AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Har lyst til å prøve å lage bakt potet, men har aldri prøvd det før. Ser de selger bakepoteter i butikken, men de er da så dyre. Kan jeg ikke bare kjøpe en annen potet med spisbart skall? Hva er så spesielt med disse bakepotetene? Anonym poster: 2e6a7f4501b7d159c4e475ea3dbd6940
MalloryK Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Tror bakepoteter har tynnere skall, og så er de større. Men jeg baker alle slags poteter.
Gjest Funky Punk Skrevet 7. mai 2013 #4 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Med tanke på at poteten er mye større og at en bakt potet i seg selv nærmest er et helt måltid, så syns jeg det ikke er så dyrt akkurat. Man kan selvfølgelig bake alle slags poteter, men det blir vanskelig å få plass til så mye fyll i en vanlig liten potet. Da blir poteten mer som tilbehør til annet middag på samme måte som kokt potet. Ja om man ikke finner andre poteter som er svære da. Men igjen, det kommer an på om poteten skal være måltidet eller tilbehøret. Når jeg har bakt potet (som et måltid) så fyller jeg poteten med krydder, kryddersmør, skinke/bacon, ost, grønt m.m. Om jeg har bakt potet som tilbehør (f.eks når vi er ute og griller, så legger jeg ofte flere poteter (halvkokte) i samme aluminiumsfolie sammen med olje/smør og ferske urter Endret 7. mai 2013 av Funky Punk
Vulcan Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 dette bakt potet greiene er bare tull etter min mening. Hadde bakt potet hver eneste sommer lenge før det ble en komersiell suksess som blir solgt på rema 1000. Du går i butikken, finn en som selger poteter i løsvekt, plukk ut de største du finner, gå hjem og bak i vei. Snart kan man vel ikke lage pizza selv heller, for bunnen blir ikke sprø nok..... =D
skruf Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 Jeg lager bakt potet med en vri.. Kjøper de største potetene jeg finner i løsvekt (du finner endel store der og). Setter ovnen på 200g, pensler skallet med olivenolje og baker de i ca litt over 1 time til de er gjennomstekt og myke. Kutter av toppen på potetene og tar ut innholdet. Behold skallet. Bland potetmassen med f.eks sprøstekt baconbiter, mais, sjalottløk, tomat. Ta i lettrømme, revet ost, salt og pepper. Bland alt godt sammen og putt fyllet tilbake i potetskallene. Ta litt revet ost på toppen og gratiner potetene i ca 15min. Knallgodt:) 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 Tusen takk for svar alle sammen! Kjøpte noen store poteter (fant faktisk mange som var nesten like store som bakepotetene), creme fraiche, bacon og mais, men har sittet og lurt litt på hvordan jeg skulle tilberede det. Skal prøve din vri, Maya76, det hørtes godt ut! Anonym poster: 2e6a7f4501b7d159c4e475ea3dbd6940
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå