Gå til innhold

Er pene mennesker dummere eller smartere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når dere ser et veldig pent menneske for første gang, har dere da en underbevisst oppfatning om at personen er smartere eller dummere, før dere eventuelt blir bedre kjent med personen?

Anonym poster: 0b4d35ef65284706331e2cb3ea7bbbc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kommer helt an på hvordan pen. Naturlig vakker tenker jeg at antagelig er smart, mens "bimbo-vakker" med platinablondt hår, altfor brun og med trutemunn tenker jeg dum.

Anonym poster: d9720ab580cde0fdba0a5a57f5932b48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Dum og deilig, juba juba"

jfr. Stephen Hawking, verdens smarteste menneske.

Anonym poster: d8e5b263f6ea5571afd9fef68510ec39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Jeg tenker i utgangspunktet at de er dummere, men det er mest fordi de fleste smarte folka jeg kjenner er stygge (evt. mindre pene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen oppfatning om folk er smarte eller ikke når jeg ser pene/mindre pene mennesker.

Skjønner ikke hvorfor alle skal skjære alle over en kam hele tiden her inne. Alle pene mennesker er ikke smarte (eller dumme for den saks skyld). Alle asiatere er ikke stygge, alle mennesker fra Finnland er heller ikke stygge, alle svensker er ikke bedre i senga enn nordmenn osvosvosv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ingen oppfatning om folk er smarte eller ikke når jeg ser pene/mindre pene mennesker.

Skjønner ikke hvorfor alle skal skjære alle over en kam hele tiden her inne. Alle pene mennesker er ikke smarte (eller dumme for den saks skyld). Alle asiatere er ikke stygge, alle mennesker fra Finnland er heller ikke stygge, alle svensker er ikke bedre i senga enn nordmenn osvosvosv..

Det betyr da ikke at man ikke kan snakke om tendenser. Selvsagt finnes det menn som lever lenger enn kona, men det forandrer ikke det faktum at kvinner jevnt over lever lenger enn menn.

Forskningen viser vel at det er en ørliten positiv korrelasjon mellom egentlig fysisk attraktivitet og intelligens. Samtidig er det antagelig slik at den forskjellen utlignes, og vel så det, av at de mest intelligente gjerne er mindre interessert i de lite intellektuelt utfordrende tingene man kan gjøre for å se mer attraktiv ut. I hvert fall i ungdomsårene.

Anonym poster: d9d6bcf22ae46576b218fea785d6baa3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg tror ikke jeg tenker noe særlig over hvor smart han/hun er? :klo:

Det kommer nok mer an på "hele pakka". Må innrømme at jeg ubevisst tenker mindre intelligent når jeg ser menn i saggebukse så halve rumpa synes, hettegenser og caps, eller kvinner med tydelig farget/bleket hår, masse sminke og utfordrende klær... :sjenert:

Intelligent tenker jeg vel mer om mennesker med en mer klassisk klesstil, minimalt med sminke osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg tror ikke jeg tenker noe særlig over hvor smart han/hun er? :klo:

Det kommer nok mer an på "hele pakka". Må innrømme at jeg ubevisst tenker mindre intelligent når jeg ser menn i saggebukse så halve rumpa synes, hettegenser og caps, eller kvinner med tydelig farget/bleket hår, masse sminke og utfordrende klær... :sjenert:

Intelligent tenker jeg vel mer om mennesker med en mer klassisk klesstil, minimalt med sminke osv.

Jeg også. Men jeg ser ikke på disse typene som veldig pene da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg også. Men jeg ser ikke på disse typene som veldig pene da...

Hehe, ikke jeg heller ;)

De kan jo muligens være det, jeg kan godt synes at en mann har et pent ansikt, men når han ser slik ut som jeg beskrev, tenker jeg automatisk at han ikke er noe for meg :sjenert:

De sminkedokkene kan jo muligens være pene, man ser det bare ikke under all sminken ;)

Endret av Riskjeks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jevnt over dummere. Moren til en vakker jente jeg kjenner sa en gang (uten at datteren hørte det, naturlig nok): "Synes egentlig det er synd at *** er så pen, hun trenger ikke engang forsøke å utvikle en god personlighet."

Anonym poster: f0cae9d7096c905d9da36bca5f887bfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jevnt over dummere. Moren til en vakker jente jeg kjenner sa en gang (uten at datteren hørte det, naturlig nok): "Synes egentlig det er synd at *** er så pen, hun trenger ikke engang forsøke å utvikle en god personlighet."

Akkurat den der stemmer vel ganske godt?

Tror de pene slipper unna med mer enn de mindre pene.

IAllefall i ungdomsskoleårene da alle vil være sammen med de som ser bra ut, utelukkende fordi de regnes som kulere enn resten av oss, og ikke fordi de nødvendigvis liker dem som personer eller noe hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat den der stemmer vel ganske godt?

Tror de pene slipper unna med mer enn de mindre pene.

IAllefall i ungdomsskoleårene da alle vil være sammen med de som ser bra ut, utelukkende fordi de regnes som kulere enn resten av oss, og ikke fordi de nødvendigvis liker dem som personer eller noe hehe

Så har du jo noen som blomstrer senere da. Som er "awkward" og ikke så attraktiv i tenårene, og derfor utvikler en personlighet som ikke er bygd på å være pen.. men som virkelig vokser opp til å bli en skjønnhet når de er ute av puberteten. Har en sånn heldig venninne, drittkjerring :fnise:

Anonym poster: 48a8efffddf3da9e5f2c9c9358a305b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som moren har noe god personlighet heller. Jeg synes synd på datteren som har en sånn mor :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurodice

Når dere ser et veldig pent menneske for første gang, har dere da en underbevisst oppfatning om at personen er smartere eller dummere, før dere eventuelt blir bedre kjent med personen?

Anonym poster: 0b4d35ef65284706331e2cb3ea7bbbc3

Smartere eller dummere enn hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Høres ikke ut som moren har noe god personlighet heller. Jeg synes synd på datteren som har en sånn mor :(

Kan jo hende at datteren var en skikkelig hurpe da. Det er jo lov (og sunt) å være kritiske til egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utseendet har ingenting med intelligens å gjøre. Det finnes pene idioter og det finnes pene glupinger. Det finnes også stygge idioter og stygge glupinger.

De fleste av oss er heldigvis midt i mellom, både på utseendet og intelligens (selv om de fleste liker å tro at de er "litt over gjennomsnittlig intelligent og pen").

Anonym poster: e981f52f861631162f6f24ac16b1e71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer helt an på hvordan pen. Naturlig vakker tenker jeg at antagelig er smart, mens "bimbo-vakker" med platinablondt hår, altfor brun og med trutemunn tenker jeg dum.

Anonym poster: d9720ab580cde0fdba0a5a57f5932b48

Fake bimbo er jo noe av det styggeste som finnes. Naturlig pene jenter, som ikke trenger å prøve å være vakre, fordi de bare er det, er best.

Anonym poster: e981f52f861631162f6f24ac16b1e71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...