste heldigvis ingenting, men aner ikke hva som foregår i hodet på han... Skal som sagt ikke gi han noe som helst annet enn tørrfòr fremover og se det an. Men ved svulst så ville vel balansen blitt påvirket og han ville vist andre symptomer? Det kan ta lang tid mellom hver gang han blir slik, og sånn har det vært i 2-3 år. Men ellers er han en frisk og livsglad hund. Mistenker at det kan være laks og griseøret som skaper luft i magen. håper det hvertfall. Takk for svar! Anonym poster: 92387b12aa3de09faaec0438976e07e1 Mest sansynlig er det nok noe ufarlig:) Om det er svulst trenger det ikke å gjøre andre symptomer. Det kommer an på hvor i hjernen det ligger. Men ikke bekymre deg for det nå når du ikke vet noe:) få tatt et MR og heller ta sorgene da om det skulle være noe:) hvis ikke sliter du deg ut på å gå å være redd, og det e noe hunden din merker også Lykke til! Klem
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #11 Skrevet 8. mai 2013 Blanding av Meksikansk nakenhund, Chihuahua og Jack Russel Anonym poster: 92387b12aa3de09faaec0438976e07e1 Såpass Jeg var redd for at du hadde en Cavalier King Charles Spaniel. De er ødelagt i avl så skallen er for liten for hjernen. Det kan resultere i anfall som minner litt om det din hund hadde. Men jeg har ikke hørt at noen av rasene som er i din hund har den typen avl-skader, og det er jo veldig bra. Det var alt jeg kunne bidra med, lykke til Anonym poster: de4c228c9285b13a2b5d119bc5478c36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå