AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 meg er lei seg nå. meg gråter. Store krokodilletårer bare renner og renner, vil ikke stoppe, klarer ikke stoppe. Nå som alt det gode; skulle starte- nå som vi endelig skulle være et skritt i riktig retning- fremover. Et skritt nærmere drømmen, litt nærmere.... Istede blei det et STORT skritt tilbake, føles det. Overlegen satt der, tre kvarter forsinket- ikke noe unnskyld ventetiden. Fikk papirene, tittet på oss. Papirene... Hm hm hm hm Så kom det: du er for tykk, han er for tykk, han må slutte å røyke. Ikke noe forsøk på dere, før du har gått ned MINST 20 kg. Ingen vits å ta kontakt før. Sette oss på Ventelisten da? Nei, det er for de som venter på IVF forsøk det..... mini_mi gråter ennå. Nå som vi var så godt igang, gledet oss. På vei ned i vekt, skikkelig motivert. Hva nå? Og hvorfor oss? Anonym poster: 48c399835915fab04c17cfcdf1136185
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Dette er ikke for å være ekkel, men om du må ned i vekt er det vel bare å slanke seg? Anonym poster: dad8aadd7923883d89f6bf8f69dd7b62 2
Hopee Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Uff, forstår frustrasjonen din og hvorfor du er lei deg :'( Det er jo ikke alltid lett å slanke seg heller, men hvis man er veldig stor skal 20 kilo gå av relativt raskt...Men det vet du sikkert. Jeg ønsker dere begge masse lykke til med slankingen! Og tror og håper at dere får en liten en i nærmeste fremtid
Athene Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Uansett hva årsaken er gjør det vondt. Og når en lege får dere til å føle dere på den måten er det ikke en god lege. Han/hun burde heller bistå dere for å nå målet. Røyking er det værste du kan gjøre med tanke på egen fruktbarhet. Fedme er en god nummer to. Det er ikke alltid så lett, men du vet i alle fall hva som må til. Min store drøm har faktisk flere ganger vært at det var noe jeg selv kunne gjøre, at noen pekte på hva jeg gjorde feil, slik at jeg kunne korrigere det. Men her er vi slanke ikke-røykere. Det er en grunn til at reglene er som de er. Sannsynligheten for å lykkes med IVF dersom man er overvektig som kvinne er liten. Sædkvaliteten hos menn er veldig avhengig av om man røyker eller er overvektig. Det å gå gjennom den prøvelsen et prøverørsforsøk er med så små odds som dere har nå er meningsløst, ikke bare for samfunnsøkonomien, men også for dere selv. Jeg kan ikke anbefale så mye annet enn å ta tak i det dere kan gjøre noe med. Og la det dere ikke kan gjøre noe med være opp til legene. Selv om det er lettere sagt enn gjort å gjennomføre en livsstilsendring. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 Store krokodilletårer bare renner og renner, På vei ned i vekt, skikkelig motivert. Hva nå? Og hvorfor oss? Anonym poster: 48c399835915fab04c17cfcdf1136185 (For det første, og helt på siden: Krokodilletårer betyr falske tårer, at man ikke egentlig er lei seg (kommer fra lokketriksene fra krokodiller - og jeg tror nok tårene dine er helt ekte) Jeg tror du trenger en stor klem. Legen har IKKE vært sympatisk - og må ordlegge seg på en helt annen måte. Men SÅ tror jeg du må fokusere på det du selv skriver: "På vei ned i vekt - skikkelig motivert"! Hva kan motivere deg enda mer enn tanken på et barn? Hvis dere klarer dette sammen, vil dere ikke bare få hjelpen dere sårt trenger og ønsker, dere vil bli mye mer sunne og aktive foreldre for barnet deres når det kommer. Det høres helt sikkert brutalt ut, men det er ment godt. Hvorfor oss? Det er det mange av oss her inne som spør oss om, selv har jeg alltid vært en flink pike som aldri har tatt i en sigarett eller alkoholholdig drikke - men det går ikke for meg heller. Skjebnen rammer tilfeldig, så krysser jeg alle fingrene mine for at dere får det til etter hvert - med endring i livsstilen! Anonym poster: 17e14591603eb127453d0d65c8a043d2
Charlie28 Skrevet 7. mai 2013 #6 Skrevet 7. mai 2013 (endret) Hadde jeg vært deg TS så hadde jeg prøvd å se på dette som en stor motivasjonsfaktor. Tenk, dere kan jo faktisk gjøre NOE for å bedre sjansene deres. Mange har ingenting de kan gjøre, og må bare håpe på det beste. Å gå ned 20 kilo bør gå kjempe fint. Det høres kanskje mye ut, men 1 kg/uken er overkommelig dersom man er litt 'stor' fra før. Går du ned 1 kg/uken vi det ta deg 20 uker å gå ned i vekt. Det er ca 4,5 måneder. Har en svigerinne som nettopp har gjort det.. Vell, hun raste ned i vekt de første ukene, og tok bare 3 mnd. Du har ikke noen du kunne gått til for å få hjelp? F.eks en ernæringsfysiolog i nærområdet ditt? Da får du lagt opp kostholdet ditt slik at du vil nå målet ditt (uten å nødvendigvis bare spise salat altså!). Jeg håper at dere vil i all deres frustrasjon se at dere kan sammen jobbe mot ett mål. Dere bedrer sjansene for å bli gravid med hvert kilo dere går ned. Tenk, viss dere går ned 20 kilo hver vil det til sammen være 40 kilo. Og DET MÅ jo påvirke sjansene for å bli gravide med mange prosent!! Nå går vi også mot lyse dager. Mulighetene til å være ute å gå turer/sykle, padle m.m. er jo uendelige. Vi spiser som oftest litt lettere mat også nå om sommeren. Er lettere å kosespise på høsten/vinteren. Så sånn sett er det jo en prima tid å faktisk skulle gå ned i vekt på Jeg er selv ernæringsfysiolog og VET av erfaring at dette kan dere få til. Bare tenk på premien :D Masse lykke til Endret 7. mai 2013 av Charlie28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå