AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 I dag fikk jeg vite at jeg har testet positivt på klamydia, sist jeg tok en test var i mars men da var denne negativ. Det kan dog hende at jeg allerede var smittet men at sykdommen ikke hadde brutt ut da det tar 1-2 uker så vidt jeg har fått med meg. Jeg har også hatt brun utflod cirka siden starten av mars, varierende mengder. Luktet egentlig ikke noe spesielt, kanskje litt cottage cheese-aktig og var noe slimete (beklager detaljerte beskrivelser). Forrige uke fikk jeg derimot halsbetennelse så jeg har gått på antibiotika. To dager inn i kuren sluttet plutselig den brune utfloden og jeg har heller ikke fått noe etter det. Halsbetennelsen forsvant også to dager inn i kuren. Jeg testet meg altså før jeg begynte på antibiotikakuren, men fikk ikke svaret før i dag. Jeg lurer på om det er noen som har peiling på ulike typer antibiotika her, jeg tar typen amoxillin mylan ( http://www.felleskatalogen.no/medisin/amoxicillin-mylan-546050 ) - kan denne ha tatt knekken på klamydiaen? Jeg har ny time hos lege på onsdag hvor jeg skal få resept på en antibiotika som begynner på d, men lurer på om det er noe vits i å utsette kroppen for nok en omgang med antibiotika dersom den jeg bruker nå har tatt knekken på kjønnssykdommen.. Er litt redd for å få sopp pga. hyppig bruk. Setter stor pris på svar :-) Anonym poster: 0407947bd93f7d7be4c1de86309be60b
Gjest Naria Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 (endret) Dette er noe du tar opp med legen din, ikke med tilfeldige folk på et internettforum . Endret 6. mai 2013 av Naria
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Dette er noe du tar opp med legen din, ikke med tilfeldige folk på et internettforum . Jeg har gjort det, hun visste ikke. Det er derfor jeg spør om noen har peiling. Anonym poster: 0407947bd93f7d7be4c1de86309be60b
petterm Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Det går an å konferere med apoteket - de er tross alt spesialister på medisiner. Hvis jeg søker på medisin og klamydia så kommer det opp to andre medisiner i forhold til klamydia. http://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/hva-er-symptomene-paa-klamydia.html "Medisinen mot klamydia er en type antibiotika og heter Doksycyklin eller Azitromax. Førstevalg er Doksycyklin og denne tas to ganger daglig i 7 dager."
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 Det er en spesiell type antibiotika som brukes mot klamydia, så du må nok ta den og. Anonym poster: 146fd3d4da3ce7d3d6cb7b5fdce49b60
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Du må ha en egen kur for å ta knekken på klamydiaen. Det er en spesiell antibiotika kur. Anonym poster: fc86ee220cba494792ed418f65b8e538
JohnS Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 Forrige uke fikk jeg derimot halsbetennelse så jeg har gått på antibiotika. To dager inn i kuren sluttet plutselig den brune utfloden og jeg har heller ikke fått noe etter det. Halsbetennelsen forsvant også to dager inn i kuren. Jeg testet meg altså før jeg begynte på antibiotikakuren, men fikk ikke svaret før i dag. Jeg håper du fullførte kuren og ikke ga deg etter to dager? Det kom ikke helt klart frem. Uansett, ja, amoksicillin kan være effektiv mot klamydia. Det er en litt vanskelig situasjon, og det er heller ikke så lett å teste for klamydia da det er stor sannsynlighet for falsk positiv prøve i opptil halvannen måned etter behandling. Jeg vet ikke hvor plaget du har vært av antibiotika før, men personlig ville jeg gått for doksycyclin som legen vil gi deg for sikkerhets skyld.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #8 Skrevet 6. mai 2013 Jeg håper du fullførte kuren og ikke ga deg etter to dager? Det kom ikke helt klart frem. Uansett, ja, amoksicillin kan være effektiv mot klamydia. Det er en litt vanskelig situasjon, og det er heller ikke så lett å teste for klamydia da det er stor sannsynlighet for falsk positiv prøve i opptil halvannen måned etter behandling. Jeg vet ikke hvor plaget du har vært av antibiotika før, men personlig ville jeg gått for doksycyclin som legen vil gi deg for sikkerhets skyld. Nei, jeg går fortsatt på antibiotika og skal gjøre det ut i morgen. Det er den medisinen du nevnte som jeg skal få resept på, ja. Men da får jeg vel bare hive meg på en til kur for å være på den sikre siden. Anonym poster: 0407947bd93f7d7be4c1de86309be60b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå