Gå til innhold

Automatiske boller/rundstykker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rar tittel, i know, men jeg lurer på om det finnes et eller annet brett eller verktøy som gjør at man slipper å forme en og en bolle/rundstykke?

Anonym poster: bbf68e200e1d65f74f651dc51269382a

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg ikke være for påståelig her, men det tviler jeg egentlig på. Jeg ser ikke helt for meg hvordan det skal fungere? En bolledeig er jo utvilsomt litt klissete før den blir rullet til en bolle! Ser ikke helt hvordan det skal gå for seg at deigen skal deles opp og bli rund og jevn uten at man faktisk må kna den selv, med litt mel.

Anonym poster: d83f8e702bd9054eb9613745390ed310

Skrevet

Jeg tror faktisk at det finnes, en slags ring som man kan bruke i stedet for å forme boller med handa. Kanskje tupperware har noe, de har jo all verdens plast dingser..

Skrevet

Hahaha! Ja, det finnes! Eller, det fantes. Mamma hadde, og ja det var Tupperware! Redskapet så ut som en slags klubbe, men var hul i hver ende av hodet. Man delte av en bit deig og la på benken, satte bolleformeren over og førte den i raske sirkelbevegelser mot benken. Bollene ble helt utrolig jevne og pene.

Nå har jeg sett på Tupperwares nettsider og googlet litt sånt som "bun shaper -hair", "roll shaper" og denslags, men finner dessverre ikke noe lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...