Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer gjennom 18 år og 3 barn sammen var utro for 5 mnd siden og flyttet inn til denne damen med en gang. Et brutalt og overraskende brudd. Selvsagt hadde vi hverdagen vi også, med alt det medfører, men jeg var veldig glad i han og tok det tungt. Et sjokk, men jeg kom jo over det verste sjokket i løpet av en mnd. Synes det er trist at familien er oppløst, splittet og savner allerede samholdet, selv om ungene og jeg har det bra. Hna har jo selvsagt levd ut sin forelskelse og svevd i den rosa bobla si, uten å ha så mye kontakt med barna.

Det som gjør det hele ekstra sårt er jo at denne damen han var utro med, var ei jeg kjente og som jeg var fortolig med og stolte på. Svik fra de begge... DET er hardt det,

Jeg har jo ikke snakket så mye med han siden bruddet, og de få gangene har han bare kjeftet og gjort alt for å frita seg for skyld og rettferdiggjøre utroskapet. Han har skyldt på meg, at det er jeg som er skyld i utroskapen hans... At det går an. Men i går sa han at han MÅTTE være utro for å komme seg bort fra meg! Må også tilføye at han er en type som feier alt ubehagelig under teppet, og klarer sjelden ta tak i ting. Han har heller ikke verdens beste forhold til ungene sine.

Ser på han som svak, når han sier at han MÅTTE være utro for å komme seg bort fra meg.. Får det ikke til å stemme, jeg tror det bare er nok ei unnskyldning på det han har gjort. Hva tror dere her inne? Hva sier dette om han som mann??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en unnskyldning mange bruker dessverre. Eksen min skyldte også på meg, og sa at hvis han var utro ville jeg gjøre det slutt med han sånn at han slapp å gjøre det selv. Pingler..

• Liker 6
Skrevet

Det sier at han ville ut av forholdet, men ikke hadde baller nok til å gjøre det på en real måte!

En dag kommer du til å være glad du er kvitt ham :hug:

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor har det den feige slasken sier noen som helst interesse for deg?

1. Katten sa han måtte være utro

2. Gud sa han måtte være utro

3. Muhammed sa han måtte være utro

4. Han drømte at han måtte være utro

5. Horoskopet sa at han måtte være utro

6. 40 års krisen påvirket han til å være utro

7. Fylla har skylda for at han er utro

8. Han trengte bekreftelse så derfor var han utro

... Eller mest sannsynlig tok p***en over all tankevirksomhet og fjernet all blodtilførsel til det øverste hodet slik at han var utro,

What ever ... Han var utro. Han erkjenner ikke at han er ansvarlig for sine handlinger og gjorde som så mange andre før han: testet ut sex med en annen uten å avslutte forholdet med deg først for det hadde han ikke guts til å gjøre. Nevnte jeg at han er en feig slask og at det er derfor han er utro?

Skrevet

... Eller mest sannsynlig tok p***en over all tankevirksomhet og fjernet all blodtilførsel til det øverste hodet slik at han var utro,

What ever ... Han var utro. Han erkjenner ikke at han er ansvarlig for sine handlinger og gjorde som så mange andre før han: testet ut sex med en annen uten å avslutte forholdet med deg først for det hadde han ikke guts til å gjøre. Nevnte jeg at han er en feig slask og at det er derfor han er utro?

Applaus!

Her skulle jeg gjerne gi deg mer enn 1+

Gjest Gjest
Skrevet

Min eks kom også med denne unnskyldningen: Han måtte gjøre noe veldig dramatisk for å klare å gå fra meg, og som menn flest når de vil ut av et forhold, hadde han allerede innledet et forhold til en annen kvinne. For hvorfor skal en mann som har det greit nok hjemme med kone, barn, hus, sosialt liv osv velge å flytte ut og leve alene? Det er nesten ingen menn som gjør dette, menn som forlater sin kone uten en felles enighet har stort sett en elskerinne, en på gress, en som venter. Ja, det er generalisering men stemmer så altfor ofte!

Min eks var så stolt og forelsket over denne nye damen, at han lot venner og famiiie treffe henne før han omtrent hadde flyttet ut fra meg. Det slo selvsagt tilbake på han selv, alle synes det er rart at han hadde så dårlig tid med dette og flere forsto ikke hvorfor han valgte henne framfor meg...

Utroskap må jo være verdens dårligste start på et kjærlighetsforhold.

Du må ikke ta hans dårlige unnskyldninger på deg, det var hans valg å være utro og ingen "drives til" utroskap. Du savner han sikkert, men du er sikkert mer tjent med nå nesten et halvt år etterpå å bry deg mindre om han og hva han sier og gjør. Det er ikke lett, men det er veldig lurt!

Gjest Blondie65
Skrevet

Du må ikke ta hans dårlige unnskyldninger på deg, det var hans valg å være utro og ingen "drives til" utroskap. Du savner han sikkert, men du er sikkert mer tjent med nå nesten et halvt år etterpå å bry deg mindre om han og hva han sier og gjør. Det er ikke lett, men det er veldig lurt!

Man kan "drives til" avslutte et forhold fordi en er på søken etter noe annet, mistrives eller mangler følelser. Da takker man pent for seg og avslutter forholdet før man hopper i neste seng.

En forsmådd ektefelle kan noen ganger føle at de ble drevet til å være utro for å la den andre smake egen medisin. Uansett hva som er grunnen til utroskap så er dette et aktiv valg man tar. Det er ingen som holder en pistol mot hodet deres og tvinger utroskapen igjennom.

Følelser som tar slutt er en ærlig sak - da bør man være mann eller kvinne nok til å si fra - FØR en er utro - at en har funnet en annen og at forholdet er over. Når en har flyttet fra sin partner er en fri til å ha sex med en annen.

Når en er gift har en lovet hverandre troskap. I er samboerskap er vel det ikke inngått en formell avlaste om troskap, men det at man lever sammen gir ikke rom for sex med andre. Så hvordan kan en forsvare sitt valg om utroskap uten å fremstå som en illojal, upålitelig og sjofel partner? Skal en være utro må man i det minste ta på seg skylden for dette selv: JEG var utro fordi følelsene var borte, ville ut av forholdet, måtte teste om jeg hadde draget - etc.

Skrevet

Det er jo naturlig at enkelte forhold kommer til slutt på en eller annen måte, men man MÅ jo ikke være utro for å komme ut av det..? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke jeg, hadde kanskje foretrukket at min mann hadde foretrukket at han tenkte med p***** og derfor var utro og gikk. Min mann sa at han ikke orket å være sammen med meg lenger, og at han ville heller se om det kanskje kunne hente noe med en gammel eks.

Det hadde vært lettere for meg å takle det hvis jeg kunne tenkt at han "mistet" hodet og kommer til å angre.

Men her var det null utroskap og helt kald og rolig valgte meg bort.

Anonym poster: 40df5af329a177470927985d97971cb6

Gjest Gjest
Skrevet

Samme historie her... ganske så vanlig tror jeg. Han var utro med en venn av meg, og etterpå har jeg fått gjennomgå på alle vis.. enda jeg var den siste som fikk greie på det. Og hjemme levde vi akkurat som før... Ikke til å forstå for vanlige folk.

Skrevet

Er enig med deg, han er feig. Ingenting å samle på, men alle de årene har satt sine spor, og vi er alltid knyttet sammen gjennom barna. Det kan jo angermannen kommer en dag...da vil ikke jeg stå parat, altfor mye er ødelagt..
Skrevet

Min eks kom også med denne unnskyldningen: Han måtte gjøre noe veldig dramatisk for å klare å gå fra meg, og som menn flest når de vil ut av et forhold, hadde han allerede innledet et forhold til en annen kvinne. For hvorfor skal en mann som har det greit nok hjemme med kone, barn, hus, sosialt liv osv velge å flytte ut og leve alene? Det er nesten ingen menn som gjør dette, menn som forlater sin kone uten en felles enighet har stort sett en elskerinne, en på gress, en som venter. Ja, det er generalisering men stemmer så altfor ofte!

Min eks var så stolt og forelsket over denne nye damen, at han lot venner og famiiie treffe henne før han omtrent hadde flyttet ut fra meg. Det slo selvsagt tilbake på han selv, alle synes det er rart at han hadde så dårlig tid med dette og flere forsto ikke hvorfor han valgte henne framfor meg...

Utroskap må jo være verdens dårligste start på et kjærlighetsforhold.

Kjenner meg igjen i denne ja. Eksen min gjorde akkurat på denne måten. Han introduserte nydamen til foreldrene sine dagen etter at han flyttet fra meg og barna. Min eks hadde det greit nok med kone, barn, hus etc, men hverdagen var hektisk og det ble mye på oss begge. jeg fikk alt hjemme, og han var mye borte og jobbet om kveldene. Skjevt fordelt. Damen han bor hos nå er eldre enn han og meg, har en voksen sønn i slutten av 20-årene som ennå bor hjemme, med dame. Rene bokollektivet. Men der er det ikke ungemas, jeg fikk høre det var både ryddigere og renere der! Selvsagt, det bor jo ingen småbarn der. Han har vel følelsen av å bo på hotell han nå, med full oppvartning hele døgnet. Og selvsagt er det jo mye bedre enn å ha unger som skal følges opp, aktiviteter, hus ja alt det der.

Jeg håper han våkner fra bobla si en dag, men det høres jo ut som han har det veldig bra der han er. Han presiserer det veldig ofte.

Det er feige menn som er utro. Kan jo være de må flykte hele livet, stakkars..

Gjest Blondie65
Skrevet

Er enig med deg, han er feig. Ingenting å samle på, men alle de årene har satt sine spor, og vi er alltid knyttet sammen gjennom barna. Det kan jo angermannen kommer en dag...da vil ikke jeg stå parat, altfor mye er ødelagt..

Selvsagt er det mange år og minner og barna.

Men alle disse "hvorfor" bringer deg ikke videre. Og all hans ansvarsfraskrivelse er like interessant som gårsdagens avis - gammelt nytt.

Men du har et valg hvordan du skal takle dette. Hva med å fornye deg selv litt: en tur til frisør, fikse neglene, nye klær - heve hodet og vise den slasken hva han frivillig har gitt avkall på? Og med det mener jeg selvsagt ikke at du er ufresh. Jeg mener bare at hvis du føler deg vel så utstråler du friskhet og da kommer du inn i en god sirkel der du begynner å leve igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...