Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det blitt skikkelig vår i store deler av landet. Her jeg bor på Østlandet var det 12 varmegrader da gutten min på 11 mnd skulle sove ute klokka 08.30. Og plutselig ble jeg så usikker på hva jeg skulle ha på han og hva han skulle sove i.

Fram til nå har han sovet i dunpose med tynn ulldress og tynn lue. I dag sover han fortsatt i dunposen men jeg har bare på strømpebukse, body og tynn lue. Han står i skyggen. Jeg har ikke vårpose men har en tynn fleecepose og ellers lammeskinn, og forskjellige tepper/dyner.

Burde jeg heller bruke dyne nå?

Hva gjør dere andre?

Tips og råd mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byttet bort dunposen med en tynn vattpose med ullteppe over for to uker siden og vi bor i Trondheim! Han sover i bukse, body, tynn ulljakke og tynn ullue. Og nå er det for varmt og. Men han er en veldig varm gutt da... Dynen sparker han bare av, så er litt usikker selv på hva jeg skal pakke ham inn i. Men for tiden sover han fortsatt i samme klær, men med bare ullfleeceteppe og værtrekket til vognen.

Skrevet

Ok.

Han her er også veldig varm av seg. Takk for at du delte din erfaring.

Jeg tror kanskje vi tar ibruk fleece-posen eller rett og slett lar han sove på lammeskinnet med dyne over.. Ikke så lett dette her altså!

Skrevet

Min gutt sover på lammeskinn med dyne over. Vanlige klær, strikket jakke i bomull og lue.

Skrevet

Tynn lue, strømpebukse, body og et teppe over. 15+ her

Gjest Magdalene
Skrevet

Nå ligger han ute i vognen i skyggen, med bomullsbody, sokker og bukse, og en dyne.

Er så lunt nede i vognen at lue er overkill.

Pass på å ikke kle på for mye. Det er værre enn om du køer på litt lite.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er jo redd for å kle for mye óg for lite! Har vært veldig bra med tynn fleecepose og lite klær i dag :) Godt og varmt her.

Skrevet (endret)

Hun ligger på lammeskinn med dyne over. Over 15 grader så droppes lua. Eller s vanlig tøy. Body, strømpebukse og bukse. Da er hun akkurat passe varm.

Endret av Orchideae
AnonymBruker
Skrevet

Babyen har strømpebukser og bomullsbody, av og til en tynn ullue og nesten alltid en bomullslue. Han ligger i en lammeskinnspose med glidelås, så da kan den være åpen eller lukket.

Anonym poster: 5d5c028d9d2c1312c59fba87453a20ab

Gjest Magdalene
Skrevet

Babyen har strømpebukser og bomullsbody, av og til en tynn ullue og nesten alltid en bomullslue. Han ligger i en lammeskinnspose med glidelås, så da kan den være åpen eller lukket.

Anonym poster: 5d5c028d9d2c1312c59fba87453a20ab

Men da bor du ikke på østlandet?

For man da ikke bruke lanmeskinnspose når det er 10-15plussgrader...

Gjest Amber Rose
Skrevet

Body, bukser, lue, en tynn eller tykk dress, votter, dunpose og med lammeskinn under.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

I dag på østlandet. Bomullsbody og bukse, uten sokker, med et tynt teppe på seg.

Han er 7mnd.

Endret av Magdalene
AnonymBruker
Skrevet

Body, bukser, lue, en tynn eller tykk dress, votter, dunpose og med lammeskinn under.

Hvor i landet bor du og hva er temperaturen? Dette er hva jeg kler ungen i på vinteren omtrent...

Anonym poster: dd512af8bf866aa9ab940c6a0ec6eefa

Skrevet

Hvor i landet bor du og hva er temperaturen? Dette er hva jeg kler ungen i på vinteren omtrent...

Ja, dette er mer enn jeg kler på min om vinteren og jeg bor i Trondheim! Men det kommer jo an på både vogn, alder og hvor varm babyen er av seg. I dag sov småen i body, bukse, tynn nøstebarnjakke, ull/silkelue og vattpose. Han sto i skyggen og var akkurat passelig varm, så vidt jeg kunne kjenne. Han er 6mnd og her var det sol, men bare 10grader i skyggen.

Gjest Amber Rose
Skrevet (endret)

Ja, dette er mer enn jeg kler på min om vinteren og jeg bor i Trondheim! Men det kommer jo an på både vogn, alder og hvor varm babyen er av seg. I dag sov småen i body, bukse, tynn nøstebarnjakke, ull/silkelue og vattpose. Han sto i skyggen og var akkurat passelig varm, så vidt jeg kunne kjenne. Han er 6mnd og her var det sol, men bare 10grader i skyggen.

Kristiansand. Det regner og blåser som fy i dag. De andre dagene har det vært en kald vind og generell kald luft selv om det har vært sol. Ungen er 11 uker og egentlig er han varm av seg, men det er ikke noen sommervarme her :( Temperaturen har vært rundt 5 grader.

Endret av Amber Rose
Skrevet

Man må nesten bare prøve seg frem, men de trenger i prinsippet ikke noe særlig mer klær enn oss.

Skrevet

Kan se ut som jeg kler litt mye på poden vår her. Han er 9 mnd. Vi bor i Oslo. Body, str.bukse, bukse, tynn ullltrøye og tynn vindjakke. Bomullslue. Ligger i voksipose...den er halvveis åpen.

Gjest Magdalene
Skrevet

Kan se ut som jeg kler litt mye på poden vår her. Han er 9 mnd. Vi bor i Oslo. Body, str.bukse, bukse, tynn ullltrøye og tynn vindjakke. Bomullslue. Ligger i voksipose...den er halvveis åpen.

Dette er jo galskap! Det er jo det jeg har på mine på vinteren.

(Vi bor på samme sted)

Skrevet

Ja, kanskje litt mye ja. Han virker ikke varm og ukomfortabel selv om han er godt påkledt da,men kan nok finne fram sommerposen nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kler visst lite på min. Mamma maser alltid om at det er for lite og er like overrasket hver gang jeg lar henne ta opp fra vogna og kjenner hvor varm hun er.

Her har det vært bare body og strømpebukse i ull, i vårpose sammen med et ullteppe siden det var 5 grader ute, sammen med ei tyn ullue. Nå er teppet bytta ut med et veldig luftig heklateppe i ull men dette brukes bare ved morgenhvilen eller de dagene det er litt kjøligere.

8 mnd forresten.

Anonym poster: 018e74fc3222353cc551785f90e56f8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...