AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Jeg er tilnærmet elendig på å vise min faktiske interesse til en fyr, noe som etterhvert har begynt å plage meg en god del. Jeg er en lite frampå person og ganske tilbaketrukket - generelt sett - men når jeg faktisk innleder noe til en gutt så er jeg livredd for å være innpåsliten/pågående. Jeg tør liksom sjelden gjøre framsteg/invitere til ting, men svarer jo selvsagt gledelig ja om han foreslår noe. Har også en ganske veldig lav selvtillit, noe som sikkert har sin del av skylden til dette. Det kommer av at jeg er redd for å gjøre feil. Men det jeg ikke tenker over, er jo at det egentlig er mer feil å ikke gjøre noe, enn å faktisk bare gi det forsøket. Jeg holder på med en jeg liker utrolig godt nå, han er klart en jeg hadde vært utrolig stolt av å få være sammen med- dersom det skjer, vil jeg føle meg overlykkelig. Men kan liksom ikke se for meg at jeg skal være så heldig. Og for at det skal bli mulig, må jeg snart begynne å gi mer av meg selv også, så han faktisk ser at jeg bryr meg spesielt om han... Jeg er også veldig redd for å være i veien, være en byrde liksom, som i at om jeg spør om han vil treffe meg, så er han opptatt, og jeg spør derfor igjen dagen etter f eks, om han da ikke kan da heller pga en annen avtale f eks, så må jeg jo da spørre for tredje gang, og da ville jeg følt meg "desperat". At jeg frykter han ville opplevd meg som desperat, eller som påtrengende/masete. Det har jo ikke hendt, fordi jeg unngår å gjøre det jeg frykter kan "gjøre skade", og når jeg har nevnt det til han at jeg ikke liker å føle meg påtrengende, så sier han til meg at han vil være ærlig om jeg gjør noe han ikke liker eller jeg maser på han. Da vil han si rett ut at det er saken. Samtidig sier han at det er jo ikke mas, å spørre. Be ut. osv... Jeg lager bare så mange krisetanker i hodet mitt. Før jeg tar et initiativ så tenker jeg på de forskjellige utslagene de kan gi. F eks: han kan svare nei, han kan si han ikke har mulighet den dagen, han kan la være eller glemme å svare, han kan (mot formodning håper jeg) ha så lite lyst at han finner på en unnskyldning. Til slutt har jeg spurt en gang for mye, og dropper det for noen uker. Skjønner ? Så hvordan skal jeg gå frem for å bli flinkere til å faktisk ta initiativ, foreslå ting, bare sende en melding og høre hvordan det står til? Han tar initaitivet til meldinger 95% av tiden, jeg sender av meg selv når ikke han gjør det, men også da tenker jeg på forhånd "tenk om han ikke vil høre fra meg i dag" osv osv... men vi har daglig kontakt, selv om det mest blir i helger vi treffes. Jeg vil også bevise for han at jeg faktisk er oppriktig interessert i han. Vi har jo noe på gang, så han vet det jo sånn sett, men jeg vil på en måte bekrefte det. Og nå føler jeg at jeg må løfte oss videre et skritt i løpet av helst en måned fra nå, så jeg må på en måte begynne å ta litt i, gi mer. Gjøre mer innsats. Hva tror dere ville vært bra at jeg gjorde mer av? Mener da typer initaitiv, forslag til gjøremål sammen osv... tar imot alt med takk! Er 21 forresten (høres kanskje ikke sånn ut, haha). og beklager at det ble så mye tekst! Anonym poster: ec1d45c7fc8b408e0b47cbdc01d0756b
argentum75 Skrevet 8. mai 2013 #2 Skrevet 8. mai 2013 Du svarer egentlig litt på det selv. "Og for at det skal bli mulig, må jeg snart begynne å gi mer av meg selv også, så han faktisk ser at jeg bryr meg spesielt om han..". Er nettopp det du må gjøre. Nå kan ikke jeg svare for alle menn, men mange av oss tar ikke et hint om det sto om livet. Kanskje han og sitter og lurer på hvordan han skal gå fram? Men ingen av dere er tankelesere, så noen må ta første skrittet. Hvorfor henger du deg opp i tidsperspektivet på en måned forøvrig? du skriver og "når jeg har nevnt det til han at jeg ikke liker å føle meg påtrengende, så sier han til meg at han vil være ærlig om jeg gjør noe han ikke liker eller jeg maser på han. Da vil han si rett ut at det er saken. Samtidig sier han at det er jo ikke mas, å spørre. Be ut. osv..." Vet det er skummelt, men synes du skal forsøke det jeg. Enkle er ofte det beste. Da får du kanskje bekreftelsen(e) du er på jakt etter? Er sikkert de her som kan svare deg bedre på dette, men det var nå mine tanker
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #3 Skrevet 8. mai 2013 Tusen takk for et godt svar Det med tidsperspektivet på en måned, er rett og slett fordi sommeren da står for dør, og da er jeg redd han vil hoppe på en eller annen av de tusen jentene som hopper rundt i bikini.. haha, vet det høres teit ut. Men jeg føler jeg vil bli utkonkurrent, nå som sesongen for "lek og moro" snart er her. Altså, hvis jeg ikke viser min faktiske interesse, så kan han jo tenke jeg ikke er noe å satse på, og gå videre Anonym poster: ec1d45c7fc8b408e0b47cbdc01d0756b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå