Gå til innhold

Styrke/kondis eller kondis/styrke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er beste? Når en skal trene begge deler på en dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det kondis så styrke, har ikke energi til jogging etter styrke.

Skrevet

Du må alltid starte med kondis før styrke, du skal nemlig jobbe deg oppover kroppen.

Gjest Teemo
Skrevet

Tar du kardio først så blir du sliten til styrkeøkta og løfter ikke like tungt. Så styrke først og all den kardioen du klarer etter det.

Skrevet

Min gamle PT sa til meg at hvis man trente kondis etter styrke, så ville man forbrenne mer fett.. Men selv er jeg dausliten etter styrke, og har ikke sjans til å trene annen kondis enn å gå hjem etter økta..

AnonymBruker
Skrevet

Det du foretrekker. Jeg klarer ikke for hele mitt liv å trene cardio etter styrke. Så da blir det styrken sist. Også kjører jeg heller noen rene styrkeøkter innimellom.

Det er nødvendigvis det du gjør først du får utført best. Så om det er hipp som happ for deg, ville jeg satset på annenhver gang. :)

Anonym poster: 9cbcf34287c574580e8f91898c64119b

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Kroppen min fungerer best ved å trene kondis etter styrke, dog etter overkroppsprogram. Fikk raskt beinhinnebetennelse etter å ha jogget etter hver beinøkt i 2 mnd, anbefales ikke!

Skrevet

Etter overkroppsprogram og en lett intervalltrening før underkropp. Bena mine blir helt gele etter beinøkt.

AnonymBruker
Skrevet

Det du mener er viktigst for deg (økt kondisjon versus økt styrke/muskelvolum), trener du først. Ideelt sett legges de til hver sine dager.

Du må alltid starte med kondis før styrke, du skal nemlig jobbe deg oppover kroppen.

What?

Anonym poster: d5353ce45c33cc476462f3f944980cca

AnonymBruker
Skrevet

Svært så bastant du er da! :ler: Er kilden en klikk-artikkel denne gangen også?

Anonym poster: 7b1d4a3012e6e0243b5b946f09095d52

Skrevet

Trener alltid cardio før styrke med mindre jeg har tid til å inkludere det i splitten for den gitte uken. Altså; kan jeg ikke trene styrke og cardio hver for seg, så tar jeg cardio først og styrketrening etterpå. Hvis jeg gir alt på en styrkeøkt, klarer jeg ikke å trene cardio etterpå, men det går vanligvis bedre andre veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...