AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Trodde jeg var kvitt den bastarden, vi var sammen i flere år da han slår opp ved å bli en kald kynisk dritt, flyttet ut til sin bror, kuttet all kontakt, og overså meg. Til slutt fant jeg ut at han dumpa meg fordi han skulle ha barn med sin elskerinne. Hun mistet det barnet, og det ble ikke noe av forholdet. Han stakk avgårde og våre veier skiltes for godt. Jeg har funnet meg en veldig koselig leilighet med en utsikt som er gull verdt, akkurat passe langt fra to byer..... Å våkne hver morgen og se denne utsikten gjør at jeg krøller tærne og fryder meg. Så finner jeg nå ut at den dritteksen har kjøpt huset som ligger et steinkast under denne leiligheten her. Jeg var ute og så på det huset i sted, og jeg kan bokstavlig talt kaste en stein ned på taket der, så tett er det. Han kommer til å flytte inn i løpet av sommeren, og han vet ikke at jeg bor her, jeg snappet det tilfeldigvis opp via facebook. Nå lurer jeg på hvordan du hadde reagert, hva hadde du gjort? Den første tiden vil bli tøff, det er ikke mer enn 1,5 år siden det bruddet og det gjorde vondt, uten svar eller noe fra ham. Jeg flytter ikke, jeg brukte tid og krefter på å karve til meg denne leiligheten her, og jeg rører meg ikke av flekken. Hvordan kan jeg gå rundt her med hodet høyt hevet og vise ham at jeg ikke bryr meg? Anonym poster: 06a0b9bd0cbfb76ff122c59307c9c123
dobri123 Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Ingen gode råd herfra. Må være innmari kjip situasjon, men ønsker deg uansett lykke til! Får håpe du får beholde utsikten og avstanden fra han (i mellomtiden kan du kaste sten på huset, hehe) 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Hehe ja, jeg er enda bitter og småsint pga det der, har bearbeidet mye,men.. fristende å sitte og kaste stein på taket om nettene så han ikke får sove Neida, men gruer meg til å få ham som nabo.. Anonym poster: 63aedb81ea954a60fb57e5622371f266 2
SmartA Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 (endret) Tja, dette må være skikkelig kjipt, men det er faktisk ingenting du kan gjøre med at han har kjøpt det huset. Og jeg forstår veldig godt at du ikke vil flytte selv. Det hadde ikke jeg gidda heller. Jeg ville ha fulgt policyen "Keep calm and carry on". Det vil si at du fortsetter med livet ditt i den nye, fine leiligheten din, og prøver å tenke minst mulig på at han bor rett ved. Møter du tilfeldigvis på søppelhaugen, på butikken for eksempel, så vær streit og høflig, men ikke noe mer. Du gidder ikke å senke deg ned på hans nivå, gjør du vel? Synes for øvrig at du egentlig har kommet på en knakende god plan sjøl, når du sier at du skal gå rundt med hodet høyt hevet, og ikke bry deg. Dette fikser du! Og DET er faktisk den ultimate hevnen! Endret 6. mai 2013 av SmartA
Gjest Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 Enten må du gå med hodet høyt hevet og late som ingenting. Ellers så får du gjøre han så forlegen at han selger leiligheten istede for å flytte inn der selv. Send en melding via venner/slekt om at du ikke setter pris på stalking-tendensen ved å flytte etter deg etter det dere har vært igjennom, og at det er for sent for han å angre nå. Rett og slett drit han ut fordi han følger etter deg. Ikke sikkert det virker, men beste ideen jeg fikk på stående fot. 1
Cata Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Au da. Skjønner at det er kjipt, og hadde sikkert blitt dritsur selv om det hadde skjedd meg. Men du må nesten bare late som ingenting, hilse høflig hvis du treffer på ham og ellers klore deg fast i din koselige leilighet. Sårene gror vel etterhvert, og gjør de ikke det så får du satse på at han går lei av å bo der og flytter om ikke så alt for mange år.
Gjest Victory Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 Hode høyt hevet, du bodde tross alt der først. Kos deg med den fine leiligheten din og lev livet som vanlig, som du gjorde før, dette klarer du!!
dobri123 Skrevet 6. mai 2013 #8 Skrevet 6. mai 2013 Hehe ja, jeg er enda bitter og småsint pga det der, har bearbeidet mye,men.. fristende å sitte og kaste stein på taket om nettene så han ikke får sove Neida, men gruer meg til å få ham som nabo.. Anonym poster: 63aedb81ea954a60fb57e5622371f266 Det er jo fullt forståelig, og jeg kan skjønne at det må være kjipt at han skal bli den nye naboen, nå som ting er bedre.. Ikke sant, er han bare et stein kast unna er det alltids lov med noen små rampestreker :-) Uff da.. Hva om han får vite at du bor der da? Kanskje han ikke vil ta det?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #9 Skrevet 6. mai 2013 Om dere har noen felles venner fortsatt så kan du få noen andre til å snike inn en samtale at den nye boligen hans ligger inn hørselsvidde for din bolig. Kanskje han revurderer? Anonym poster: 070a7b51f771647507fa83ec7fd7ea9c
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2013 #10 Skrevet 6. mai 2013 Megakjipt! Har opplevd noe litt lignende. Min eks flytta rett over gata fra meg rett etter vårt stygge brudd. Han ga aldri opp å prøve å få min oppmerksomhet. Og gikk rundt med knullevenninna si (som var min daværende bestevenninne) rett foran meg, for virkelig å vise meg hva de skulle til med. Jeg fryder meg bare over at hun ble forelska i dusten, mens han brukte henne for å irritere meg, slik at ho dreit seg ut da han ikke gadd mer. Jeg var også flink nok til å heve meg over det, og bare late som om at jeg ikke kunne bry meg mindre, og fortsatte være hyggelig mot venninna mi så lenge han var rundt. Nå har vi alle flytta til hver vår kant av landet. Så eneste råd er bare å heve seg over det, og late som om at du ikke kunne brydd deg mindre, vær hyggelig når du møter på han, uansett hvor mye du hater han, da får han seg et sjokk. Min eks var til og med voldelig, og rett stygg mot meg, og gjorde alt for oppmerksomhet etter bruddet, og det var absolutt ikke lett!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #11 Skrevet 7. mai 2013 Takker for gode råd og omtanke, ja det kunne ikke passa dårligere med hvor han kjøpte hus. Har nå skrevet det til venner på facebook og sagt at det ikke plager meg om det når ham, at han skal få vite hvor han har kjøpt seg inn hen. Uff, innlegget til siste gjest her, eksen med knullevenninne,vet ikke om jeg hadde takla det noe særlig, og det attpåtil en gammal bestevenninne liksom, begge to er svin så det holder! Jeg har innsett i løpet av denne tråden at jeg har to måter å takle dette på, "keep calm and carry on", eller sørge for å skremme ham vekk fra å bo her. Det frister litt med å dundre frem og vise at dette er mitt territorium, som en fresende katt Anonym poster: 63aedb81ea954a60fb57e5622371f266
Gjest Skrevet 7. mai 2013 #12 Skrevet 7. mai 2013 Om du skal greie å "skremme" han vekk, så må du ikke bli utagerende. Du må holde deg kald, heve et øyenbryn og komme med ironiske betraktninger rundt temaet. Ikke vis at det er et problem for deg, still heller spørsmål ved hans mentale helse som flytter etter deg på den måten. Forstår du hva jeg mener? Om du utagerre, freser som en katt, så viser du at du har en svak side her. Det tjener du ikke på. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #13 Skrevet 7. mai 2013 Hm, ja, jeg tror jeg er med. Faen, sitter og ser på huset hans i skrivende stund, kan se inn i 4 av vinduene, så det er rimelig nært kan man si. Kommer til å bli trist for meg, det var et vondt brudd,og jeg kommer til å måtte se en del til ham. Kanskje jeg har flaks og han blir påkjørt neida.. Anonym poster: 63aedb81ea954a60fb57e5622371f266
Strixvaria Skrevet 7. mai 2013 #14 Skrevet 7. mai 2013 Pass på så ikke DU blir sittende som 'hun gærne psycho eksen som glor på meg ut av vinduet/følger med på alt jeg gjør' eller lignende, for dét kan bli kleint. Det beste er å late som om han ikke eksisterer - han er ikke lenger en del av ditt liv, og det er ingen grunn til at han skal være det heller. (:
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #15 Skrevet 7. mai 2013 Strixvaria, det hadde vært kjempeflaut!! Første jeg skal gjøre når sola kommer frem er å sette hagemøblene med ryggen til eiendommen hans, da ser jeg ikke ham og skiten hans med mindre jeg snur meg rundt. Dermed blir utsikten ut mot en byggeplass med kjekkaser i alle etasjer Anonym poster: 63aedb81ea954a60fb57e5622371f266
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå