AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Er i helt ekstremt dårlig form. Null kondis og null styrke. Har kroniske lidelser, og er kjempe sliten. Skal på rehabelitering i august eller sept, og for å få mest mulig ut av oppholdet vil jeg være i god/bedre form en det jeg er nå. Har tenkt å begynne med 30 min Zumba et par ganger i uka, og lett styrke et par ganger i uka. De dagene jeg ikke trener på helsestudio gå en tur på 45 min. Pluss en time medisinsk yoga i uka. Hvordan ser dette ut? Anonym poster: 1e8c6044af67908536cd5aaabe90432e
Wiggins Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Det virker som du er rimelig på bånn nå, så det kan bare gå oppover. Den beste treninga er den treninga det blir noe av. Om du trener zumba, samba, salsa eller kung fu er ikke så vesentlig så lenge målet bare er å bli i generelt bedre form. Når du starter fra et meget lavt utgangspunkt er det best å begynne pent. Ikke ta i så hardt at du kjenner blodsmaken i munnen. Ved å ikke trene hardere enn at du er fullt restituert og klar for ny økt to dager etterpå, kan du ha en netto større treningsmengde og bedre framgang enn om du tar deg helt ut på hver treningsøkt. Husk imidlertid på at det aller viktigste er å være i litt aktivitet hver dag, minst en halvtime. Det betyr ikke nødvendigvis trening, men å stå er bedre enn å sitte, å gå er bedre enn å stå. 2
Gjest Coolaid Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Syns det høres mye ut siden du er sliten og har litt helseplager. Men det er du som kjenner kroppen din best, derfor er det viktig at du hører etter på den. Jeg vil anbefale deg noen gåturer i et tempo hvor du kjenner at du blir varm og kanskje litt økt puls(dvs blir litt anpusten) Kanskje også litt rolig tur på en sykkel ? Og gi deg alltid før du blir for sliten. Du skal sitte igjen med en god mestringsfølelse og glede deg til neste gang du skal være aktiv. Altså litt om gangen og kjenn etter. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå