AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Jeg har lyst å komme i form, tenkte å begynne å sykle. Men er usikker på hvor lenge og mye og sånt jeg skal begynne med. Jeg eier ikke kondis og er ikke spesielt sterk. Holder det med 1/2 time 3 ganger i uka? (f.eks mandag, onsdag, fredag) og øke etterhvert eller bør jeg sykle mer? Bør jeg gå en tur de dagene jeg ikke sykler? Anonym poster: 23fa7080cf43f42960fb1ce3b0154efb
Gjest Daenerys Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Det høres veldig bra ut når du er utrent og skal starte Etterhvert kan du øke når du kjenner at du klarer mer. Det skader jo ikke å gå en halvtime hver dag eller dagene du ikke trener, anbefales med minst 30 minutter aktivitet hver dag.
Nowayback Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Det som er fint med sykling, er at det er mild form for trening. Alle klarer å sykle, og tempoet bestemmer du selv. Det er en bra måte å starte på, når kondisen er på bunn.
Wiggins Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 (endret) Jeg har lyst å komme i form, tenkte å begynne å sykle. Men er usikker på hvor lenge og mye og sånt jeg skal begynne med. Jeg eier ikke kondis og er ikke spesielt sterk. Holder det med 1/2 time 3 ganger i uka? (f.eks mandag, onsdag, fredag) og øke etterhvert eller bør jeg sykle mer? Bør jeg gå en tur de dagene jeg ikke sykler? Anonym poster: 23fa7080cf43f42960fb1ce3b0154efb Det kommer jo veldig an på hvor hardt du har tenkt å sykle denne halvtimen. En halvtime jogging er en brukbar økt, men du skal tråkke veldig hardt før en halvtime sykling er så veldig hardt. Selv sykler jeg til og fra jobb i tillegg til treningsturer, det er en drøy halvtime hver vei. Du skal sykle så hardt/langt at du kjenner deg greit restituert to dager etterpå. I tillegg er det viktig å være i aktivitet hver dag, så det er ikke noe i veien for å ta seg en rolig tur de dagene du ikke trener, enten du gjør det til fots eller på sykkel. Husk vannflaske på sykkelen! Det bør ikke ta deg lang tid å orke mer enn en halvtimes sykkeltur, da blir det etterhvert viktig med vann. Når jeg sykler turer på 2-3 timer drikker jeg litt hvert kvarter, eller oftere hvis det er varmt i været. Endret 6. mai 2013 av Wiggins
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå