Gå til innhold

Hva slags benkeplate har du og.....

Gjest wing

Anbefalte innlegg

Gjest wing

hvilken sort kunne du tenke deg av benkeplate på kjøkkenet?

Sliter med å ta en valg..... :( Tror jeg ender med en mørkegrå benkeplate med litt sjattering i. Veggen er mørk grå, hvite skap og kjøkkenøy. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan bli pent, men kanskje litt monotont mot grå vegg? Svart hadde kanskje vært like fint.

Like viktig er vel materialet - tenker du stein, laminat eller kompositt? (Regner med det ikke er tre du vil ha siden du tenker sjattering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wing

Takk for svar! Benkeplaten jeg har bestemt meg for (iallefall nesten) er laminat. Benkeplaten er en tanke mørkere enn veggen.

Jeg har også tenkt på hvit benkeplate, men tror kanskje at en mørkegrå benkeplate vil bli penere på kjøkkenøya vi skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt er kjempefint. Etter min mening bør man ha samme benkeplate på kjøkkenøy som på resten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wing

Hm....jeg vet ikke helt om jeg ville valgt hvit.... Jeg skal som sagt ha en hel kjøkkenøy hvor vi skal spise hver dag..... Tror du ikke at det lett vil sette seg flekker på hvit benkeplate?

Egentlig ønsker jeg meg eikelaminat, men eikelaminatprøven så veldig gul ut i butikken..... Argh!! vanskelig!!! Er redd for å velge "feil" slik at jeg ødelegger helhetsinntrykket... :(

Endret av wing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært skeptisk til hvit benkeplate i laminat. Min mor har det og den har fått en del merker etter diverse års bruk. Enig med ashera, grått mot grått kan kanskje bli litt monotont også, så svart kunne kanskje være en idé? Eller noe som er så mørkt grått at det nesten er svart, omtrent som denne?

Selv har jeg laminat (bøk), men siden jeg har hvite skap med noen tynne bøkelister så fungerer det.

Ellers så kunne jeg faktisk sett for meg at en litt lys, ikke for varm "trelaminat" kunne vært fint til mørkegrå innredning? Noe á la denne, eller kanskje enda litt "gråere" i fargetonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wing

Ville vært skeptisk til hvit benkeplate i laminat. Min mor har det og den har fått en del merker etter diverse års bruk. Enig med ashera, grått mot grått kan kanskje bli litt monotont også, så svart kunne kanskje være en idé? Eller noe som er så mørkt grått at det nesten er svart, omtrent som denne?

Selv har jeg laminat (bøk), men siden jeg har hvite skap med noen tynne bøkelister så fungerer det.

Ellers så kunne jeg faktisk sett for meg at en litt lys, ikke for varm "trelaminat" kunne vært fint til mørkegrå innredning? Noe á la denne, eller kanskje enda litt "gråere" i fargetonen?

Hehe, jeg tror faktisk det er nettopp den grå laminaten vi har sett på..... Hvordan tror dere den gråfargen vil ta seg ut på også kjøkkenøya? (Er litt bekymret for at den skal bli litt for dominerende?)

Enig, drivved så jo kjempe din ut, kunne virkelig ønske at jeg kunne valgt en laminat av den typen, bare litt gråere! (Får kjøkken av en leverandør - derfor begrenset utvalg....) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zara

Betong :) Veldig fornøyd!

Umulig å forestille meg uttrykket uten å se bilder av kjøkkenet. Hvitt kjøkken kan være så mangt, det kan også sjattering og mørkegrått.

Har du bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wing

Ja, bilder hadde vært fint. Vi holder på å bygge hus, så kjøkkenet er ikke satt opp enda, men valg må taes. Er det noen som kan legge ut bilder av kjøkkenet sitt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TinaT

Jeg holder på med å innrede ny leilighet i disse dager og har valgt hvit corian benkeplate....

Den skal være veldig hardfør, men jeg har lest en test hvor den havnet litt lenger ned på resultatlisten når det kom til det å tåle varme. Fordelen er at den er enkel og grei å fikse om det skulle trenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...