AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Vår sønn er testet og sakkyndig erklæring konkluderer med stort behov for hjelp. Men enkeltvedtak fra skole og dermed også ioplan har uteblitt. Hvordan formulerer jeg klagen? Anonym poster: c7cea5e24a90f31785cd76798ab08f58
Gjest Mann på 47 Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Ville endret overskriften dersom jeg var deg. De som kunne tenke seg å svare på posten vil nok ikke åpne den.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Hvor lang tid har det gått siden erklæringen var ferdig? Det beste er først å ta en telefon til rektor ved skolen. Det er rektor som skal fatte enkeltvedtak. Gi beskjed om at du forventer et vedtak innen en uke. Om du ikke får dette, så skriver du en skriftlig klage til skolekontoret i kommunen. Den kan du f.eks. formulere på følgende måte: Vedrørende manglende vedtak og IOP for XX XX Viser til utredning og sakkyndig uttalelse fra YY PP-kontor datert NN.NN.NNN. Det er til dags dato ikke fattet et vedtak om spesialopplæring og utarbeidet en IOP. Jeg har vært i kontakt med rektor Navn Navnesen ved Skole den NN.NN.NNNN og etterlyst disse. Da jeg fortsatt ikke har mottatt disse, vil jeg med dette klage på sen saksbehandling og be om at vedtak fattes og IOP utarbeides snarest ihht gjeldene lover. Ved spørsmål kan jeg treffes på telefon NNN NN NNN eller epost nn (a) nn .no Med vennlig hilsen, Anonym Anonym poster: e4eacfe2d95bdb1df38042c53d54ea60
Puserjenta Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Kanskje du bør vise til forvaltningsloven??? § 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar). Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold. Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig. I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå