AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Jeg har to katter som elsker å være ute. Nå skal vi på ferie en uke i juli, og jeg lurer på hva jeg skal gjøre med de imens. Vi har en bod som er varm og god, og lurer på om det er helt forskrekkelig om jeg lar katten bruke den som tilholdssted mens vi er borte? Det er jo varmt og godt i den perioden og om det skulle regne, så har de ett tørt og varmt sted å være. Har mange naboer, så å få noen til å fylle opp vann og mat er ikke noe problem. Kattene er som regel ute hele dagen/natten selv når vi er hjemme. Tenkte å sette en krok på døren så den blir stående på gløtt hele tiden. Har litt dårlig samvittighet for å gjøre det, men lurer på hva dere tenker om det? Lurer selvfølgelig på kennel, men jeg har ikke de vaksinasjons-papirene lenger. Er det forresten noen database for slikt, så man kan få en utskrift fra den? Anonym poster: 407a3037824abc09a44b897fe0498827
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Har gjort det samme selv med mine utekatter. Satte frem en stor kasserolle med mat i skuret, og dro. Om det blir krise, så vet de å fange mus og småfugler likevel.. Anonym poster: 493aef8f49acdcaa7d8eba22a5a9a21b
Marsipan Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Det siste først: Vaksinasjonene ligger i databasen hos veterinæren. Hvorfor kan ikke naboen slippe kattene ut og inn, hvis han først skal innom og gi dem mat og vann? Det holder ikke å "fylle opp" en tom vannskål, de skal ha friskt vann daglig, og vannskåla må vaskes regelmessig. Når du har "litt dårlig samvittighet for å gjøre det" burde det fortelle deg svaret på det du spør om!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 Det siste først: Vaksinasjonene ligger i databasen hos veterinæren. Hvorfor kan ikke naboen slippe kattene ut og inn, hvis han først skal innom og gi dem mat og vann? Det holder ikke å "fylle opp" en tom vannskål, de skal ha friskt vann daglig, og vannskåla må vaskes regelmessig. Når du har "litt dårlig samvittighet for å gjøre det" burde det fortelle deg svaret på det du spør om! SÅså, jeg sier ikke at jeg skal gjøre det. jeg prøver å finne den beste måten å gjøre dette på Første ferien min på 6 år, så det å vite hva man skal gjøre med dyrene er ikke bare bare. Anonym poster: 407a3037824abc09a44b897fe0498827
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 Har forresten fikset det slik at min far bor hos oss mens vi er på ferie, så da er jeg en god katteeier igjen Anonym poster: 407a3037824abc09a44b897fe0498827 2
Uglen Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Så lenge de er mer utekatter enn innekatter i utgangspunktet, ser jeg ikke nødvendigvis et problem i dette. For en katt vil det ofte oppfattes som mer traumatisk å plasseres på en kennel enn å være uten mennesket sitt i hjemmemiljøet en ukes tid. Forutsatt visse ting:At boden faktisk er god og varm, som du sier, og ikke bare et skur e.l. Men her stoler jeg selvfølgelig på ditt ord. Kanskje hadde det vært best å installere en katteluke, så boden kan være ordentlig stengt med tanke på vær og vind.At kattene allerede har et "hjemme"-forhold til boden, og automatisk holder seg der når dere er borte. Hvis ikke kan de bli forvirret over at huset deres er avstengt, og begynne å vandre. Dere kan evt. sette ut en kurv til dem og begynne og mate dem der allerede nå, så de venner seg til det.At dere stoler på naboene deres. Som påpekt over her holder det ikke å fylle på vann og mat. Vannet må skiftes helt ut. Dessuten må naboene passe på at alt er ok med kattene - at de ikke har skadet seg, at de virker friske og fine, evt. ta dem til vætrinær hvis noe er galt. Og hvis dette er sosial puser,er det fint om de tar seg tid til å kose litt med dem også. Endret 7. mai 2013 av Uglen 2
Uglen Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 Ooops, så nå at du svarte mens jeg skrev! Så bra at alt ordnet seg! Snill pappa du har Kos deg på ferien!
Berit Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 Så fint at pappan din kan bo hos deg. Synes de må få ha mulighet til å være inne i trygghet fra andre dyr som kan komme. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 Ja det er deilig å ha en pappa som stiller opp så mye som han gjør Takk for at dere tok dere tid til å svare alle sammen! Anonym poster: 407a3037824abc09a44b897fe0498827 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå