Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

770.- i mat, vaskemidler på ei uke? Enkle toalettartikler er iberegnet

Anonym poster: c59d8814c6c304fb0ab110a0a5382142

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt dyrt, men neppe uvanlig.

Med litt innsats så klarer eg meg på i overkant av 1000 kr il dagligvarer på ein måned, men om eg ikkje tenker meg om ryker det fort 3-4000 :sjokkert:

Skrevet

Spørs det ikke litt på hvor mye personen har å bruke?

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Totale inntekter + tall fra SIFO er alltid smart å ha for hånden om man skal finne ut om det faktisk er dyrt eller ei.

Skrevet

Det er ca. det jeg bruker =)

Skrevet

Jeg synes ikke det høres mye ut :) Men det er meg da. Du må jo nesten se på ditt eget budsjett, om det stemmer for deg. Hva har du å bruke på mat i måneden?

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hvordan du lever. Hvis du lever på studentøkonomi og prøver å spare, synes jeg nok det var litt mye, ja. Er du i full jobb, er det ikke spesielt mye.

Anonym poster: bffc7f451f2f3243462897c7f7444aa7

Gjest MamaQuilla
Skrevet (endret)

770.- i mat, vaskemidler på ei uke? Enkle toalettartikler er iberegnet

I SIFOs referansebudsjett står det oppgitt henholdsvis 2520,- og 2030,- per måned for en voksen mann eller kvinne.

770/7*30 = 3300,-

Hva tror du selv? SIFOs budsjett er et nøkternt budsjettanslag, husk det.

Endret av MamaQuilla
AnonymBruker
Skrevet

Hva kjøper dere studenter da på en uke om dere skal leve sunt?

Smakfulle grønnsaker er jo dyrt og de vanlige tomatene smaker jo ingenting, derfor har jeg valgt de dyrere med smak. Og hver gang det er tilbud handler jeg inn litt ekstra av det. som sist fire First Price handsåpe til 6,90 ca.

AnonymBruker
Skrevet

Har et budsjett på 700 kroner i mnd, og lever sunt på dette.

Handle på innvandrerbutikker om du har det i nærheten (I Oslo er det maaange), der sparer du mye penger. Kjøper normalt agurker, tomat, løk, paprika, kyllingkjøttdeig, kyllingfilet (i Sverige), knekkebrød med ulikt pålegg, hermetikk, fryste grønnsaker til feks wok og mye rotgrønnsaker.. Er laktoseintolerant, men dette budsjettet klarer jeg fint å holde. Det er stramt, men det går fint.

Anonym poster: fe9f5af68076cad3f31d352e137c9fde

AnonymBruker
Skrevet

Har et budsjett på 700 kroner i mnd, og lever sunt på dette.

Handle på innvandrerbutikker om du har det i nærheten (I Oslo er det maaange), der sparer du mye penger. Kjøper normalt agurker, tomat, løk, paprika, kyllingkjøttdeig, kyllingfilet (i Sverige), knekkebrød med ulikt pålegg, hermetikk, fryste grønnsaker til feks wok og mye rotgrønnsaker.. Er laktoseintolerant, men dette budsjettet klarer jeg fint å holde. Det er stramt, men det går fint.

Anonym poster: fe9f5af68076cad3f31d352e137c9fde

Ville du tatt deg bryet med å skrevet din handleliste hadde jeg blitt GLAD! :blomst:

Forbereder meg på et lavere budsjett siden jeg snart kommer til å gå ned drastisk i inntekt så om du vil blir jeg veldig glad :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp noen gode bokser til å fryse ned ting i, på Ikea el.l.. Så kan du lage store porsjoner og fryse ned mange små middager, eller kjøpe store pakker med ting (kyllingfileter, fiskefilet, frosne grønnsaker, koteletter...) på tilbud og fryse ned i porsjoner. Hvis du klarer å holde litt orden i fryseren ser det straks litt lekrere ut, og er lettere å ha oversikt. (Sier dette fordi det kjapt blir KAOS i fryseskapet vårt, alt om hverandre, og vanskelig å ha oversikt, dessverre...)

I går hadde vi Sodd, et helt spann på tilbud til 49 kr, med kokte gulrøtter og poteter til. I et slikt spann var det nok til to middager for oss, så det blir det samme i dag. Jeg er ikke så glad i å lage mat, så slike lettvinte middagsløsninger passer ypperlig for oss.

Brød kan også fryses. Hamstre når det er tilbud, få det skåret i skiver, og da er det lett å ta opp bare de brødskivene du trenger hver dag (de tiner raskt i romtemperatur el f.eks i mikro), og ingenting trenger å kastes.

Vi spiser alltid havregryn med rosiner (og evt skåret frukt i biter) til frokost. Jeg er kjempeglad i det, og det er også veldig billig. Men man må like det, selvsagt. :)

Anonym poster: 3861133ea9748e64d5a96fd9ece86cf9

AnonymBruker
Skrevet

Bokser fra Ikea skal bli. Men dere disse rimelige firstprice kyllingpakkene. Hvordan tilbereder dere dem og er kylling så lenge holdbart?

Ts

Skrevet (endret)

Vi har mellom 800-1000 for to personerpå en uke:)

Edit: da spiser vi for det meste det vi vil ha, men vi har såklart ikke dyre middager hver dag:)

Endret av lillemeg90
Skrevet

Regner ca 750 hver uke på meg selv. Men vi er 2, så vi regner 1500 i uka for begge. men det dekker alt av ting fra "rema 1000". q-tips, såpe, mat, drikke, chips, dopapir osv.

Men vi prøver ikke å leve veldig billig. Kjøper chips, brus, dyre grønnsaker og frukt osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...