Gå til innhold

Valget mellom to menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre kommet i et dilemma og regner med det sikker er flere der ute som har vært i samme situasjon før, så trenger sårt hjelp og råd om hva som er best å gjøre.

Jeg har kjent en kar i snart 1 år nå. Vi har gått forsiktig framover og det gikk ca 1-2 mnd mellom vi møtes, til vi kysset og til vi hadde samleie.

Problemet mitt er at han er veldig forsiktig og rolig av seg, virkelig en ordentlig fyr, noe som selvfølgelig er bra, MEN han har vanskeligheter med å vise følelser og går ofte rundt grøten, han sier ikke ting direkte til meg og jeg føler nesten at han bare har meg som vent, til han finner enn bedre. Jeg gikk omtrent et halvt år å var usikker på hva han egentlig ville, om han var interessert, først svarte han at han var interessert, så sa han at han egentlig ikke var ute etter noe forhold mens han var å studerte på andre siden av kloden, og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. Jeg lot det gå noen dager og hadde ikke kontakt med han, da han skrev melding igjen at han hadde vært dårlig å ta initiativ men sku bli bedre. Jeg føler jeg ikke får "nok" av han, tidligere har vi bare møtes 1-2 ganger i måneden og har følt at jeg var siste prioritert, samtidig så bor vi på to småe plasser (20 minutt unna) og jeg føler at alle har noe i mot at vi holder på, dette tror jeg påvirker han og gjør slik at han ikke tør å vise offentlig at han er glad i meg eller bryr seg. Jeg er utrolig usikker og føler at jeg bare har vært en knullevenn for han tidligere.. han kommer hjem nå i slutten av mai og er spent om noe blir å bli forandret, jeg har tross alt ventet snart i et halvt år for at han sku komme hjem og være ferdig studert. Jeg har blitt veldig glad i han og var ganske betatt og forelsket i starten, men synes det har dabba av litt nå pga han ikke har tatt så mye initativ.. om det ikke skjer noe forandring og om vi ikke møtes oftere, synes dere/du at jeg skal gå videre da?

Jeg har også møtt enn annen for en stund siden, liker han svært godt, ganske forsiktig og rolig type dette også, men han viser mer av seg selv, sier direkte ting til meg, planlegger turer vi skal dra på og framtiden ilag, og virker som om han kunne tenkt seg et forhold med meg. vi møtes ofte og jeg begynner å bli litt små forelsket i han.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og er redd for å ta feil valg..

Anonym poster: d3b5a0fe8fde0bb98807603c007756d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo lytte til følelsene dine, men jeg skjønner ikke hvordan man kan holde på med noen i et helt år slik du har gjort. Han virker heller ikke veldig interessert, og hvis han ikke tør å gjøre forholdet offisielt fordi han er redd for hva andre tenker har han ikke ryggrad. Jeg tviler på at han endrer seg, er man oppriktig interessert i noen holder man ikke på slik. Dropp ham og gå for den nye mannen du har møtt.

Anonym poster: a3418122144c63ad7121470a5cd34654

Skrevet

Det er ett ordtak som sier;

"If You love two people at the same time, choose the second. Because if you truely loved the first, you would't have fall for the second"

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"If You love two people at the same time, choose the second. Because if you truely loved the first, you would't have fall for the second"

Hater når folk bruker det "ordtaket". Det skjer jo hele tiden at man blir betatt av noen selv om man er sammen med en annen. Om du selv velger å utdype betattheten så betyr det at du kanskje bare er ute etter spenning, men du vet hvor hjertet egentlig ligger.

Ts, ta den du føler deg tryggest hos. Det er ingen lett avgjørelse, men ut i fra det du skriver så virker nummer to safest, og det som virker mest "riktig" å ta, men så er det følelsene dine som har siste ord også....

Anonym poster: 97c10e4c9140fb9181f3ce695c6cda78

Skrevet

Idiotisk. Beklager at jeg er harsk, men det er faktisk idiotisk logikk.

Til TS:

Hvor seriøst er det med den første? På meg virker du mer interessert i nummer 2.

Har du snakket med nummer 1 om hvordan du føler det?

Kommunikasjon er så absolutt ikke oppskrytt og bør brukes ofte :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Føler meg mer tilknyttet og tryggest med han første som jeg har kjent i 1 år og vil virkelig at det skal funke. Funker jo hittil og har hatt utrolig med tålmodighet. Ingen av mine venner som skjønner at jeg gidder, hva jeg ser i han og hvorfor jeg holder på han enda, uten at jeg får så mye ut av det. Har erfart at han er den typen som er ganske forsiktig ja, og derfor føler jeg meg tryggere på han, også det at vi ventet lenge med første kyss og første samleie, han virker veldig ordentlig og jeg vet han vil holde seg til meg om det kommer til å utvikle seg til noe forhold.. men akkurat nå føler jeg at jeg bare må vente til han kommer hjem for å se om det går bra, om vi møtes oftere og om det kan utvikles...Han har fortalt selv at han er den typen som pakker seg selv ned når han får følelser for andre og kan få litt kalde føtter da.. men jeg er så usikker.. tenker på hva som er best for meg? vil jeg virkelig holde på en som kanskje ikke vil prioritere meg først, vise meg fram til familie og venner..(han har enda ikke vist meg til familien), han er flink til å vise følelser når vi er ilag, men sånn uten om er han ikke så flink.

mens han jeg har møtt nettopp er veldig på liksom, vil møte meg, dra til syden med meg, han tok meg også med til storby for en helg siden, spanderte alt for meg og trengte ikke legge ut noe den helgen, han sender meg jevnlig meldinger og vil møte meg ofte.. men siden jeg ikke kjenner han så godt, er jeg usikker på om han vil være trofast, om det vil vare lenge? er så sykt usikker! er både fordeler og ulemper med begge to..

og ut ifra horoskopet passer jeg som jomfruen best med steinbukken, og de fleste jomfruer er gift sammen med steinbukker,, men skal jeg liksom følge det? høres kanskje teit ut, men virker som om det er det som er sant ut ifra de jomfruene jeg kjenner som har falt for steinbukker og giftet seg...

vet bare ikke... han første virker veldig voksen, fornuftig og veldig omsorgfull og kjærlig av seg når vi er ilag, han andre virker mer livlig, spontan, men også veldig omsorgsfull og kjærlig. tidligere har han vært den som er midtpunkte på fester osv.. mens han første har alltid vært forsiktig og ordentlig...

gud.. hva skal jeg gjøre...:s

Skrevet

Men du må snakke med ham! Spør om du kan se foreldrene hans osv.

Hvis du ikke er interessert, så greit.

Men det at han ikke klart og tydelig sier "jeg elsker deg", betyr ikke at det motsatte er tilfelle.

Kan hende er han klønete. Og motsatt er selvsagt også tilfelle. Det er derfor det kan være greit å snakke om forholdet.

På en eller annen måte må du bare gå etter hva som føles best. Men jeg ville definitivt snakket med nr. 1 først, få litt oversikt over situasjonen.

Ellers må jeg kommentere at det ikke virker som du er SÅ interessert i noen av dem? Altså, handler dette om å finne en trygg match eller om å være sammen personen du elsker høyest? Det er desverre ikke alltid det samme.

Jeg tror ikke på horoskop, det er morsomt og tilsynelatende sammenfaller det fordi vi er flinke til å se mønstre, men jeg ville vil anbefale deg på det strengeste å ikke la det spille noen rolle. Haha

Det er umulig for meg å vite. Kan hende burde du snakke med en venn eller familie om dilemmaet? Siden de kjenner deg bedre kanskje de vil gi gode råd? Eller kanskje du gjennom å snakke med dem oppdager noe nytt?

Skrevet

Jeg er ute etter noe seriøst, noe som vil vare lenge. En som virkelig bryr seg og er der for meg når jeg trenger det! elsker ingen av de nå da, siden det er ganske tidlig å si, pågrunn av at det enda ikke er så seriøst mellom noen av de, men er glad i begge to liksom, kanskje mest i den første siden jeg har kjent han lengst da.. men tenker mye på hva jeg egentlig fortjener..

Skrevet

Da ville jeg gått for han første. Men jeg ville definitivt snakket med ham. Kan hende han er sjernert og ikke greier å utrykke følelsene sine, eller kan hende han ikke er så interessert. Men det kommer du aldri til å vite hvis du fortsetter som du har gjort hittil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...