Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på universitetet, 2. året, men tok meg så et semester fri, for å reise. Jeg liker virkelig det jeg studerer, men trengte også litt tid av fra ellers hardkjør med studier og jobb. "Problemet" nå er at jeg kjæresten min skal ta et år som engelsklærer i Kina, jeg vil være med. Både fordi jeg elsker ham, men også fordi jeg synes det virker som en spennende opplevelse. MEN da har jeg gått over det som er mulig av permisjon...

Altså, spørsmålet mitt er: mister jeg alt det jeg har opparbeidet meg av studiepoeng hvis jeg tar en pause fra bacheloren i over ett år?

Må jeg i såfall liksom starte helt på nytt? Det er jo isåfall helt høl i huet!

Jeg studerer historie på Blindern, hvis det har noe å si.

Eller har dere noen tips til å unngå dette?

Skrevet

Muligens jeg bare har et feil bilde av hva det er å miste studieplassen?

Er det greit å rette opp i ettertid (altså bare gå gjennom søknad igjen) eller mister man alt av studiepoeng?

Gjest MamaQuilla
Skrevet

Nei, du mister selvsagt ikke de poengene du har tatt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville tatt en telefon til de som er ansvarlige for studiet, om jeg var deg. Du har ganske mange spørsmål, og du kan aldri være helt 100 % sikker på at de som svarer her forteller den absolutte sannheten som gjelder for din situasjon.

Skrevet

Nei, du mister selvsagt ikke de poengene du har tatt.

Puh! Takk for betryggelsen! Plutselig satt jeg her å tenkte at dette kommer ikke til å funke og at enten må jeg droppe kjæresten eller jeg må droppe to skoleår.

Jeg ville tatt en telefon til de som er ansvarlige for studiet, om jeg var deg. Du har ganske mange spørsmål, og du kan aldri være helt 100 % sikker på at de som svarer her forteller den absolutte sannheten som gjelder for din situasjon.

Ja, skal selvsagt ta en telefon. Men ville bare ha en slags pekepinn på hva dere tror. Har møtt flere på studiet mitt som bare tok frie emner og mixet herifra og derifra, men jeg har selv aldri helt forstått meg på sånt, så tenkte at kanskje noen her inne hadde peil :)

Gjest MamaQuilla
Skrevet

Nei, men man beholder de poeng man har tatt, som er det TS spør om.

• Liker 1
Skrevet

Hmmm... Takk, da kan jeg gå og legge meg. Hihi, har ikke greid å sove og googlet det ene og andre rundt det med permisjon, studieplass osv :P

Gjest MamaQuilla
Skrevet (endret)

Bare så du er klar over det er studieplass noe annet enn studiepoeng. Du må søke plass på vanlig måte om du dropper ut, men du beholder det du har tatt og kan bygge opp en bachelor med dem.

Endret av MamaQuilla
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...