Gå til innhold

Dr. Phil nå, amme en 4åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere tusseladder som av en eller annen grunn er hjemme nå og ser dr.phil på tv3 her?

En mor som ammer barnet sitt, han er 4 år, og barna sover også i hennes seng sammen med henne og hennes mann, det er i grunn ingen grenser.. hun sier barna avvenner seg fra brystet når de er klare, og legger seg i egne senger, mora sier også at barna ikke er avhengige av henne, ikke mer enn andre som ikke vokser opp sånn..

Nja, ikke vet jeg.

Hva mener du, hadde du ammet ungen din til den verbalt kan si "mamma, jeg vil suge pupp nå"?

Anonym poster: 602f252751b546b15bd4591205a0276a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Nei, det hadde blitt for sært for meg. Så store unger kan få nærhet og kos av mamma på andre måter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Æsj sier jeg til ammingen...

Men samsoving har jeg større forståelse for...til tross for at det generelt ikke er anbefalt, så er det i større grad en privatsak.....

Er ikke så sikker på at amming av barn som faktisk vil huske det i Hele sin barndom i like sor grad er privatsak ettersom det grenser mot incestiøst

Anonym poster: 3a7e017640d4dbc4bc1689e786b88943

• Liker 4
Skrevet

For meg er det der incest.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Samsoving er forsåvidt greit, men tror de gjør både ungen og seg selv en bjørnetjeneste. Det vil jo bare bli vanskeligere og vanskeligere å få barnet til å sove i egen seng, tror barnet blir mindre selvstendig av det, og det kan ikke akkurat være bra for forholdet mellom mor og far at barnet ligger i samme seng som de.

AnonymBruker
Skrevet

Samsoving er forsåvidt greit, men tror de gjør både ungen og seg selv en bjørnetjeneste. Det vil jo bare bli vanskeligere og vanskeligere å få barnet til å sove i egen seng, tror barnet blir mindre selvstendig av det, og det kan ikke akkurat være bra for forholdet mellom mor og far at barnet ligger i samme seng som de.

Av flere grunner sov jeg med mora mi i samme seng til jeg var 6 år gammal. Hun slutta forøvrig å amme når jeg var 8-9mnd da, bare så det er sagt.

Men hun knuget meg generellt godt til seg mens jeg vokste opp, og på mange måter ble jeg engstelig og uselvstendig, på andre måter ble jeg fort voksen fordi hun slet psykisk.

Jeg hadde ikke godt av samsoving så lenge.

Anonym poster: 602f252751b546b15bd4591205a0276a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det der incest.

Hva mener du? Tenker du på amming som noe seksuelt? Eller mener du at det er noe seksuelt når et barn og barnets mor sover i samme seng?

Anonym poster: 2e7ad5250f342748b058ef146db41aa4

• Liker 9
Skrevet

Mødre som ammer så lenge TROR jeg får seksuell stimulans av det. Det er min mening. Dessuten tror jeg også de ender opp med klengete, sutrete og umodne/uselvstendige barn.

Men jeg vil ikke sette igang nok en ammetråd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mødre som ammer så lenge TROR jeg får seksuell stimulans av det. Det er min mening. Dessuten tror jeg også de ender opp med klengete, sutrete og umodne/uselvstendige barn.

Men jeg vil ikke sette igang nok en ammetråd.

Når, hvilken dag, er det det plutselig slår over fra morskjærlighet til å helt ut av det blå bli til noe seksuelt mener du? Eller er det mulig at du er en smule fordomsfull nå? Er det mulig at det slettes ikke ligger noe seksuelt bak og at det bare er den samme morskjærlighet som de fleste mammaer føler når de ammer?

• Liker 17
Skrevet

For meg virker det veldig rart.. Greit å sove sammen (selv om.. ungen ER stor nok til egen seng..!), men amming enda? Jeg klarte ikke selv å amme mer enn 5-6 måneder, og ville synes det hadde vært rart for meg å amme i over et år (jeg skjønner folk som gjør det, det ville bare blitt rart for meg). Hele fire år virker.. overdrevent :|

AnonymBruker
Skrevet

4 år er ingenting

Jeg så en gang en dokumentar om kvinner i England som ammet barn som var 8-9 år

Anonym poster: afdc5aaf4e568b07da0ccd40cc30c6f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mamma ammet lillebroren min til han var 3-4 år med den ideen om at han skulle slutte når han selv hadde behov for det. Foreldrene mine samsov med han frem til det gikk sånn utover ekteskapet at de ble skilt, og mamma sover i hengekøye med han fortsatt fordi han er så mørkeredd. Han er nå 10 år. Jeg elsker min mor, hun gir alle oss barne masse kjærlighet og er en fantastisk mamma på de fleste måter. Problemet er at denne samsovingen og "båndet" mellom bror og mor har gjort han til en skikkelig pingle.

Jeg har vært veldig bekymret for at han skal bli mobbet, men heldigvis er han en ekstremt vakker gutt og kjempe flink i fotball. Det har ført til at han har mange venner og til og med en søt kjæreste. Han er en veldig høflig gutt, og selv om han er populær mobber han aldri. Så tror at samsovingen og ammingen har gjort han til en snill fyr, men det har helt klart skadet han mer enn det var bra for han. Jeg er skikkelig i mot å oppdra barn på den måten mamma har gjort med lillebror. Jeg er fortsatt bekymret for hva som skjer med han når han blir tennåring og innser at han må sove alene. I tillegg til å være redd for mørket, er han også redd for at fremmede skal ta han pga overivrige kommentarer fra mamma om at fremmede menn er SKUMLE og vil kiddnappet deg.

For mamma har ikke dette vært seksuelt som en sier over. Det handler om at hun fikk en attpåklatt som hun ikke klarte å gi slipp på. Veldig trist, men absolutt ikke misshandling eller incest!

Anonym poster: b6753a87999740899a575f9c3922ba29

• Liker 6
Skrevet

Nei. Det er feil. Når barnet kan spise poteter og kjøttkaker uten at det må moses har ikke barnet behov for brystmelk. Ja det er SYKT!

• Liker 3
Skrevet

mamma sover i hengekøye med han fortsatt fordi han er så mørkeredd. Han er nå 10 år.

Du mener køyeseng, sant??

Jeg ville aldri fått meg til å amme en fireåring om ikke det sto om livet til barnet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er feil. Når barnet kan spise poteter og kjøttkaker uten at det må moses har ikke barnet behov for brystmelk. Ja det er SYKT!

Jeg syntes 'SYKT' er litt feil ord å bruke. I de fleste tilfeller er ikke moren SYK, det å amme lenge er ikke en SYKDOM. Ja, det er feil for det er veldig egoistisk. Det er ingen barn som har behov for å amme eller å samsove etter at de har begynt å gå, men det er ikke SYKT. Det er bare veldig feil.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du mener køyeseng, sant??

Jeg ville aldri fått meg til å amme en fireåring om ikke det sto om livet til barnet.

HAHA ja jeg mener køyeseng, de sover IKKE i hengekøye sammen (fnis)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå ungen er gammel nok til å spørre om det selv, da er h*n for gammelt til å bli ammet.

Anonym poster: 985b36c2a5ecdf5d4beeca3568fe9f01

Skrevet

Jeg så faktisk på det og personlig ville jeg ikke ammet så lenge at det var stor sjangse for at barnet vil huske det når det blir voksen, da dette kan være flaut å tenke tilbake på, uten at jeg mener at det er noe perverst over det.

Gjest Marmot
Skrevet

Sønnen min har spist poteter og kjøttkaker uten at det ble moset siden han var sju måneder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fortsatt bekymret for hva som skjer med han når han blir tennåring og innser at han må sove alene. I tillegg til å være redd for mørket, er han også redd for at fremmede skal ta han pga overivrige kommentarer fra mamma om at fremmede menn er SKUMLE og vil kiddnappet deg.

Akkurat det er noe jeg så absolutt tror han vokser fra seg. Noctofobi kan hende han sliter med selv i godt voksen alder. Men det er det mange som gjør som har sovet på eget rom også. Det finnes store, sterke karer med digre muskler som sov på eget rom i egen seng helt fra de var bittesmå, som likevel sliter med noe så enkelt som å gå ned i den mørke, skumle kjelleren sin. Jeg spøker ikke, jeg har møtt slike menn.

Men det at han har lært seg omsorg, omtanke for andre og er empatisk er jo veldig gode trekk som både han og foreldrene (moren?) hans så absolutt skal være stolte over! Det er noe som ikke bare er positivt for andre rundt han, det vil også bety at han får mer glede ut av livet (han finner glede i at det går bra med andre). Så det er jo mye positivt i det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...