Gå til innhold

Samværsrett!trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,jeg og samboren min har bestemt oss for å gå fra hverandre.Jeg har et tidligere barn fra et tidligere forhold og et barn med han jeg går fra nå.

Han vil ha barna sitt 100% eller 50%.Barna jeg har fra et tidligere forhold har jeg på heltid.Jeg vil gjerne at begge barna skal vokse opp sammen dvs begge bo 100%hos meg.Jeg har noen opptak for han har vært voldig mot meg.Og noen opptak hvor han ser stygt på sønnen min osv osv og nå sier min sønn at han har slått han på kinnet osv osv.Hva kan jeg gjøre?Jeg trenger virkelig litt synspunkter her.

Anonym poster: e2792eb61d5ed080d9c0ac511a1e3325

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med advokat og familievernkontoret, her på kg vil du bare få synsing og gjetting. Mye bedre å ta det med en som har peiling.

Anonym poster: eaa4a2c779970eb3f27b96d7b28fafc3

• Liker 7
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Det høres for meg ut som om du/dere trenger litt mer hjelp enn den prosentandelen barna skal bo hvor.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret er første instans. Dit må dere uansett siden dere flytter fra hverandre og har barn sammen.

En annen ting, ingen av dere skal vel ha barnet 100 %?! Barn har krav på samvær med begge sine foreldre så lenge det ikke er omsorgsvikt og vold/misbruk inne i bildet.

Anonym poster: b4b97719867f8a31bbe40f79b01844cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret er første instans. Dit må dere uansett siden dere flytter fra hverandre og har barn sammen.

En annen ting, ingen av dere skal vel ha barnet 100 %?! Barn har krav på samvær med begge sine foreldre så lenge det ikke er omsorgsvikt og vold/misbruk inne i bildet.

Reagerer også på denne prosenten..

I tillegg har hans forhold til din sønn INGENTING med saken å gjøre...hva tror du du kan bruke de opptakene til?

"Se her, dommer....stygge blikk mot stebarn som du kan se...."

Dommer: AHA- du vil ikke få se ditt barn igjen!

???

Anonym poster: f253b9a0ab13d68f4b6141aa2f234775

AnonymBruker
Skrevet

Husk at samvær fokuserer på barnets rettigheter. Som en over her sier, så har barnet rett til samvær med begge foreldrene, fokuset må gå den veien, og ikke på foreldrenes såkalte "rettigheter".

Anonym poster: 60996788034c80a1fb737659a0fecfd1

AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontret har jeg tatt kontakt med .....det er fra 2-4 uker vente tid der:-/

Skrevet

Får inntrykk av at du har bestemt deg for at d u skal ha barnet 100%, for din egen del. Og dermed bruker vold og de stygge blikkene mot han. Med mindre det ikke er en reel fare for at han skal skade barnet på noen måte, ikke bruk det til din fordel.

Du bruker ordet samværsrett som om det er noe du har krav på, men det er barnet som har rett til samvær. Og i utgangspunktet med begge foreldrene! Ikke ta fra barnet muligheten til å bo og vokse opp med begge sine foreldre.

Gjest Regine
Skrevet

TS: kontakt advokat idag. Håper du har dokumentert voldsepisodene, barn skal beskyttes mot voldelige personer. Og her må faktisk barnets beste gå foran fars rettigheter, noe annet er ren og skjær barnemishandling!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor har ikke det andre barnet ditt kontakt med faren? fordi du ikke ønkser det?

Dette barnet burde også ha en rettighet til sin far.

å sette barn til verden er ikke bare bare,dere har plikter begge til å følge opp barnet!

Gjest Gjest
Skrevet

Urovekkende mange i denne tråden som åpenbart mener at fars voldsbruk er greit, og helt irrelevant for samvær.

AnonymBruker
Skrevet

TS, du bør bruke ordet ordinært samvær istedet for å si 100%. Det høres nemmelig ut som barnet aldri skal få se sin far slik du skriver det.

Kontakt en advokat så fort som mulig, det er veldig fint å ha god kontakt med den som skal forvare deg i en evetuell retssak.

det at du har ett barn fra før av kan gjøre at det blir enklere å få mesteparten av samværet, De ønsker sjedldent å splitte søsken.

Lykke til :)

Anonym poster: dfea8dba9549e06d48b63bdfd4f59b14

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom hjem nå,han ba meg komme meg ut og at jeg ikke har noe å gjøre i hans hus.Han vil ikke at jeg skal ha med meg dattera mi.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom hjem nå,han ba meg komme meg ut og at jeg ikke har noe å gjøre i hans hus.Han vil ikke at jeg skal ha med meg dattera mi.

Er det slik at det er fysisk og/eller psykisk vold i forholdet skylder du begge barna å skjerme dem. Men ta det rette veien. Er det fare for vold eller har du vært utsatt for vold kontakter du politiet! Du kan også kontakte krisesenteret om det er virkelig krise :)

Barn skal skjemes også fra å være vitne til vold mot andre. Det er viktig å huske på.

Skrevet

Det er både fysisk og psykisk vold!!!

AnonymBruker
Skrevet

Da er det veldig lurt at du er inne på KG og søker "råd", og ikke går til politi/krisesenter osv..

Anonym poster: bc3e692f0e0c9e73daac75b07d242eb9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke utsette barna mine for krisesenter ,politi ,barnevern osv......jeg vet at jeg flytter til mitt den 1. 08 og nå har jeg bestilt en time til mekling ,tenker også på advokat på saken.

AnonymBruker
Skrevet

Så om jeg har forstått deg rett, så er han voldelig mot deg og muligens barnet ditt. Også blir du i 3-4 måneder til fordi du ikke vil utsette barnet ditt for politi og barnevern? Håper inderlig at du troller her, for du kan ikke være riktig navla..

Anonym poster: bc3e692f0e0c9e73daac75b07d242eb9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke utsette barna mine for krisesenter ,politi ,barnevern osv......jeg vet at jeg flytter til mitt den 1. 08 og nå har jeg bestilt en time til mekling ,tenker også på advokat på saken.

Advokaten vil råde deg til akkurat det samme, politianmeldelse og krisesenter. Om du og/eller barna blir utsatt for vold og barna også er plikter du som forelder å skjerme dem fra det.

Det kan faktisk brukes mot deg om du ikke gjør det du kan for å skjerme barna i en slik situasjon. Å bli boende et sted frem til august om det er vold i forholdet er idiotisk. Da kan du garantere at det eventuelt vil bli en barnevernsak ut av det om det oppdages, dvs om du bruker dette i en eventuell rettsak.

Da vil både din og samboeren din sin omsorgsevne trekkes i tvil.

Barn skal ALDRI bli utsatt for vold eller være vitne til vold. Du som forelder har en plikt ihht barneloven å skjerme dine barn. Gjør du ikke det egner du deg heller ikke til å ha omsorg for barna.

• Liker 3
Gjest Regine
Skrevet

Advokaten vil råde deg til akkurat det samme, politianmeldelse og krisesenter. Om du og/eller barna blir utsatt for vold og barna også er plikter du som forelder å skjerme dem fra det.

Det kan faktisk brukes mot deg om du ikke gjør det du kan for å skjerme barna i en slik situasjon. Å bli boende et sted frem til august om det er vold i forholdet er idiotisk. Da kan du garantere at det eventuelt vil bli en barnevernsak ut av det om det oppdages, dvs om du bruker dette i en eventuell rettsak.

Da vil både din og samboeren din sin omsorgsevne trekkes i tvil.

Barn skal ALDRI bli utsatt for vold eller være vitne til vold. Du som forelder har en plikt ihht barneloven å skjerme dine barn. Gjør du ikke det egner du deg heller ikke til å ha omsorg for barna.

Nemlig. Godt sagt og helt riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...