Gå til innhold

Katten min har masse klumper på magen, bekymret :-(

Anbefalte innlegg

Gjest Merida
Skrevet

Katten min har masse "klumper" på magen. Først trodde jeg det bare var fett, men de er hardere eller mer kompakte enn de burde være. Hun er forresten en sterilisert hunnkatt på akkurat 2 år.. Er dette kreft ???

:-S

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Det kan være at hun har jurkreft.

Hvordan ligger klumpene da? Kan det være arrene etter operasjonen du kjenner?

Skrevet

ring vetrinær imorgen

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nårtid var dere hos vet'en sist ?

Har du lagt henne på rygg og sett etter om dette er 'klumper' under huden eller om det er klumper av tovet pels ?

Sistnevnte er ikke uvanlig hos lang- og semilanghårede katter.

Uansett vil en vetrinærtime være min aller beste anbefaling, - om det ikke feiler pus noe så vil du selv bli rolig av å få dette bekreftet av vetrinæren.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skjønner godt at du er bekymret :hug: For å få en motvekt til alle "dette kan være kreft"-innleggene (ja, vet selvfølgelig at det kan være det, hunden vår hadde det) så vil jeg skrive at det også kan være fettkuler (hunden vår hadde det også). Men du bør selvfølgelig få dette sjekket :)

Endret av Perlegull
Gjest Merida
Skrevet

Nårtid var dere hos vet'en sist ?

Har du lagt henne på rygg og sett etter om dette er 'klumper' under huden eller om det er klumper av tovet pels ?

Sistnevnte er ikke uvanlig hos lang- og semilanghårede katter.

Uansett vil en vetrinærtime være min aller beste anbefaling, - om det ikke feiler pus noe så vil du selv bli rolig av å få dette bekreftet av vetrinæren.

Hun er korthåret, er under huden ja.. Men ringte mamma i panikk og hun mente det var noe hormonelt så lenge det ikke kjentes "knudrete" ut... Katten hennes hadde visst fått det samme etter sterilisering og det forsvant helt. Den katten er nå 8 år så håper det er det. Men tror nok jeg stoler mer på dyrlege.. Så blir nok tur innom veterinær ja..

Gjest Merida
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er bekymret :hug: For å få en motvekt til alle "dette kan være kreft"-innleggene (ja, vet selvfølgelig at det kan være det, hunden vår hadde det) så vil jeg skrive at det også kan være fettkuler (hunden vår hadde det også). Men du bør selvfølgelig få dette sjekket :)

Å :-D håper det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...