Gå til innhold

Hackere eller hva? HJELP!!

Anbefalte innlegg

Gjest Madam Felle
Skrevet

Har en på MSN nå som er veldig fortvilet.

Dette er hva hun skrev til meg:

Jeg har fått opp en melding om at noen andre er inne på min data og når jeg skal inn på msn står det at jeg logger meg på en ann plass, vet du noe om det?

Hva kan hun gjøre, og hvordan?

Et annet problem hun også har er:

Det som skjer er at når hun logger seg på nett så kommer hun til startsiden sin som er online adsl! Men når hun da går i adresse linja for å søke seg inn på norske sider kommer hun bare direkte til en side som heter Yoogie.com, og det gjelder uansett hva hun søker på av norske sider. Hun må gå via kvasir for å komme inn på norske sider! HVorfor er det sånn?

Og vet noen hva: Ncase eller N"case er?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Hun kjørte spyboote igår på det og da kom det opp masse rare greier på skrivebordet, og spy boot fant 143 feil og 1 virus

Men det sier hun at hun har fikset.

Skrevet

ad aware finner ofte andre ting enn spy bot

Gjest Frigg
Skrevet

oki.

jeg er veldig mistenksomme til disse spybot-programmene, føler nesten som jeg slipper inn en trojansk hest inn på pc'n.

men, jeg har aldri satt meg inn i hvordan de fungerer.

kanskje noen av linkene hjelper for den der n'case?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Har videreført dette til henne, så får vi se hva hun finner ut. Tusen takk for hjelp så langt.

Gjest Miamor!
Skrevet

Hva er en trojansk hest? Et virus?

Skrevet

"Trojansk hest

En krigslist hvor fjenden lokkes til selv at lukke en hær ind bag sine forsvarsværker.

Oprinder fra Homers Iliaden, hvor grækerne under belejringen af byen Troja bygger en kæmpestor hul hest af træ, og gemmer sig inde i den. Resten af den græske hær gemte sig, så trojanerne troede, at de havde opgivet belejringen. De trak hesten ind i byen og fejrede sejren, men da natten faldt på sprang grækerne ud og erobrede byen.

I moderne sprogbrug også en afart af computervirus. "

Hilsen Trille

Skrevet
Hva er en trojansk hest? Et virus?

Ein trojank hest er eit program som utgir seg for å gjera ein ting, men samtidig opnar ei bakdør som hackerar kan sleppa inn gjennom. Det er ikkje eit virus i seg sjølv, sidan dei fungerer på ulike måtar.

AdAware og Spybot er trygge program slik sett - men det er blitt laga hackerversjonar av Spybot, så programma bør jo lastast ned frå dei offisielle heimesidene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...