AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Fetteren til min samboer skal konfirmeres nå dette året. Bør vi gi egen gave eller spleise med svigerforeldre? Er det OK å bare gi penger dersom summen er 500 kroner? Hva kan man evt. kjøpe for ca. 500 kroner? Vil på en måte at det skal synes at vi gir 500 også, for dersom vi gir sammen med svigers så gir vi vel 1000 til sammen og da er det ingen som vet hvor mye "vi" ga. Er det smålig av meg? Anonym poster: 8450bf6524a5ab8cfffd2ac62d8e1e4e
Helene Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Dere gir akkurat så mye dere føler for, ikke bry dere om hva andre mener!!!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Vi hadde konfirmasjon for 2 dager siden. En ting er sikkert, familier gir ulikt. Fra min familie fikk gutten 1500,- fra onkler og tanter. Søskenbarn med samboere ga 600,-. Enslige søskenbarn (over 18 år) ga 400,-. Søskenbarn under 18 år ga sammen med foreldrene. Fra mannen min sin familie fikk han 1000,- og 1500,- fra onkler og tanter, de inkluderte søskenbarn (også de med samboere) i gaven. Så hvis du spør meg er svaret ja, søskenbarn som er invitert med samboer bør gi egen gave. Spør du mannen min, så mener han at familien min nok er gavmilde, men at han ikke forventer gaver fra søskenbarna. Hør evt. med andre i familien din, hvis du ønsker det. Anonym poster: 4547eeafa075533f344bb0e996e54032
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Hva sier svigerforeldrene til spleising og størrelsen på pengegaven? Er det ok for dem? Hadde jeg vært mottaker av en slik spleisegave, hadde jeg nok trodd at gaven egentlig kom fra foreldrenes lommebok, eller at beløpet fra dere er mindre enn fra foreldrene. Litt synd hvis dere har bidratt med femhundre. Hvorfor trenger dere å skjule hvor mye dere har gitt? Er dere flau over summen? Femhundre er jo en fin gave fra søskenbarn m/samboer, og de fleste gutter ønsker i dag pengegave. Mange konfirmanter i dag sparer til lappen, bil, leilighet. Om dere vil gi gave fremfor penger, kan dere evt høre med foreldrene til konfirmanten om det er noe spesielt han trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå