AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Da tenker jeg på utenom turer. Min hund tar jeg med ut for å tisse når det har gått 2,5-3 timer. Jeg har fått reaksjoner på at det kanskje er litt oftere enn nødvendig når hunden er over 1 året, og lurer på hvor ofte andre lar hunden tisse? Min hund har en utmerket blære, og holder seg i ti timer hvis han må, men ikke er det bra, og det er jo godt å få tisse når man har behov, tenker jeg. Det var noen som mente at når de skulle ha hunden mens jeg var på jobb, burde det holde å la han tisse på morgenen. Fordi at han jo fint holder seg en arbeidsdag når han er alene. Selv hadde jeg nok latt han tisse 07-0930, 12 og 1430. Hva tenker dere, er det bare tull det jeg driver med? Anonym poster: 89d9c4f667c2302cd155a56a9d82f356
Chiqette Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 det er nokså ofte syntes jeg, hunden sier vel kanskje ifra selv om han faktisk må på do? Her er vi ute 2-3 ganger om dagen ca utenom den daglige lange turen. Da er vi ute ca klokka 08.00, lengre tur rundt 12-13.00 ut på liten tur klokken 18-19.00 og en siste tur før vi legger oss, mellom 23-24.00. Han får selvfølgelig komme ut og gjøre fra seg mellom dette også om han må, men det er sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Man ser jo på hunden når den må ut, så det er bedre å basere seg på det framfor å gå etter klokka. Noen dager må hunden ut ofte, og noen dager kan det gå lang tid mellom. Det varierer nok fra hund til hund. Anonym poster: 4d46c28c9448825d9004624fbd5eff18
lillemeg90 Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Den hunden vi passer på er 9 år, og vi går 3 turer til dagen. Trenger hun å tisse mellom det går vi rett ut i hagen.
ZebraTiger Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 Går 3 turer hver dag, og det har vi gjort fra han var 6 mnd ca. En tur før jobb, ca kl 7, på 15-20 min. Tur når jeg kommer hjem fra jobb, litt lengre tur på 1-1,5 time, også en tur på 20-30 min før vi legger oss. I helgene pleier vi å legge inn en eller to turer til. Noen ganger kommer også naboen vår og hunden hennes og henter vofsen mens vi er på jobb. Da løper han ute i skogen i 1-3 timer med den andre hunden (:
Tabris Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Utenom hovedturen tar vi ham ut to eller tre ganger i løpet av dagen. En om morgenen, en om formiddagen (evt ettermiddagen hvis hovedturen er tidlig) og en siste kveldstur før leggetid. Han er ti måneder gammel.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 3 ganger om dagen. Før jobb, etter jobb, og på kvelden/før leggetid. Da er en av de to siste rundene en lengre tur. Anonym poster: 09627d078deb752a54ed6df177155f54
Gjest Lolita8 Skrevet 6. mai 2013 #8 Skrevet 6. mai 2013 Går tur på en time på morgenen, så er han hjemme en stund alene, for så å få mat og få stå ute i et par timer til jeg er ferdig på jobb(har stor hundegård som han trives i overkant mye i), når jeg kommer fra jobb(halv fire-ish) blir han med inn å slapper av, før det bærer ut på langtur(fra fem til kanskje sju/åtte, alt etter som) Etter langturen er det avslapping før mat, så får han stå ute en stund til Jeg har min ute rimelig mye, nettopp pga han elsker å være ute! Så jeg synes ikke det er absurd at du har din ute mye om det funker for dere, det er nok ikke 100% nødvendig mtp. tissing, da den nok kan holde seg, men!
LexSuperior Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 I gjennomsnitt 3-5 ganger. Men det er ikke nødvendig med mer enn 3. Hun får såklart gå ut hvis hun sier fra at hun må Du må gjøre som du vil, men jeg tenker at annenhver time er i overkant mye. I hvertfall hos oss. Da gidder ikke hunden min å tisse:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå