Gå til innhold

36 stemmer

1. 1. Hva er den beste kaken

• marsipankake
      7
    • sjokoladekake
      16
    • georginerkake
      0
    • waleskringle
      0
    • verdens beste
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den beste kaken?

Holder på med kakebestilling, og lurer på hvilken kake det pleier å gå mest av i et bryllup. Derfor en uformell avstemning her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er skrekkelig sær på kaker, så jeg må nesten se bilde før jeg kan stemme .. *ler*

jeg er veldig glad i å bake og bakre massevis, men det er ikke sånn at jeg kategorisk kan si at marsipankake er bedre enn sjokoladekake, det kommer an på så mye ... men av valgene dine står det mellom disse to, og jeg lander usett på sjokoladekake tror jeg, med mindre vi snakker om en sånn kjip oboylangpanne.

AnonymBruker
Skrevet

*vanskelig*

Det kommer an på kaka. Jeg elsker sjokolade og er ikke så overvettiges begeistra for marsipan, men jeg hadde tatt en godt laget marsipankake fremfor tørr eller alt for søt sjokoladekake any day.

Anonym poster: 23bb57466f89d948d85ef7eab98989c7

Skrevet

Jeg trodde det var georginekake? Søker jeg på georginerkaker ser kakene helt forskjellige ut fra georginekake. Sistnevnte blir vel som en slags bløtekake.

Jeg velger sjokoladekake, selv om jeg egentlig ikke er spesielt glad i noen av disse kakene. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Waleskringle og georginerkake er ukjente for meg. Marsipankake er best om min mamma lager det, kjøpemarsipankaker på diverse jobbfester har eg ikkje vore begeistret for. Sjokoladekake er veldig forskjellig fra versjon til versjon, så eg må sei verdens beste. Den er god uansett kven som lager den. (Men brownies er alltid supert)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker gjerne noe som er litt friskt. Moussekake, ostekake med frukt- og gelelokk, fruktterter, pavlova, sitronkake, denslags. :)

• Liker 5
Skrevet

Jeg foretrekker gjerne noe som er litt friskt. Moussekake, ostekake med frukt- og gelelokk, fruktterter, pavlova, sitronkake, denslags. :)

Samme her :jepp: Ostekake med frisk frukt eller pavlova er digg!

Men av de som var nevnt, så ville jeg nok foretrukket verdens beste.

Skrevet

Er veldig glad i verdens beste, og den kan kun lages på en måte. Nesten alltid god. Men må ha vært en tur i fryseten :)

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Skrevet

Sjokoladekake! Men det er viktig at det er en god sjokoladekake... En utrolig god sjokoladekake er f.eks "Cafe Sting" sin kake. Oppskrift ligger ute på detsoteliv.no

Jeg tenkte å lage denne kaken til bryllupskake. Ha 3 etasjer med den, og pynte med hvit frosting. Denne kaka opplever jeg at forsvinner fortest fra kakebordet, og ALLE kommenterer hvor god den er.

Så da blir det bryllupskake. Må minst ha 3 etasjer av denne skal alle smake herligheten :D

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Takk for tipset om kakeoppskrift, Charlie28 :) Sjokoladekake er favoritten i huset her, og den der skal testes ved neste anledning :jepp:

Av de kakene som er listet opp øverst her, så er det sjokoladekake eller verdens beste som er det jeg ville valgt. Antakelig sjokoladekake først og fremst, siden jeg ikke er allverdens begeistret for krem...

Men som flere andre har skrevet her, så foretrekker jeg aller mest litt friskere kaker, som f.eks en syrlig ostekake med gele og/eller frukt på toppen, sitronkake, eller en saftig og litt syrlig eplekake :jepp:

Edit: skrivefeil

Endret av Adriane
Skrevet

Suksessterte, Pavlova, Oreokake, daimiskake og ostekake

Skrevet

Takker for svarene!

Skrevet

En god sjokoladekake er aldri feil, men jeg baker for det meste sjokoladekaker og brownies selv, så på et kakebord ville jeg først forsynt med av de kakene jeg ikke baker selv så ofte; pavlova, amerikansk ostekake, iskaker, diverse paier osv. Men jeg hadde jobbet meg fram mot sjokoladekaken til sist ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...