AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Hvor mange gram protein bør man spise etter en styrkeøkt? Leser mange steder at bl.a. "en porsjon havregrøt er en god proteinkilde", men i Bjørn's lettkokte havregryn er det 5,2 gram protein per 40 gram havregryn. Det er jo ikke så mye? Nå spiser jeg egentlig lavkarbo(men ikke superstrengt), så havregrøt blir ikke så aktuelt uansett, men jeg har fått for meg at jeg hvert fall bør få i meg 15 gram protein etterpå? Mulig jeg har lest for mye på Fitnessbloggen, der de mener 2-3 gram protein per kg kroppsvekt er ideelt, når man trener styrke.. Anonym poster: 621dfba5d58f76a9eb5592ec0cd6befe
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Om du spiser lavkarbo får du vel i utgangspunktet sannsynligvis i deg en del protein allerede. Å styre med havregrøt for å få i seg proteiner, spesielt om man er på lavkarbo, blir helt bakvendt. Havregrøt spises for karbohydratenes skyld, ikke proteinenes. Tror ikke det finnes noen konkrete tall på hvor mye som er "nok". Bare man får i seg et skikkelig måltid, som inneholder en del proteiner, blir det nok bra. Anonym poster: 5615abc9417cdad73d489ac2e1432aaa 1
FantasDick Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Jeg pleier å ta en proteinshake etter trening. 1 dl Star Nutrition whey 80 gir 28 gr. protein. Blander som regel med 1 1/2-2 dl melk (ekstra lett/styrk) så får i meg rundt 7-8 gram ekstra der. Jeg bruker proteinshake fordi jeg ikke har lyst på mat kort tid etter trening, samt at det er en "enkel" måte å passe på at jeg får i meg nok.
Vulcan Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Hvor hardt trener du? og hvor mye muskler prøver du å skaffe deg? Husker ikke helt detaljene, men tror det var at å legge på seg 1kg muskler på et år krever kun at du drikker 1 glass skummetmelk ekstra hver dag. Proteinshakes og slike ting er veldig oppskrytt og ikke nødvendig for vanlige menneskers treningsprogram. Forutsatt du har et godt kosthold.. Hvertfall min, og mine foreldre som begge jobber i helsevesenet, sin oppfattning. Bruker ikke noen form for protein eller slike "tilleggs"greier og har en muskelmasse som tilsvarer min anbefalte BMI (-2kg) =D
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 Egg/skyr/melk er jo en fin proteinkilde. Anonym poster: 2f661d6c358eef0839937b8c7ce1c509
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå