Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i ett relativt nytt avstandsforhold. Jeg liker ham veldig godt og selvom jeg gjerne skulle endret på ett par småting (som det grusomme kjedet han alltid har rundt halsen) så er jeg fortsatt på det stadiet at jeg er for høflig til å si noe, men komplimenterer heller de tingene jeg liker.

Han startet allerede mens vi bare skypet med å klage på at jeg bruker for mye sminke. For meg var det ikke ett problem å kutte ned på den da jeg ofte ikke sminker meg / bare bruker maskara til vanlig. De gangene han klaget var dager der jeg gjerne skulle noe spesielt og derfor sminket meg.

Men etter at jeg besøkte han en hel helg har han begynt å mase om at jeg må klippe håret. Jeg har spart det i mange hår og nå går det nesten ned på rompa og jeg er selv superfornøyd. Det negative med så langt hår er jo at det faller av en del, særlig når jeg børster det, dusjer osv. Jeg fjerner selvfølgelig alle hår jeg kan se selv, men noen ble sikkert igjen i sengen, sofaen og sluken. Han har nå bestemt at han blir gal av dem og at jeg derfor ikke får ha lengre hår enn ned til skuldrene.

Jeg vil ikke klippe håret, men har likevel begynt å vurdere det fordi jeg vil at han skal like meg. Har noen erfaringer med noe lignende? Bør jeg være sta og holde på prinsessehåret mitt eller skal jeg tilpasse meg hans ønsker? Det er jo bare hår, jeg kan spare det ut igjen senere hvis jeg ønsker det...

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Her blinker varsellampene ildrødt! Istedenfor å droppe sminke og klippe håret, og bli sånn som han vil, kutt denne forbindelsen snarest. Når han oppfører seg på denne måten før dere i det hele tatt har hatt et normalt kjæresteforhold, kommer han til å ville bestemme mer og mer over deg, få stadig mer og mer å plukke på. Denne mannen er ikke god, tro meg!

• Liker 9
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Dersom han allerede nå pirker på utseendet ditt og mener du skal føye deg etter ham, hvordan blir det senere tror du? Skifte jobb? Slutte å trene/begynne å trene? Kutte ut venner?

Hvor mye du sminker deg og hvor langt hår du har skal han bare drite i. Det er lov å si hva man synes er pent, men hadde en fyr krevd jeg skulle endre utseendet mitt så hadde jeg bare ledd.

Dump i vei, med god samvittighet!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både TS og han her er kontrollerende mennesker. Du har ingenting å gjøre med hva han har rundt halsen, TS!!

Anonym poster: f033ff42f5289f8f2f78de3b578de026

AnonymBruker
Skrevet

Dersom han allerede nå pirker på utseendet ditt og mener du skal føye deg etter ham, hvordan blir det senere tror du? Skifte jobb? Slutte å trene/begynne å trene? Kutte ut venner?

Hvor mye du sminker deg og hvor langt hår du har skal han bare drite i. Det er lov å si hva man synes er pent, men hadde en fyr krevd jeg skulle endre utseendet mitt så hadde jeg bare ledd.

Dump i vei, med god samvittighet!

Er det bare jenter som skal få lov til å herske? Ser du ikke at TS er like tyrannisk selv?

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Er det bare jenter som skal få lov til å herske? Ser du ikke at TS er like tyrannisk selv?

Tyrannisk fordi hun ikke liker smykket hans?

• Liker 2
Skrevet

Du får ikke lov til å ha lengre hår enn ned til skuldrene? Ærlig talt! Varsellampene blinker her også! Dette høres ut som en maktperson som ikke er lurt å involvere deg i! Fortell han det som det er og kom deg unna, finn en som ikke ville forandret en eneste ting ved deg!

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har alt blitt glad i han og dumpe han er uaktuelt for meg som plan A. Men skal kjempe for å være meg selv og dersom han ikke godtar meg som jeg er så vil jeg komme meg ut av forholdet etterhvert. Det er jo ikke der at han krever det, det er mer en tydelig hinting. Som første morgenen da vi sto forran speilet og han tok håret mitt i hendenene og "hadde det ikke vært fint om du hadde klippet det, det her er passelig lengde" og flere ganger senere har vi snakket og han nevner det "jeg blir gal av alt håret jeg finner overalt. Du har alt for langt hår"

Tyranisk fordi jeg ikke liker smykket hans? Takk for den da. Jeg liker det ikke, men sier det aldri til han. For min del skal han få gå med der til han dør, det er ikke noe stort problem :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har alt blitt glad i han og dumpe han er uaktuelt for meg som plan A. Men skal kjempe for å være meg selv og dersom han ikke godtar meg som jeg er så vil jeg komme meg ut av forholdet etterhvert. Det er jo ikke der at han krever det, det er mer en tydelig hinting. Som første morgenen da vi sto forran speilet og han tok håret mitt i hendenene og "hadde det ikke vært fint om du hadde klippet det, det her er passelig lengde" og flere ganger senere har vi snakket og han nevner det "jeg blir gal av alt håret jeg finner overalt. Du har alt for langt hår"

Tyranisk fordi jeg ikke liker smykket hans? Takk for den da. Jeg liker det ikke, men sier det aldri til han. For min del skal han få gå med der til han dør, det er ikke noe stort problem :)

Jeg forstår ikke hvordan man kan bli glad i noen som man ikke har har truffet i virkeligheten mer en én gang, jeg da, men det er nå en annen sak. Men når han begynner med kritikk, for det er nettopp det det er, selvom du kaller det hinting, allerede mens dere snakkes på skype, og første gang dere treffes, skal du være på vakt. Vil du virkelig ha en mann/gutt som ikke godtar deg slik som du er?

• Liker 1
Gjest MamaQuilla
Skrevet

Takk for svar.

Famous last words, er det ikke det man sier på godt norsk?

Tro meg, dette blir ikke et sunt forhold for deg og du vil angre senere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du ønsker å være sammen med en person som vil endre på deg. Hvor mye kan du forandre deg sammen med han? Helst ingenting, spør du meg. Med mindre det er snakk om at du har negative personlighetstrekk som du hadde vært bedre uten. Men å klippe håret? Jeez. Snakk om kontrollerende, plagsom fyr. Han hadde jeg ikke datet, gitt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er i ett relativt nytt avstandsforhold. Jeg liker ham veldig godt og selvom jeg gjerne skulle endret på ett par småting (som det grusomme kjedet han alltid har rundt halsen) så er jeg fortsatt på det stadiet at jeg er for høflig til å si noe, men komplimenterer heller de tingene jeg liker.

Han startet allerede mens vi bare skypet med å klage på at jeg bruker for mye sminke. For meg var det ikke ett problem å kutte ned på den da jeg ofte ikke sminker meg / bare bruker maskara til vanlig. De gangene han klaget var dager der jeg gjerne skulle noe spesielt og derfor sminket meg.

Men etter at jeg besøkte han en hel helg har han begynt å mase om at jeg må klippe håret. Jeg har spart det i mange hår og nå går det nesten ned på rompa og jeg er selv superfornøyd. Det negative med så langt hår er jo at det faller av en del, særlig når jeg børster det, dusjer osv. Jeg fjerner selvfølgelig alle hår jeg kan se selv, men noen ble sikkert igjen i sengen, sofaen og sluken. Han har nå bestemt at han blir gal av dem og at jeg derfor ikke får ha lengre hår enn ned til skuldrene.

Jeg vil ikke klippe håret, men har likevel begynt å vurdere det fordi jeg vil at han skal like meg. Har noen erfaringer med noe lignende? Bør jeg være sta og holde på prinsessehåret mitt eller skal jeg tilpasse meg hans ønsker? Det er jo bare hår, jeg kan spare det ut igjen senere hvis jeg ønsker det...

Det er ikke feil å tilpasse seg for noen... Men du må føle litt på hvor grensene går for din egen del.

Det høres ut som at prinsessehåret ditt er ganske viktig for deg og at du ville ofret mye ved å klippe det.

Hvis du klipper deg og forholdet ryker kort tid etter, hvordan ville du ha følt det da?

Husk at du må like deg selv også. Og han burde like deg for hvem du er... ikke for hvor langt hår du har eller hvor mye sminke du bruker. Innholdet er etter min mening viktigere enn innpakningen ;-)

Anonym poster: 2785067196e95e8e47a35002fbd8e3d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten er ikke dette der akkurat essensielle ting for å få et forhold til å fungere.

Og om det er det, så har du dessverre funnet deg en som er mer opptatt av hvordan ting ser ut på overflaten enn hva som finnes på innsiden og hvor heldig han er som har funnet seg ei så snill og imøtekommende jente.

Anonym poster: 2785067196e95e8e47a35002fbd8e3d1

Skrevet

Avstandsforhold!

Det er djevelens oppfinnelse. Folk burde tenke seg godt om.

AnonymBruker
Skrevet

Ts,dette er skumle signaler, tenk deg godt om.

Anonym poster: ac5fc9d87e4c5c12b6980887ebbc7cc6

• Liker 1
Skrevet

Tenk etter: Hvis han er så forelsket i deg, hvorfor vil han forandre deg?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...