Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2004 #1 Skrevet 4. april 2004 Mottar dagpenger etter en konkurs i juni men jobber to dager i uken. Får muligens tilbud om en midlertidig prosjektbasert jobb på ytterligere to dager med mulighet for fast ansettelse etter hvert, noe som gjør at jeg må kutte ut Aetat for en periode. Kan man ta pause fra dagpenge utbetaling og så ta det opp igjen om jeg ikke skulle få fast ansettelse? Hvor lenge kan man evt. ta pause fra dagpengene? Fant ikke noe om det på sidene deres.. Hadde vært kjedelig om jeg ikke kunne påtatt meg jobben selv om det bare er for en periode, for da virker jo Aetat litt mot sin hensikt. Vil jo ut i full jobb igjen.
Pusekatt Skrevet 4. april 2004 #2 Skrevet 4. april 2004 Du kan pause dagpengeutbetalingen pga at du jobber i inntil ett år. Dersom det går over ett år, vil du få beregnet dagpengegrunnlaget på nytt (66% av gjennomsnittlig inntekt de siste tre år, eller noe sånt). Dersom du har gått elnge på dagpenger, vil det slå uheldig ut for deg, fordi dagpengene blir brukt i inntektsgrunnlaget ditt. Er ikke 100% sikker på hvordan du melder fra til Aetat om dette, men det går det kanskje an å ta kontakt med ditt lokale Aetat og spørre om? Lykke til hvertfall, håper alt ordner seg for deg!
L@dy Skrevet 4. april 2004 #3 Skrevet 4. april 2004 Du melder inn meldekort til Aetat som vanlig, bare at du skriver opp antall timer du jobber. Dersom du ikke mottar stønad på 6 uker må en gå på Aetat og fylle inn et skjema, som heter "Gjennopptaking" (eller noe sånt) Da må du ha med attest fra arbeidsgiver som viser at perioden du har jobbet. Etter det vil du da motta dagpenger på vanlig måte igjen. Du får stønad fra første dag når du søker om gjennopptaking, og må ikke vente flere uker i behandlingstid. Det gjorde ikke jeg vertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå