Gå til innhold

Hund som ikke liker maten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi passer på en hund som tidligere nok har fått den maten hun vil ha (leverpostein,kylling osv) men her prøver vi å holde oss til hundefor. Hun har dårlige tenner, så hun kan ikke spise tørrfor. Har prøvd det meste, og hun spiser det første gang. Hvis hun får det igjen, lukter hun bare på det og går sin vei.

Hun må være sulten også, da hun kanskje ikke har spist på 1,5 døgn da. I begynnelsen tenkte vi at hun bare måtte bli sulten nok, men hun rører ikke maten

Noen med råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd V&H? Det skal være godt og det kan hun spise med dårlige tenner:-)

Skrevet

Kan det også være at hun ikke spiser fordi at hun har vondt?

• Liker 2
Skrevet

kan være sturing,at hunden ikke vil ha mat

Min er spisevegrer når han bor hos hundevakten den første tiden.

Det går over, ha is i magen. Gi det den skal spise og ikke la deg friste til å gi snop eller annet.

Tørfor kan du fint bløtlegge om hunden har tannproblemer.Da blir det til en grøtlignendes masse.

Skrevet

Hunden vår spiser lite generelt sett, han er ikke gamle karen, men har alltid vært litt sånn"matlei", bortsett fra når han får V&H (som han dessverre blir dårlig i magen av). De gangene han har vært på "ferie" har han ikke spist skikkelig før etter ett par dager, og hvis jeg og bortreist og bare samboer er hjemme er det det samme.

Skrevet

Kan det også være at hun ikke spiser fordi at hun har vondt?

Hun har jo problemer med tennene, men får rimadyl x 2 med god effekt. Hun virker ikke smertepåvirket så lenge hun får det. Har tenkt på det om det gkør vondt, men det er litt rart at hun alltid spiser om hun får kylling eller lignende da. Det virker nesten bare som hun er veldig kresen..

kan være sturing,at hunden ikke vil ha mat

Min er spisevegrer når han bor hos hundevakten den første tiden.

Det går over, ha is i magen. Gi det den skal spise og ikke la deg friste til å gi snop eller annet.

Tørfor kan du fint bløtlegge om hunden har tannproblemer.Da blir det til en grøtlignendes masse.

Vi har hatt henne i 1 mnd nå, trodde evt vegringa burde vert over da?

Kan jo være hun savner eieren noe voldsomt da. Synes det er vanskelig i seg selv. Ser hun har det bra hos oss da. Hun har endret seg mye på disse ukene. Er mye mer glad ig leket nå enn da hun kom til oss.

Skrevet

Jeg ville prøvd V&H. Hvis det ikke fungerer, så ville jeg sett om hun spiste kylling, bare for å dobbelsjekke at det faktisk er kresenhet og ikke sykdom som gjør at hun ikke spiser.

Skrevet (endret)

Hun har jo problemer med tennene, men får rimadyl x 2 med god effekt. Hun virker ikke smertepåvirket så lenge hun får det. Har tenkt på det om det gkør vondt, men det er litt rart at hun alltid spiser om hun får kylling eller lignende da. Det virker nesten bare som hun er veldig kresen..

Vi har hatt henne i 1 mnd nå, trodde evt vegringa burde vert over da?

Kan jo være hun savner eieren noe voldsomt da. Synes det er vanskelig i seg selv. Ser hun har det bra hos oss da. Hun har endret seg mye på disse ukene. Er mye mer glad ig leket nå enn da hun kom til oss.

På 1mnd burde hun ha spist mer,enig der.Hva med å øke aktiviteten slik at hun blir ordentlig sulten. Og ikke gi henne kylling.Da er det ikke rart hun ikke vil ha maten sin,hun venter til hun får skikkelig ekstra god mat. Smarte ;)

Det blir litt gjetting,men om det ikke gir seg,kan det være maten eller at hun har vondt noen steder.Da får dere nesten vurdere hva dere gjør.

Endret av Kårky
Skrevet

Jeg ville prøvd V&H. Hvis det ikke fungerer, så ville jeg sett om hun spiste kylling, bare for å dobbelsjekke at det faktisk er kresenhet og ikke sykdom som gjør at hun ikke spiser.

Om hun får menneskemat spiser hun som bare det;)

På 1mnd burde hun ha spist mer,enig der.Hva med å øke aktiviteten slik at hun blir ordentlig sulten. Og ikke gi henne kylling.Da er det ikke rart hun ikke vil ha maten sin,hun venter til hun får skikkelig ekstra god mat. Smarte ;)

Det blir litt gjetting,men om det ikke gir seg,kan det være maten eller at hun har vondt noen steder.Da får dere nesten vurdere hva dere gjør.

Hun har jo økt aktivitetsnivået betraktelig etter st hun kom til oss. Før fikk hun kun lufterunder i hagen, nå får hun iallefall 20 min morgen og kveld, og midt på dagen tar vi en tur på mellom 1 og 2 timer. S hadde trodd at bare det i seg selv skulle gjort at apetitten økte.

Hehe forstår at en ikke bør gi menneskematen, men når det nesten er gått 2 døgn uten at hun spiser blir vi litt fortvilet:p

Skrevet

Om hun får menneskemat spiser hun som bare det;)

Hun har jo økt aktivitetsnivået betraktelig etter st hun kom til oss. Før fikk hun kun lufterunder i hagen, nå får hun iallefall 20 min morgen og kveld, og midt på dagen tar vi en tur på mellom 1 og 2 timer. S hadde trodd at bare det i seg selv skulle gjort at apetitten økte.

Hehe forstår at en ikke bør gi menneskematen, men når det nesten er gått 2 døgn uten at hun spiser blir vi litt fortvilet:p

Personlig vil jeg ikke gitt menneskemat, men som sagt heller prøvd V&H hvis du er kjent med det? De færreste hunder vil nok si nei til det og det er skikkelig hundemat!

Noen hunder kan forøvrig sture veldig veldig lenge hvis de blir separert fra eier.

Skrevet

Tenker vi får prøb

Personlig vil jeg ikke gitt menneskemat, men som sagt heller prøvd V&H hvis du er kjent med det? De færreste hunder vil nok si nei til det og det er skikkelig hundemat!

Noen hunder kan forøvrig sture veldig veldig lenge hvis de blir separert fra eier.

Tenket vi får prøve v&h:) får vi kjøpt det hos dyrlegen?

Skrevet

Tenker vi får prøb

Tenket vi får prøve v&h:) får vi kjøpt det hos dyrlegen?

Nei, det tror jeg ikke.

Du får kjøpt det på dyrebutikker og en del andre ulike forhandlere. Søk opp på nettet så finner du liste over forhandlerne:)

Gjest Rosetorne
Skrevet (endret)

Hunden kan ha smerter som gjør at den ikke vil spise. Har dere vært hos veterinær? Tannpine kan gjøre kjempevondt, og det er ikke sikkert tablettene hun får hjelper stort for dette. man må først fjerne årsaken til eventuell smerte. Det er det første jeg ville undersøkt.

Tørrfor kan forebygge tannstein. Men våtfor som vom er også bra, for eksempel som tillegg til tørrfor. Og en skikkelig tannrens hos veterinær kan også hjelpe. De kan fjerne vonde tenner og gi råd om foring,

Endret av Rosetorne
Skrevet

Hunden kan ha smerter som gjør at den ikke vil spise. Har dere vært hos veterinær? Tannpine kan gjøre kjempevondt, og det er ikke sikkert tablettene hun får hjelper stort for dette. man må først fjerne årsaken til eventuell smerte. Det er det første jeg ville undersøkt.

Tørrfor kan forebygge tannstein. Men våtfor som vom er også bra, for eksempel som tillegg til tørrfor. Og en skikkelig tannrens hos veterinær kan også hjelpe. De kan fjerne vonde tenner og gi råd om foring,

Hun har dårlige tenner ogkan derfor kun ha tørrfor. Hun får smertestillende og er ikke smertepåvirket nårhun får det fast. Og hadde det vertpga smerter had hun nok ikke spist kylling/leverpostein/skinke ol. Når hun får det:)

Matlysten kom da vo prøvde vom, spiser som bare det nå:)

Gjest Rosetorne
Skrevet

Vom er et bra, men energirikt for :) ville uansett sjekket tennene hos veterinær, men husk å skaffe tannforsikring før en diagnose (koster ca 170 i året) om dette ikke allerede er i forsikringen. Da får dere dekket kostnader ved operasjon/trekking av tenner.

Skrevet

Vom er et bra, men energirikt for :) ville uansett sjekket tennene hos veterinær, men husk å skaffe tannforsikring før en diagnose (koster ca 170 i året) om dette ikke allerede er i forsikringen. Da får dere dekket kostnader ved operasjon/trekking av tenner.

Hun hadde diagnose før vi overtok henne:/ så får vel ingen forsikring da...

Gjest Rosetorne
Skrevet

Hun hadde diagnose før vi overtok henne:/ så får vel ingen forsikring da...

Hadde uansett tatt en time hos veterinær for å utelukke tannsykdom. Det er uansett ikke uhorvelige summer, en skikkelig tannrens med narkose og trekking av tann koster ca 1200, såvidt jeg husker fra vår hund.

Skrevet

Hadde uansett tatt en time hos veterinær for å utelukke tannsykdom. Det er uansett ikke uhorvelige summer, en skikkelig tannrens med narkose og trekking av tann koster ca 1200, såvidt jeg husker fra vår hund.

Har vert hos vetrinær og fått vite statusen, her er det snakk om å trekke alle tennene...

Men det er ikke vårt valg, venter på at de som eier henne skal bestemme seg. Det vil komme på mellom 9000-12000..

Gjest Rosetorne
Skrevet

Har vert hos vetrinær og fått vite statusen, her er det snakk om å trekke alle tennene...

Men det er ikke vårt valg, venter på at de som eier henne skal bestemme seg. Det vil komme på mellom 9000-12000..

Stakkars hund. Da har den nok veldig vondt. Det eneste som er feil her er å ikke gjøre noe.

Skrevet

Fint du tok med hunden til vetrinær ,synes synd på hunden. Eier kan jo ringe litt rundt og høre om pris.Men uansett må tenna ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...