following_angels Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Hei Jeg har blitt spurt om å spille (piano) i en konfirmasjon til noen bekjente av meg. Jeg skal spille sammen med 3 andre gutter og sangeren er broren til hun som konfirmerer seg. Jeg er ikke invitert som gjest i besøket, men kjenner de litt. Er det noen som kan hjelpe meg litt med hva som er lurt å tenke på? Hva burde jeg IKKE ha på meg? Bunad er ikke aktuelt, det blir alt for mye styr og er nok for pyntet uansett. Tenker kjole og en blazer/cardigan, men hvor kort er for kort? Skal selvfølgelig ikke gå med en åletrang topp som såvidt dekker rompa, men ca ned til fingertuppene, er det for kort? Jeg er 17 år gammel og 176 cm høy hvis det har noe å si. På forhånd takk
sara-ellis Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Hvorfor har du fått for deg at bunad er for pyntet? De andre kommer jo til å ha på seg bunad.
lille..trille Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Jeg har spilt litt for mange konserter og syns at svart funker uansett. Du er der for å spille, ingenting annet. Så da kan du like gjerne være så anonym som mulig + at det ser profft ut. Så kjole og blazer er sikkert flott. 2
following_angels Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2013 Hvorfor har du fått for deg at bunad er for pyntet? De andre kommer jo til å ha på seg bunad. Jeg snakket med han som er broren og som skal synge, og han sa jeg ikke trengte å gå i bunad. Jeg er jo ikke gjest, er bare en del av underholdningen. Dessuten blir det utrolig mye stress å ha på bunaden bare for å spille 3 sanger
following_angels Skrevet 6. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2013 Jeg har ingen (passende) svarte kjoler, er grønt/mørkegrønt for sprangende? Tenker noe a la dette: http://www.oasis-stores.com/colourblock-fit-and-flare-dress/skater-dresses/oasis/fcp-product/3470102601 men i denne fargen: http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Skater-Dress-In-Ribbed-Texture/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2728963&cid=8799&Rf980=3672&Rf-200=2&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Green Med en svart blazer og svarte sko?
sara-ellis Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Hvis du ikke vil ha bunad ville jeg gått for så profesjonelt som mulig, svart eller svart og hvitt :-)
awesome. Skrevet 7. mai 2013 #7 Skrevet 7. mai 2013 Jeg har ingen (passende) svarte kjoler, er grønt/mørkegrønt for sprangende? Tenker noe a la dette: http://www.oasis-sto...duct/3470102601 men i denne fargen: http://www.asos.com/...rt=-1&clr=Green Med en svart blazer og svarte sko? Synes du skal gå for den kjolen, jeg. Likte både fargen og selve kjolen synes jeg ikke var for kort. Svart blazer over og svarte pumps blir kjempefint! 3
Vulpes Skrevet 8. mai 2013 #8 Skrevet 8. mai 2013 Så lenge du kommer i noe litt pent så tror jeg det ikke er så nøye hva du har på deg. Det må da ikke være svart/hvitt bare fordi du er ansatt for å spille, vel Jeg tror det skal en del til før de i konfirmasjonen reagerer på antrekket ditt; de er nok mer opptatt av å kose seg på fest og å høre dere spille.
following_angels Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2013 Puh, det var godt å høre at jeg ikke var helt ute Vet ikke om jeg går for svarte pumps; det høres veldig lekkert ut, men jeg er ganske høy og vet ikke om jeg er komfortabel med det. Dessuten er det litt vanskelig å spille med høyehæler, da må jeg i så fall ta de av. Jeg har noen rene, nye, grå converse, men det blir vel kanskje for casual? Selv om jeg gjerne skulle brukt dem xP
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #10 Skrevet 8. mai 2013 Jeg ville heller valgt "ballerina sko" (dersom du ønsker flate sko) eller pensko (finnes mange pensko som ikke har veldig høye hæler). Jeg synes ikke converse passer til pentøy. Anonym poster: c0725126481d5e397546fedf991b7b62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå