AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Del Skrevet 6. mai 2013 Dere som har jobbet en stund i staten, hvor ofte har dere fått ekstra lønnstrinn gjennom forhandlinger? Er det vanskelig å få opprykk pga endring i arbeidsoppgaver? Jeg forsto det sånn at det ikke ble penger til overs til lokale forhandlinger i år, med mindre arbeidsgiveren spytter i midler fra budsjettet. Anonym poster: 8e43c0fbbf3e59d667c8e9db5e7f9c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #2 Del Skrevet 6. mai 2013 Endring i arbeidsoppgaver kan være grunnlag for opprykk etter pkt. 2.3.4 i hovedtariffavtalen for staten, det går på virksomhetens eget budsjett og ikke på lønnsopprykksmidler tildelt i forbindelse med lønnsoppgjøret. Hvor vanskelig det er kommer an på arbeidsgivers policies og praksis. Jeg har hatt en jevn lønnsutvikling med opprykk både etter pkt. 2.3.4, 2.3.8 og 2.3.3 (det siste er lokale forhandlinger i forbindelse med lønnsoppgjøret). Anonym poster: 41502ac57397a9b75722a425ef217048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Del Skrevet 6. mai 2013 Hva er en "jevn" utvikling? Hvor mange trinn kan man regne med å rykke opp etter la oss si 10 år? Jeg er jo klar over at det kan skje mye ulikt på den tiden, er bare ute etter å finne ut hva som er normen. Hos oss har de fleste rykket opp i fjor, og da er det slitt surt hvis det ikke blir penger igjen til årets oppgjør. Jeg er usikker på om jeg har nok endring i stillingen til å få noe på grunnlag av det. Anonym poster: 8e43c0fbbf3e59d667c8e9db5e7f9c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 6. mai 2013 #4 Del Skrevet 6. mai 2013 Du vil jo få på sentralt oppgjør. Det er forholdsvis vanlig at det blir lite eller ingenting til lokale forhandlinger i mellomoppgjør, slik det er i år. Hvis du henger etter lønnsmessig, og du gjør en god jobb, samt er organisert, ligger du godt an til neste år. Det er ikke noe som er normalt i løpet av 10 år, og det er dessuten misvisende å snakke om trinn, siden det er veldig stor forskjell på hva de ulike trinnene betyr i penger. Et hopp fra ltr. 45-50 er noe ganske annet enn 65-70. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #5 Del Skrevet 6. mai 2013 Vanligvis en gang per år. I tillegg har det vært lokale forhandlinger, men det har stort sett gått til ledelsen. Anonym poster: 9237832a2fd5413f106d21f99836ec46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #6 Del Skrevet 6. mai 2013 Du vil jo få på sentralt oppgjør. Det er forholdsvis vanlig at det blir lite eller ingenting til lokale forhandlinger i mellomoppgjør, slik det er i år. Hvis du henger etter lønnsmessig, og du gjør en god jobb, samt er organisert, ligger du godt an til neste år. Hva hvis man gjør en god jobb og ikke er organisert? Ledelsen skal vel ikke diskriminere på grunnlag av det? Anonym poster: 8e43c0fbbf3e59d667c8e9db5e7f9c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 6. mai 2013 #7 Del Skrevet 6. mai 2013 Ledelsen ser ikke alltid hvem som gjør en god jobb. Som organisert har man noen som taler ens sak. Dessuten vil fagforeningene oftest ha som mål at minst mulig av pengene går til uorganiserte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #8 Del Skrevet 6. mai 2013 Ledelsen ser ikke alltid hvem som gjør en god jobb. Som organisert har man noen som taler ens sak. Dessuten vil fagforeningene oftest ha som mål at minst mulig av pengene går til uorganiserte. Men i følge min sjef er nyansette langt nede på prioriteringslista. Anonym poster: 47aecc4e2687247f22d1a41f0959fc55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 6. mai 2013 #9 Del Skrevet 6. mai 2013 Men i følge min sjef er nyansette langt nede på prioriteringslista. Anonym poster: 47aecc4e2687247f22d1a41f0959fc55 Det er logisk. De nytilsatte har jo nylig forhandlet om lønn, dvs ved ansettelse. Men hva har det med fagforeninger å gjøre, siden du quoter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå