Gå til innhold

Hvit eller ivory skjorte til mannen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har kjøpt hvit skjorte til mannen, men kom på at jeg har ivory farge på kjolen min. Vil jeg se "møkkete" ut ved siden av han?

Kan jo bytte skjorte dersom det er lurt å ha lik farge :)

Anonym poster: e703a2494fc3a18a72fc130dee823d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var på Belle Amie, spurte jeg om akkurat det samme. Hun jeg spurte forklarte at vi ikke skulle tenke på det - for det finnes utallige ivory farger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok byttet den skjorten. Du kan fort se møkkete eller gul ut ved siden av. Mulig det er mange ivoryvarianter, men de vil alle gi mindre kontrast enn hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kiara!

Det er også viktig at brudgommen ikke ser skitten ut. Jeg har sett en ivory skjorte å den var grusom... :S

For vår del løser vi det hele ved å ha lyseblå skjorte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min skal ha kvit skjorte, og ivory vest og cravat. Det var anbefalingen til han som solgte dressen til oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fargen på skjorta bør matche brudekjolen så godt som mulig. Ellers vil du se skitten ut.

Anonym poster: 9048375ce41aa22f5c3a742a1cfe3580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dette

Hvis dere bryr dere om at man ser nyanseforskjeller på dem, ville jeg byttet. Eventuelt blir skitteneffekten litt mindre hvis han har jakke utapå, sånn at jakkas farge hindrer skjorta og kjolens hvitnyanser i å møtes/vises helt inntil hverandre. Jeg er kanskje litt rar, men jeg synes flere hvittoner kan være fine sammen, men da hvis det er minst tre toner sammen i en antrekk, som danner en helhet. Som f.eks. når det er hvite blonder over kremhvit underkjole, og at strømpene kanskje er kremhvite og skoa hvite, med noen kremfargede detaljer. Kanskje noen beige detaljer ellers i antrekket. Ja, vet det er veldig uvanlig;) Hvis du vil ha et antrekk folk flest "godkjenner", ville jeg hatt skjorte og kjole i samme nyanse. Det er min erfaring fra jobb i klesbutikk at kunder oftest vil ha samme hvitnyanse på ulike deler av et antrekk, så det gjelder sikkert for kjole og skjorte på bryllupsdagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når brudgommen her i huset spurte om ivory skjorte fordi jeg har ivory kjole fikk han til beskjed at det solgte de nesten aldri fordi han blir seende skitten ut selv om jeg har ivory kjole. De anbefalte det absolutt ikke. Han skal ha smoking. Skal man derimot ha vest og kravat kan det være i ivory.

Anonym poster: 10809e7c6503aed1797361d1a89091e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kjole er ganske skittenhvit egentlig, den heter visstnok ivorycreme. min kjæresten skal ha kritthvit skjorte til, fordi det er det som hører til uniformen hans. så da blir det som det blir - det er en bagatell jeg overhodet ikke har tenkt å tenke på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igrunn viktigere å tenke på hvordan skjortefargen passer til mannen enn hvordan den passer til kjolen. Ikke alle menn kan bruke kritthvit skjorte, noen har gule tenner, noen er helt lyse i huden og blir veldig bleke, og enkelte rødhårede eller blonde med helt lyse øyenbryn kler ofte ivory bedre enn hvitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen på skjorta bør matche brudekjolen så godt som mulig. Ellers vil du se skitten ut.

Anonym poster: 9048375ce41aa22f5c3a742a1cfe3580

Og i tillegg kommer det til å se ille ut på alle bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klarer ikke for hele mitt liv å se at normalt seende mennesker (altså de som ikke jobber med farger daglig, er over gjennomsnittet opptatt av klær eller har supersyn) legger merke til hverken at skjorte og kjole har ulik farge, at skjorta påvirker hvordan tennene ser ut eller at kjolen ser "skitten" ut i forhold. Virkelig.

Anonym poster: c519e54ac6a39a7b6a8cc34393d9ba07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke for hele mitt liv å se at normalt seende mennesker (altså de som ikke jobber med farger daglig, er over gjennomsnittet opptatt av klær eller har supersyn) legger merke til hverken at skjorte og kjole har ulik farge, at skjorta påvirker hvordan tennene ser ut eller at kjolen ser "skitten" ut i forhold. Virkelig.

Dette med tennene og hudfarge mtp fargevalg tror jeg du har rett i. Men setter du en person i kritthvit skjorte ved siden av en annen person i elfenben eller kremhvit vil sistnevntes plagg fremstå som skittent mot det kritthvite.Jo mindre skjort som synes, jo mindre problem.

Her er et eksempel på en hvit og en elfenbensfarget skjorte ved siden av hverandre:

http://www.google.no/search?q=ivory+dress+and+white+shirt&client=safari&hl=nb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=MgOJUZWANeSL4gSQoICQCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=768&bih=946#biv=i%7C33%3Bd%7C44guLSroE7D1_M%3A

Endret av CathFoto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del mennesker er nok ikke bevisst på at de synes noe ser litt off ut eller på hvorfor, men de fleste av oss oppfatter det ubevisst. Selv om man ikke kan sette fingeren på hva det var kan man fint ha registrert at noe lugget. Hvordan hudfargen ser ut påvirkes veldig av klesfargene, for eksempel. Hvis man tenker om noen at h*n så sliten ut kan det godt være fordi personen har på seg en topp i en farge som ikke går til personen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Men det er jo ikke alltid mulig å oppfylle "alle" fargekrav. Om mannen ser best ut i hvitt, og damen ser best ut i ivory, er det litt urettferdig å kle mannen i ivory bare for at han skal matche kjolen, selv om han ikke ser bra ut i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo ikke alltid mulig å oppfylle "alle" fargekrav. Om mannen ser best ut i hvitt, og damen ser best ut i ivory, er det litt urettferdig å kle mannen i ivory bare for at han skal matche kjolen, selv om han ikke ser bra ut i det...

Absolutt et poeng, men det er jo også synd om brudepare skal gjøre hverandre "mindre pene"pga fargevalg. Men det kan fikses med å velge en skjorte som ikke er i hvitnyanser i det hele tatt, eller bruke en vest og slips som "kamuflerer"mesteparten av skjorten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

Vi skal kjøpe skjorte til mannen nå denne uken..

min kjole er ivory, og mannen har en kjempefin vest og cravat i en tone mørkere ivory-farge. jeg syns det blir finest med hvit skjorte til jeg da :) så ikke det plutselig blir tre nyanser som skal se fint ut ved siden av hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å ha vest og cravat i ivory da?

Her blir det nok lyseblå skjorte på mannen siden han er helt lys i huden med lyst rødblondt hår. Både hvit og ivory blir feil da. Godt jeg ikke skal ha helhet kjole, så slipper vi (jeg) stresset med at fargene matcher. :P

Anonym poster: ef878822c6dc0e91a16e461828679efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette

Oi:) Jeg er positivt overrasket over at så mange er avslappet til dette med ulike hvitnyanser. Butikkundene mine hadde så mye fokus på sånt, men jeg personlig synes det er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...