AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Vi har ett lite kommunikasjonsproblem i forholdet. Vi har ett avstandsforhold, noe som gjør kommunikasjonen viktig. Han er dårlig på chatting, og han spør aldri hvordan jeg har det/hva jeg gjør osv. Om jeg skriver om noe jeg er glad for som har skjedd i dag for eksempel så svarer han "mm" om han i det hele tatt svarer. Han pleier å svare om jeg spør om han har hatt en fin dag, men jeg tror ikke han skjønner hintet. Får aldri noe god natt, eller hjerter eller noe sånt heller. Er bare "hade" og så logger han av og legger seg før jeg rekker å skrive, selv om jeg ser meldingene han sender innen noen sekunder. Noen dager er han flink da, men jeg føler ikke at jeg blir sett om dere skjønner. Jeg får jo høre at jeg er sexy, fin, søt osv osv, men jeg vil gjerne at han skal være interessert i hvordan jeg har hatt det, hva jeg har gjort på og mine planer resten av uka. Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal ta det opp. Har hintet frempå før at han kanskje ikke er så flink til chatting, men virker ikke som om at han ser den helt. Får heller aldri telefon eller tekstmelding heller. Er alltid over skype og facebook og det er ofte jeg som tar initiativet til samtalene. Er som sagt noen dager han er veldig flink og prater i vei om alt mulig. Jeg vet ikke helt.. Som sagt føler jeg meg kanskje ikke sett. Han har ringt 1 gang i hele forholdet for å spørre hvordan det går med meg da jeg var ganske syk, og jeg syntes det var godt at han ringte, men det er 4 mnd siden han har ringt utenom at det handlet om noe spesielt. Jeg synes dette begynner å bli ganske sårt for meg. Jeg vet at han fortsatt er kjempeinteressert i meg selv om han er dårlig på chatting, og vi har det utrolig bra sammen ellers. Han er en fantastisk mann:) Hvordan skal jeg ta dette opp på en fin måte uten at jeg skal høres sutrete ut eller noe? Jeg vil jo ikke forandre han som person, og jeg vil heller ikke at han skal spørre hvordan det går om han ikke bryr seg. Anonym poster: 49b0aa2c1f6bc6ca75e538bdf66f3c39
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Hva med å ikke ta kontakt selv da? Bare for å sjekke ut hvor lang tid det tar før han evenetuelt tar kontakt. Jada høres sikkert smålig ut, men noen ganger må man ta slike stikkprøver.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Hva med å ikke ta kontakt selv da? Bare for å sjekke ut hvor lang tid det tar før han evenetuelt tar kontakt. Jada høres sikkert smålig ut, men noen ganger må man ta slike stikkprøver. Har gjort det også, og da tar han kontakt. Det tar vel kanskje 2-3 dager da før han tar kontakt, men jeg får heller ikke da spørsmål om hvordan det går. Vi liker jo nyheter begge, så er ofte han starter samtalen med noe som har skjedd/spør hva jeg mener om det osv. -TS Anonym poster: 49b0aa2c1f6bc6ca75e538bdf66f3c39
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 Kan også legge til at vi begge er mennesker som sier ting rett ut, men jeg tenker det kanskje er lurt å være varsom av og til. Derfor vil jeg gjerne ha hjelp til hvordan jeg skal ta opp noe sånt, slik at jeg ikke får han til å føle at jeg vil forandre han, for jeg er jo glad i han akkurat sånn som han er som person, men skulle gjerne snakket litt oftere og mer med han når vi ikke er sammen. Skjønner om det er vanskelig å gi råd om dette, men jeg blir glad for alt. -TS Anonym poster: 49b0aa2c1f6bc6ca75e538bdf66f3c39
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2013 #5 Skrevet 7. mai 2013 Når man setter pris på hverandre så er kommunikasjon aldri et problem, sorry om det ikke er det du ønsker å høre.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 Når man setter pris på hverandre så er kommunikasjon aldri et problem, sorry om det ikke er det du ønsker å høre. Kommunikasjonen er ikke et problem med tanke på at vi sier ting om det er noe vi løser problemene helt greit uten noe mer. Er aldri heller noen krangling og som sagt så setter vi pris på hverandre og er glade i hverandre. Han er jo også som sagt kjempeinteressert, men som sagt så vil jeg gjerne føle at jeg blir sett jeg også. Han bryr seg jo om hvordan det går med meg, og om det ikke går bra så lytter han, men han spør aldri først og det er det jeg vil ta opp og vil frem til. Jeg har også lyst å fortelle om dagen min og om planene mine, men føler ikke for dette om han ikke er interessert i det. Jeg vet ikke om han er interessert i å vite det, og da tenker jeg å snakke (altså kommunisere) med han om det slik at vi løser problemet. Jeg trenger råd til å løse problemet, og trenger ikke høre dette med at problemet er at vi ikke har det bra sammen eller at han ikke er interessert i et forhold med meg, for det er han så absolutt, og vi har det bedre enn noen gang. Om jeg ikke snakker om dette problemet med han, så skjønner du at da kan problemet bare bli enda større, så derfor er det viktig å snakke sammen om sånt når man er i et forhold. Trenger som sagt råd til hvordan jeg skal ta det opp. Takk. Anonym poster: 49b0aa2c1f6bc6ca75e538bdf66f3c39
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 Da foreslår jeg at du tar det opp med han. Det kan da ikke være så vanskelig siden dere kommuniserer så bra som du gir uttrykk for.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 Da foreslår jeg at du tar det opp med han. Det kan da ikke være så vanskelig siden dere kommuniserer så bra som du gir uttrykk for. Om du ikke har noe bedre å komme med, så foreslår jeg at du ikke poster i tråden min. Jeg vil ha gode råd. -TS Anonym poster: 49b0aa2c1f6bc6ca75e538bdf66f3c39
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 Ok TS, jeg forlater samtalen og håper kommunikasjonsproblemene dine ordner seg.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #10 Skrevet 7. mai 2013 Jeg har samme problem. Når vi er sammen så er det null problem, og kommunikasjon mellom oss er bra. Har ved et par anledninger hatt avstandsforhold, og nå vet jeg at jeg ikke kan forvente alt for mye. Det kan gå flere dager før han sender sms og han hater chatting. Han er bare veldig dårlig på sånt sier han, men man kan jo ikke ha avstandsforhold uten kontakt. Løsningen for oss ble å skrive mail, og da skrev vi som regel hver dag. Jeg var fornøyd da uansett om det bare var et par setninger om et eller annet. I tillegg måtte jeg være flinkere til å ta kontakt og ikke vente på han. Jeg trodde også at han var veldig uinteressert, men han er ikke det sier han. Han er bare ikke noe flink med kommunikasjon på den måten. Noen bare er sånn og det trenger ikke å ha noe med at dere har et dårlig forhold, men ting kan bli bedre. Å prate med han om det er jo det første du bør gjøre også prøve å finne en løsning, men er han som min så tror jeg ikke du skal forvente en veldig stor forandring. Så ikke still alt for store krav For min del så er det det å ha kontakt uansett om det bare er noe småtteri som er viktig. Blir veldig usikker av å omtrent aldri ha kontakt. Anonym poster: c49ce4c31c2a5f24534ff2c89942959e
Steinar40 Skrevet 7. mai 2013 #11 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Har dere noen konkrete planer på å få til noe mer fornuftig enn dette avstandsforholdet, TS? Hvis ikke så kan jeg bare anbefale deg å avslutte. Syns det høres helt håpløst ut. Endret 7. mai 2013 av Steinar40 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #12 Skrevet 7. mai 2013 Har dere noen konkrete planer på å få til noe mer fornuftig enn dette avstandsforholdet, TS? Hvis ikke så kan jeg bare anbefale deg å avslutte. Syns det høres helt håpløst ut. Om 2 år så kommer vi til å flytte sammen om vi fortsatt er sammen, men for at vi fortsatt skal være sammen om 2 år så bør jo kommunikasjonen være god. Om man ikke snakker sammen, så vil man gli fra hverandre. -TS Anonym poster: 49b0aa2c1f6bc6ca75e538bdf66f3c39
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #13 Skrevet 7. mai 2013 Jeg har samme problem. Når vi er sammen så er det null problem, og kommunikasjon mellom oss er bra. Har ved et par anledninger hatt avstandsforhold, og nå vet jeg at jeg ikke kan forvente alt for mye. Det kan gå flere dager før han sender sms og han hater chatting. Han er bare veldig dårlig på sånt sier han, men man kan jo ikke ha avstandsforhold uten kontakt. Løsningen for oss ble å skrive mail, og da skrev vi som regel hver dag. Jeg var fornøyd da uansett om det bare var et par setninger om et eller annet. I tillegg måtte jeg være flinkere til å ta kontakt og ikke vente på han. Jeg trodde også at han var veldig uinteressert, men han er ikke det sier han. Han er bare ikke noe flink med kommunikasjon på den måten. Noen bare er sånn og det trenger ikke å ha noe med at dere har et dårlig forhold, men ting kan bli bedre. Å prate med han om det er jo det første du bør gjøre også prøve å finne en løsning, men er han som min så tror jeg ikke du skal forvente en veldig stor forandring. Så ikke still alt for store krav For min del så er det det å ha kontakt uansett om det bare er noe småtteri som er viktig. Blir veldig usikker av å omtrent aldri ha kontakt. Anonym poster: c49ce4c31c2a5f24534ff2c89942959e Tusen hjertelig! Kjenner meg igjen i det du skriver. Takk! -TS Anonym poster: 49b0aa2c1f6bc6ca75e538bdf66f3c39
Luring-59 Skrevet 7. mai 2013 #14 Skrevet 7. mai 2013 Hvis han ikke er flink på chat eller meldinger (som jo ikke er spesielt godt egnet til dyp kommunikasjon) så må dere treffes "live". Samtale og samvær med alle sanser tilstede er det beste. Ikke alle gutter/menn er så flinke til å kommunisere gjennom det skrevne ord og heller ikke pr telefon. Og selv vi som er flinke med ord (unnskyld at jeg regner meg i den gruppen) kan noen ganger ha problemer med å kommunisere med kvinner pga at vi ikke skjønner deres kroppspråk og deres tankegrunnlag. Det er mange måter å kommunisere på. Noen ganger må man rett og slett oppsøke en terapeut. Det er veldig lærerikt. Flere burde gå til parterapi, men den må startes mens man enda er på talefot. 1
Steinar40 Skrevet 7. mai 2013 #15 Skrevet 7. mai 2013 Om 2 år så kommer vi til å flytte sammen om vi fortsatt er sammen, men for at vi fortsatt skal være sammen om 2 år så bør jo kommunikasjonen være god. Om man ikke snakker sammen, så vil man gli fra hverandre. -TS Anonym poster: 49b0aa2c1f6bc6ca75e538bdf66f3c39 Ja, god kommunikasjon er veldig viktig. Og at begge viser interesse for å kommunisere. Jeg kan heller ikke akkurat se noen vits i å være i sammen med noen der kommunikasjonen er dårlig.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #16 Skrevet 7. mai 2013 Synes det er litt ironisk at du er misfornøyd med hans kommunikasjonsevner og så klarer du ikke selv formidle dette til ham. Jeg er mye borte fra kjæresten min og syntes at kommunikasjonen var litt dårlig etter en stund, jeg sa fra om det og problemet er løst. Anonym poster: e005da818444fdf67d41f2324917b6a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå