Gjest Frigg Skrevet 4. april 2004 #1 Del Skrevet 4. april 2004 Å tørke litt støv er nå en ting, men hvordan fjerne fettmerker fra en lcd-skjerm? ble så usikker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 4. april 2004 #2 Del Skrevet 4. april 2004 Jeg bruker slike engangskluter (Screen Cleaning) som fjerner fettmerker og samtidig er antistatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 4. april 2004 #3 Del Skrevet 4. april 2004 Jeg bruker slike engangskluter (Screen Cleaning) som fjerner fettmerker og samtidig er antistatisk. noe spesiellt merke? er det ikke ganske sterke rengjøreingsmidler i de der pakkene? kan man ikke ødelegge skjermen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 5. april 2004 #4 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg regner egentlig ikke med at klutene ødelegger skjermen siden de tross alt er laget til den slags bruk...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frigg Skrevet 6. april 2004 #5 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg regner egentlig ikke med at klutene ødelegger skjermen siden de tross alt er laget til den slags bruk...? Er ikke de fleste laget for glasskjermer da? Det jeg tenkte på. Lcd-skjerm er jo da ikke glass, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2004 #6 Del Skrevet 6. april 2004 Det finnes egne rengjøringsservietter for lcd-skjerm. Vi har fra...*lete*... NOR-office sånne engangsservietter for LCD/TFT skjerm som fungerer veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 6. april 2004 #7 Del Skrevet 6. april 2004 Gjest over var meg - ble visst logget ut.. så rart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. april 2004 #8 Del Skrevet 10. april 2004 Er ikke de fleste laget for glasskjermer da? Det jeg tenkte på. Lcd-skjerm er jo da ikke glass, så vidt jeg vet. Jeg ville IKKE brukt slike på min LCD-skjerm... Går sikkert bra kanskje, men jeg ville ikke tatt sjansen. Og det finnes jo som nevnt her egne kluter for LCD-skjermer, tror det er tryggere ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 10. april 2004 #9 Del Skrevet 10. april 2004 Ja, jeg mente jo selvfølgelig slike kluter som er beregnet til lcd skjerm, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 11. april 2004 #10 Del Skrevet 11. april 2004 Da så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 11. april 2004 #11 Del Skrevet 11. april 2004 Man kan også fukte en myk-myk klut og gnikke forsiktig. Men det beste resultatet får du ved å bruke spesialrengjøringsmiddel for LCD-skjermer. IKKE(!!!!) bruk skjermvask som ikke er merket LCD-godkjent.. eller andre rengjøringsmidler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esther Skrevet 12. april 2004 #12 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg bruker Jif vinduspray eller bare rent vann - skjermen min har holdt i over to år ... den har absolutt ikke tatt skade av Jif`en ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 12. april 2004 #13 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg bruker Jif vinduspray eller bare rent vann - skjermen min har holdt i over to år ... den har absolutt ikke tatt skade av Jif`en ... åkei.. vel.. dette er definitivt ikke anbefalt. LCD-skjermer er ikke et matriale av glass som er beregnet å bruke så sterke rengjøringsmidler på. Fant dette på et annet forum: An important tip to remember: don't clean the display screen of your LCD monitor with glass cleaner. Screen covers on LCDs are made of plastic, which is degraded by glass cleaner. Instead, use a clean cloth barely dampened with a mixture of vinegar and water, or with a mixture of water and tiny amount of soap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kari N Skrevet 4. juni 2005 #14 Del Skrevet 4. juni 2005 Teit spørsmål, men..... er det forskjell/viktig om skjermen er slått av - skjermen er på? (Når den er varm så tørker den jo fortere?) :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darcy Skrevet 4. juni 2005 #15 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg har brukt servietter beregnet for LCD-skjerm, men det ble ikke bra i det hele tatt. Jeg fòr over med våtservietten og det tørket jo lenge før jeg rakk å gå over hele skjermen med den tørre, så det ble bare stygge striper. Jeg har brukt kjøkkenspray og kjøkkenhåndkle, det har fungert fint hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 4. juni 2005 #16 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg har vasket LCD-skjermen min i av og på tilstand. Tviler på at det spiller noen rolle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cronos Skrevet 4. juni 2005 #17 Del Skrevet 4. juni 2005 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ht=vaske+skjerm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 5. juni 2005 #18 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg bruker mikrofiberklut som er bittelitt fuktig i det ene hjørnet, men det er kanskje ikke så lurt det heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 5. juni 2005 #19 Del Skrevet 5. juni 2005 Dere kan jo titte her? Har ikke LCD-skjerm selv da, men vil ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kari N Skrevet 6. juni 2005 #20 Del Skrevet 6. juni 2005 Takk for svar. Ikke helt mye klokere om den skal være på/av, men regner ikke med noen store skader, utenom kanskje noen irriterende vaskestriper. Takk for det tipset Darcy. Men finmasket microfiberklut med litt fukt ser ut som jeg kan fortsette med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå