Diafragma Skrevet 6. mai 2013 #1 Del Skrevet 6. mai 2013 Ble litt inspirert av en annen tråd her. Er det slik at det er vanlig i kommunene at hjelpepleiere er med på å dele ut medisiner? Hvordan er det der du jobber? Jeg har jobbet kun på sykehus, og der fikk ikke hjelpepleierene/helsefagarbeiderne/helsesekretærene røre så mye som en paracet. Heller ikke sykepleierstudentene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitalong Skrevet 6. mai 2013 #2 Del Skrevet 6. mai 2013 Der jeg jobber kan både fagarbeidere og assistenter dele ut medisin. Vi fagarbeidere har noe større tilgang enn assistentene. Kommunen bruker å kjøre dosettkurs på 3 timer for ferievikarer sånn at de får dele ut medisiner, men vi fagarbeidere har 3 dagers medisinkurs med eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Del Skrevet 6. mai 2013 Det kommer vel litt an på hvor man jobber. I hjemmesykepleien deler både fagarbeidere og assistenter med medisinkurs ut medisiner fra dosett og doserull. Anonym poster: a24b74d5621786a79a31992a2b4520fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #4 Del Skrevet 6. mai 2013 I kommunehelsetjenesten er det vanlig at hjelpepleiere ol deler ut medisiner fra dosett og multidose og setter insulin og klexane ol. Det er så få sykepleiere at sånn må det bare bli. A preparater er det sykepleiere som deler ut. På sykehuset er det kun sykepleiere som deler ut medisiner. Når jeg var sykepleiestudent delte jeg ut medisiner på lik linje som sykepleierene, ble bare sjekket først. Anonym poster: 55b04ac29f52efdf9101c8ea5ef7da03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #5 Del Skrevet 6. mai 2013 Om du tar medisinkurs så får helsefagarbeidere gitt ut medisiner mener jeg. Anonym poster: dbb666dbd42a527b58177d27dedc9660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fleecejakke Skrevet 6. mai 2013 #6 Del Skrevet 6. mai 2013 På sykehjem og i hjemmesykepleien er det vanlig at helsefagarbeidere får gi ut medisiner etter kurs, dette er helt utelukket i spesialisthelsetjenesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå