AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #1 Skrevet 7. mai 2013 Ser du på det som et minuset at kvinnen ikke har førerkort eller bil? Jeg lurer litt på hvordan menn kommer til å ta det. Jeg er jo "bare" 20++ så lappen er jo i planene mine langt fremover i tid, bare ikke sånn umiddelbart mens jeg er student. Tar bussen dit jeg trenger å komme meg, har aldri problemer sånn sett...Bare lurer på om det kan være en slags ulempe når man dater, å si at man ikke har lappen. Anonym poster: c894d72d0dbb556742b3cdbcebfa9c54
Gjest Kim Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Haha jeg ser ikke engang på det som en problemstilling.
Gjest MamaQuilla Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Jeg må innrømme at jeg stusser litt om noen ikke har lappen, men her i Oslo trenger man den jo absolutt ikke for å komme seg frem så altfor ille er det vel ikke. Litt rart, da.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 Langt viktigere at vi menn har lappen og helst bil. Jeg har dessverre bare lappen. Jeg tror at det å ha lappen og å eie både bil og hus/leilighet er helt essensielt når man nærmer seg 30 og er på leting etter fast forhold. Anonym poster: 9f880471df6dadf92b73b7319e59c197 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 Jeg må innrømme at jeg stusser litt om noen ikke har lappen, men her i Oslo trenger man den jo absolutt ikke for å komme seg frem så altfor ille er det vel ikke. Litt rart, da. Hvorfor stusser du over at folk ikke har lappen? Jeg har møtt mange som hever øyenbrynene sine når jeg sier at jeg ikke tok lappen på 18-års dagen min... jeg har aldri hatt bruk for den, og nei jeg bor ikke i Oslo... men det er godt nok kollektiv-tilbud her likevel. Jeg har aldri skjønt hvorfor det er en sånn "must have"-greie med lappen.. Og det er derfor jeg også tenker at det bekymrer meg i datingen, å få det spørsmålet, fordi mange er veldig sjokkerte over det, og tenker som deg. Anonym poster: c894d72d0dbb556742b3cdbcebfa9c54
Gjest Teemo Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 Jeg tror at det å ha lappen og å eie bil er helt essensielt Er mann som ikke lappen eller bil og det gjør meg faktisk helt 100% uaktuell der jeg bor(lite tettsted). 1
Gjest MamaQuilla Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 Hvorfor stusser du over at folk ikke har lappen? Jeg har møtt mange som hever øyenbrynene sine når jeg sier at jeg ikke tok lappen på 18-års dagen min... jeg har aldri hatt bruk for den, og nei jeg bor ikke i Oslo... men det er godt nok kollektiv-tilbud her likevel. Jeg har aldri skjønt hvorfor det er en sånn "must have"-greie med lappen.. Og det er derfor jeg også tenker at det bekymrer meg i datingen, å få det spørsmålet, fordi mange er veldig sjokkerte over det, og tenker som deg. Anonym poster: c894d72d0dbb556742b3cdbcebfa9c54 Jeg skrev ikke at det var sjokkerende, jeg skrev at det var litt rart. Hvorfor? Fordi det er en del av å bli voksen, du må da ikke nødvendigvis kjøre opp den dagen du fyller atten men de fleste burde klare å gjøre det i løpet av tjueårene. Det blir på samme måte som jeg stusser litt over folk som ikke har jobbet noe som helst før de blir ferdig utdannet, folk som bor hjemme langt oppi tjueårene osv så undrer jeg meg litt over voksne som ikke har kjørt opp. Men jeg dømmer dem ikke, jeg blir mest litt nysgjerrig på hvorfor. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 Jeg skrev ikke at det var sjokkerende, jeg skrev at det var litt rart. Hvorfor? Fordi det er en del av å bli voksen, du må da ikke nødvendigvis kjøre opp den dagen du fyller atten men de fleste burde klare å gjøre det i løpet av tjueårene. Det blir på samme måte som jeg stusser litt over folk som ikke har jobbet noe som helst før de blir ferdig utdannet, folk som bor hjemme langt oppi tjueårene osv så undrer jeg meg litt over voksne som ikke har kjørt opp. Men jeg dømmer dem ikke, jeg blir mest litt nysgjerrig på hvorfor. Hvordan i all verden kan du mene at det å ta lappen henger sammen med det å bli voksen? Ja, du må være myndig for å ta lappen, men du er ikke mindre voksen om du ikke har lappen. Den der forstod jeg ikke helt. "De fleste burde klare det i løpet av tjueårene"? Det er jo ikke snakk om å klare det. Jeg hadde klart det lett om jeg hadde prøvd å ta den, men poenget er at jeg ikke trenger den, ergo tar jeg den ikke nå. Ikke fordi jeg ikke klarer. Anonym poster: c894d72d0dbb556742b3cdbcebfa9c54 1
Gjest MamaQuilla Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 Hvordan i all verden kan du mene at det å ta lappen henger sammen med det å bli voksen? Ja, du må være myndig for å ta lappen, men du er ikke mindre voksen om du ikke har lappen. Den der forstod jeg ikke helt. "De fleste burde klare det i løpet av tjueårene"? Det er jo ikke snakk om å klare det. Jeg hadde klart det lett om jeg hadde prøvd å ta den, men poenget er at jeg ikke trenger den, ergo tar jeg den ikke nå. Ikke fordi jeg ikke klarer. Anonym poster: c894d72d0dbb556742b3cdbcebfa9c54 Rett og slett fordi jeg ser på det som en del av å bli et voksent og ansvarlig menneske. Er det så vanskelig å forstå? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 Rett og slett fordi jeg ser på det som en del av å bli et voksent og ansvarlig menneske. Er det så vanskelig å forstå? For å være ærlig; Ja. Fordi jeg anser meg selv som et voksent, selvstendig menneske. Bare uten lappen. Anonym poster: c894d72d0dbb556742b3cdbcebfa9c54 4
Gjest MamaQuilla Skrevet 7. mai 2013 #11 Skrevet 7. mai 2013 For å være ærlig; Ja. Fordi jeg anser meg selv som et voksent, selvstendig menneske. Bare uten lappen. Anonym poster: c894d72d0dbb556742b3cdbcebfa9c54 Ok, men du spurte, jeg svarte. Jeg ba deg ikke om å like svaret mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #12 Skrevet 7. mai 2013 Ok, men du spurte, jeg svarte. Jeg ba deg ikke om å like svaret mitt. Jeg har ikke noe imot svaret ditt - er bare veldig uenig med deg, og syns at ditt ståsted er veldig merkelig. Anonym poster: c894d72d0dbb556742b3cdbcebfa9c54
Gjest MamaQuilla Skrevet 7. mai 2013 #13 Skrevet 7. mai 2013 Jeg har ikke noe imot svaret ditt - er bare veldig uenig med deg, og syns at ditt ståsted er veldig merkelig. Anonym poster: c894d72d0dbb556742b3cdbcebfa9c54 Jeg har grunngitt svaret mitt, jeg synes det er merkeligere at du ikke forstår min mening om saken.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #14 Skrevet 7. mai 2013 Jeg har grunngitt svaret mitt, jeg synes det er merkeligere at du ikke forstår min mening om saken. Vi får forbli uenige da. Kanskje noen andre har noen synspunkter. Anonym poster: c894d72d0dbb556742b3cdbcebfa9c54
Gjest Emmanuelle Skrevet 7. mai 2013 #16 Skrevet 7. mai 2013 Jeg har hverken lappen eller bil og har aldri møtt noen som ser ned på meg av den grunn Kommer til å ta den, men det må bli når jeg er ferdig med studenttilværelsen og har bedre økonomi.
Nettinettet Skrevet 7. mai 2013 #17 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Ser du på det som et minuset at kvinnen ikke har førerkort eller bil? Jeg lurer litt på hvordan menn kommer til å ta det. Jeg er jo "bare" 20++ så lappen er jo i planene mine langt fremover i tid, bare ikke sånn umiddelbart mens jeg er student. Tar bussen dit jeg trenger å komme meg, har aldri problemer sånn sett...Bare lurer på om det kan være en slags ulempe når man dater, å si at man ikke har lappen. Anonym poster: c894d72d0dbb556742b3cdbcebfa9c54 Langt viktigere at vi menn har lappen og helst bil. Jeg har dessverre bare lappen. Jeg tror at det å ha lappen og å eie både bil og hus/leilighet er helt essensielt når man nærmer seg 30 og er på leting etter fast forhold. Anonym poster: 9f880471df6dadf92b73b7319e59c197 Man står høyere i kurs hvis man har lappen/bil og eier stedet man bor, det er det ingen tvil om. Men jeg er 35 år, har hverken lappen eller bil og har leid leilighet de siste 10 årene, og jeg har aldri hatt noe problem med å få meg kjæreste etter at jeg gikk ned 25 kilo. Utseende teller mer for menn, materalistiske ting teller mer for kvinner. Jeg kan godt date en mann som ikke har bil eller lappen eller eier egen leilighet, men han må ha en forklaring på det, slik jeg selv har. Endret 7. mai 2013 av Nettinettet
orgus Skrevet 7. mai 2013 #18 Skrevet 7. mai 2013 Jeg må innrømme at jeg stusser litt om noen ikke har lappen, men her i Oslo trenger man den jo absolutt ikke for å komme seg frem så altfor ille er det vel ikke. Litt rart, da. Litt enig i det, og som eneste part i et forhold med lappen så ender man fort opp som privatsjåføren innimellom ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå