Gå til innhold

Trang forhud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min på 8 år sa idag at det kom grønt slim fra tissen hans. Har sett at den blir som en ballong når han tisser. Da han var til kontroll hos lege da han var mindre sa de at han har trang forhud, men trolig vil vokse det av seg når han ble større.

Nå er han altså 8. Han sier det ikke er vondt eller noe når han tisser. Hva tror dere jeg bør gjøre? Lege? Eller ordner dette seg selv?

Anonym poster: 97e70005c064bf4a1e7b45b9e07b0947

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lege tenker jeg også. Men tror han synes dette er flaut, han protesterte da jeg nevnte lege.

Hvilke negative følger kan det ha å gå lenge med trang forhud? Han mener det ikke er vondt på noe som helst måte. Og hvor gamle er gutter vanligvis når de greier å trekke bak forhuden?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Virker litt rart at de trodde han skulle vokse det av seg dersom det er så trangt som du beskriver, selv om han jo var liten da de sa det. De aller færreste med trang forhud har problemer med å urinere som følge av det, det handler som regel om at man ikke kan trekke forhuden tilbake over penishodet.

Men ta ham til legen, du. "Grønt slim" lyder ikke bra, smerter eller ikke.

Anonym poster: a020c5bde02ef8657f52ab5a66619406

AnonymBruker
Skrevet

Plutselig blir det betennelse under forhuden, og da blir det vondt, det kan jeg love deg. I tillegg er det slik at jo tidligere man setter igang behandling med kortisonkrem. De aller fleste 8-åringene kan trekke forhuden tilbake. At den blir som en ballong er helt normalt så lenge forhuden ikke er trukket tilbake ennå, men at det kommer grønt slim er IKKE normalt.

Anonym poster: d7bc926053833100fbe0ba045fec3bfe

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg er det slik at jo tidligere man setter igang behandling med kortisonkrem.

Her skulle det stått: jo større sjanse er det for at man slipper kirurgi.

AnonymBruker
Skrevet

Lege tenker jeg også. Men tror han synes dette er flaut, han protesterte da jeg nevnte lege.

Hvilke negative følger kan det ha å gå lenge med trang forhud? Han mener det ikke er vondt på noe som helst måte. Og hvor gamle er gutter vanligvis når de greier å trekke bak forhuden?

ts

Utover smerter ved, og problemer med, vannlating, kan det føre til infeksjoner. Sikkert flaut og kjipt for ham å ta turen til legen nå, men det er langt kjipere med infeksjoner og medisinering om en stund. Sier ikke at det nødvendigvis går sånn, men at det er en mulighet, så jeg ville heller vært føre var.

Og få faren hans til å ta ham med til legen hvis det er mulig, selv om du kanskje føler du bør være med når barnet skal til legen. Husker hvordan jeg selv var på den alderen, da ville jeg definitivt hatt med pappa fremfor mamma. Naturlig nok.

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vært min sønn så hadde jeg tatt han med til lege :) Bedre en gang for mye...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere, da ringer jeg legen :-)

ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Flink mor :)

• Liker 3
Skrevet

Lykke til! Jeg tenker at det er mye lettere å gjøre noe med det nå enn å vente til han er enda eldre. Da blir det både enda flauere og muligens flere symptomer som må behandles. Grønt slim tyder på at han allerede har en infeksjon der, selv om han ikke har vondt. Fikses i narkose på et par minutter, og det gror jo fort etterpå.

Skrevet

For all del, lege nå. Dette vil bare skape enda mer trøbbel etterhvert som han blir eldre. Grønt slim indikerer en infeksjon og for at gutter skal kunne holde penis ren nå de kunne trekke forhuden tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til.

Mannen min hadde også trang forhud eller noe feil med strengen da han var barn. Ble kluss når han begynte å onanere, slik at strengen slitnet (?) og det ble mye blod og selvfølgelig legebesøk. Bedre å dra til legen før det evt går så langt.

Anonym poster: 2b2ba8e96b44664fbbd70d07ad104b6d

Skrevet

Strengen røk, å fy f..... :-(

Skrevet

Det er helt vanlig at en åtteåring ikke kan trekke tilbake forhuden. Det er også helt vanlig at mindre gutter har "trang forhud", siden forhuden da sitter fast til penishodet for å beskytte det. Så lenge de kan tisse, er det helt greit. Det er helt feil at små gutter skal trekke tilbake forhuden for å vaske under. Dette kan de først gjøre når den løsner, og det gjør den vanligvis før puberteten. Her kan det høres ut som han har fått en infeksjon, kanskje han har dratt i den og fått en rift. Såvidt jeg vet, bruker man ikke kortisonkrem på så små gutter - man behandler infeksjonen, men lar forhuden utvikle seg i eget tempo.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at en åtteåring ikke kan trekke tilbake forhuden. Det er også helt vanlig at mindre gutter har "trang forhud", siden forhuden da sitter fast til penishodet for å beskytte det. Så lenge de kan tisse, er det helt greit. Det er helt feil at små gutter skal trekke tilbake forhuden for å vaske under. Dette kan de først gjøre når den løsner, og det gjør den vanligvis før puberteten. Her kan det høres ut som han har fått en infeksjon, kanskje han har dratt i den og fått en rift. Såvidt jeg vet, bruker man ikke kortisonkrem på så små gutter - man behandler infeksjonen, men lar forhuden utvikle seg i eget tempo.

Ser det er ulike meninger her ang hva som er vanlig og normalt... Men nå har jeg allerede bestilt legetime, så får jeg se hva de sier.

Takk igjen.

ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...