Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en bekjent/venn i halvannet år. Vi har samme hobby og har blitt kjent med hverandre via der og måttet arbeide sammen om oppgaver i ny og ne. Hadde aldri snakket med ham om noe annet enn denne hobbyen før nylig. Har vært småbetatt siden jeg så ham da han har en veldig fin utstråling og sjarm.

Men har aldri gjort noe med saken. Men for rundt tre uker siden begynte vi å snakke en del, og vi har gått på date og flørtet mye. Det blir bare sterkere og sterkere for hver dag nå.

Vi skal møtes igjen til helgen, og mye er lagt opp til at "ting kan skje". Noe jeg har drømt om i halvannet år og spesielt de siste ukene. :)

Men siden i går har jeg hatt en ekkel følelse i magen, som om det bare er veldig feil. Det føles ikke riktig å flørte med ham, og jeg liker ikke å si det, men det føles litt som om det er broren min. Den type feil på en måte. Jeg aner ikke hvorfor den følelsen har kommet!

Har noen opplevd lignende?

Jeg tenker at det kanskje er fordi

- det går for fort

- jeg har vært betatt så lenge og han har vært "uoppnåelig"

- vi er på et vis kolleger

- vi har selvsagt felles venner innenfor hobbyen, så det kan bli ubehagelig

- ???

Jeg vet ikke, får bare skikkelig panikk. Er jeg fortsatt betatt av ham, skikkelig sommerfugler i magen, men også litt kvalme! :(

Anonym poster: c0e6381643ce41fef3fbac89dca3db55

Videoannonse
Annonse
Gjest Seajewel
Skrevet

Følg alltid magefølelsen, det er en grunn til at den er der. ;)

Skrevet

Ja magefølelsen er ofte riktig. Spesielt i og med at du kjenner han såpass godt at magefølelsen har noe å støtte seg til.

Men det kan hende at du bare trenger litt mer tid før du "lar ting skje". Spesielt hvis du ikke bare er interessert i en kortvarig forhold. Og siden dere er en del av et miljø som du kanskje ønsker å fortsette i så er det dumt om dere roter med hverandre og angrer etterpå.

Jeg tror at mange har det litt for travelt i dag og lar seg styre av følelser og begjær. Jeg har fulgt en annen strategi og den er at man ikke "lar ting skje" før man er kommet så langt at man rett og slett ikke kan la vær og at magefølelsen sier JA. Det er kanskje sjelden at menn følger denne strategien, men den er uhyre effektfull. Da blir det skikkelig klimaks liksom.

AnonymBruker
Skrevet

Friendzone?

Husker jeg hadde samme følelse om en gutt, men endte opp med at vi nå er kjærester. Følelsen om at det var for god venn/bror forsvant med en gang vi kysset :)

Anonym poster: f1d3af54813b9d43ecc460a688e4d412

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere! :) Ja, får vel kanskej følge magefølelsen og avlyse planene i helgen. Og heller se hvordan det utvikler seg etter det.

Kanskje jeg rett og slett har friendzonet ham, selv om vi aldri har vært spesielt nære eller gode venner. Men samtidig så gir han meg sommerfugler av en annen verden da... Haha :) Får vel bare ta det rolig og se hva som skjer.

Anonym poster: c0e6381643ce41fef3fbac89dca3db55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...