Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ser du på som de største varseltegnene?

Jeg har en venninne som alltid kommer for sent til avtaler, om hun kommer i det hele tatt! Kommer hun ikke er det alltid statuser på facebook om ditten og datten av trivielle ting som tv-serier, men å svare på mine meldinger om hvor hun er, det kan hun ikke. Tar jeg det opp senere, hender det hun prøver å dytte på meg hvordan hun har den og den kroniske sykdommen og prøver å hinte til meg hvor ufølsom jeg er som forsøker å si at "hei, vi hadde en avtale, når du ikke kan holde den forventer jeg i det minste en beskjed".

Andre ting er at når det går lengre perioder uten at jeg tar kontakt, er jeg sur på henne, antar hun. Så når jeg en gang sender henne en melding er det "trodde du var sur på meg og var så lei meg". Men hvorfor ikke bare spørre da, hvis det var så vondt og fryktelig?

En annen gang da facebook spydde ut disse personlige meldingene på wallen til folk, fant jeg et spesielt utsagn jeg har kommet med før, fra henne på en felles venninnes facebook vegg. Jeg fikk med én gang en utrolig dårlig følelse i magen, da hun har det med å være "sååå glad i noen", men så blir utrolig spydig og snakker dårlig om folk bak ryggen deres. I fylla har flere fortalt meg om ting hun har kritisert meg for, ting som er som de er fordi jeg har utrolig dårlig selvtillit og ikke kan noe for. Prøv å se åssen det er å være en toer på skalaen og se om du føler for å gå på byen å danse uten å få noe oppmerksomhet...

Hun er en utrolig pen jente og får masse oppmerksomhet hele tiden. Hun er veldig blid og hyggelig og gir alle et godt inntrykk, så det er vel derfor alle gir henne sjanse på sjanse. Selv om det ikke virker sånn så har hun også en ganske sårbar side ved seg, så jeg fikk litt vondt av å skrive det jeg skriver nå. Men jeg bare må få det ut, da jeg kan tenke på det i flere timer og føle et skikkelig sinne. Hun sier hun er såå glad i meg og får meg av og til til å tenke at jeg er heldig som har henne. Men nå begynner det negative å overskygge det positive...

Anonym poster: ad745e14aba2b5695ec5571e66a712f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Venner for meg betyr mye. Det er som min andre familie og jeg hadde gjort alt for dem.

Samtidig er det forskjell på venner og familie. Familien "må" man holde kontakt med uansett, venner kommer og går ofte inn og ut av livet ditt.

Jeg hadde ikke likt en venninne som hovedsakelig gir meg dårlige følelser og opplevelser.

Tror jeg hadde blitt rimelig flau hvis jeg satt og ventet på en kaffe på en venninne som aldri dukket opp, og det flere ganger.

Men dette er noe jeg syns alle skal avgjøre for seg selv. Ikke la noen slippe unna med å behandle deg dårlig!

Det er også en grense mellom "bestevenner" og "fiender" som er stor.

Så du trenger egentlig ikke å "dumpe vennskapet", det går fint an å ta et skritt tilbake kanskje.

HUn greier ikke å møte opp? Greit, be henne vente på deg, avtal å møtes hjemme hos henne osv. Selv om det betyr at dere møtes mye sjeldnere.

Anonym poster: 206efec6d9948b51e51bd9fa02bafea1

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

MÅ holde kontakt med familie? det må man vel ikke. det velger man helt selv. er flere i min familie jeg ikke har noe til overs for, å de har jeg ikke kontakt med. hvorfor skulle jeg det?

AnonymBruker
Skrevet

MÅ holde kontakt med familie? det må man vel ikke. det velger man helt selv. er flere i min familie jeg ikke har noe til overs for, å de har jeg ikke kontakt med. hvorfor skulle jeg det?

"må" les igjen.

Kan hende at du ikke er sånn,men mange liker å ha familien rundt selv som om de har irriterende egenskaper som man kanskje ikke hadde tålt på en venninne.

Gjest Gjest
Skrevet

"må" les igjen.

Kan hende at du ikke er sånn,men mange liker å ha familien rundt selv som om de har irriterende egenskaper som man kanskje ikke hadde tålt på en venninne.

joda men om man ikke liker samtlige familiemedlemmer så er det ingen lov mot at man må ha kontakt med noen som helst. man er voksne mennesker å bestemmer selv om man ønsker kontakt elller ei

AnonymBruker
Skrevet

joda men om man ikke liker samtlige familiemedlemmer så er det ingen lov mot at man må ha kontakt med noen som helst. man er voksne mennesker å bestemmer selv om man ønsker kontakt elller ei

men det er ikke poenget mitt i det hele tatt,så skjønner ikke at du henger deg opp i det. Mente bare at det er lettere å finne seg i dårlige vaner fra familien enn fra venner.

Jeg skjønner at man ikke må noe som helst.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg syns faktisk det er omvent. tolererer mer fra venner enn fra famile

AnonymBruker
Skrevet

ok.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mister veldig hurtig interessen for å vedlikeholde et vennskap hvis det blir "enveiskjørt" på den måten TS beskriver.

Gjest Gjest
Skrevet

I mine øyne finnes ikke ubetinget vennskap. Vennskap er noe som er "lønnsomt" for begge og gjensidig respekt er essensielt. Jeg forventer det samme av mine venner som jeg tilbyr dem. Jeg holder avtaler og løfter jeg har gitt til mine venner og forventer det samme i retur.

Dersom et vennskap blir sjevt, slik som det tyder på i TS sitt tilfelle, så avslutter jeg det da det ikke er "lønnsomt". Når det negative er større enn det positive så er det ikke vits lengre. En trenger ikke lage noe drama ut av det eller i det hele tatt utrykke at "vi er ikke venner lenger". Det er bare å slutte å ta kontakt og si du ikke har tid hver gang de kontakter deg, om de skulle være veldig pågående.

Hvorfor kaste bort tid og krefter på folk som ikke respekterer deg eller gir tilbake like mye som du tilbyr ?

AnonymBruker
Skrevet

I mine øyne finnes ikke ubetinget vennskap. Vennskap er noe som er "lønnsomt" for begge og gjensidig respekt er essensielt. Jeg forventer det samme av mine venner som jeg tilbyr dem. Jeg holder avtaler og løfter jeg har gitt til mine venner og forventer det samme i retur.

Dersom et vennskap blir sjevt, slik som det tyder på i TS sitt tilfelle, så avslutter jeg det da det ikke er "lønnsomt". Når det negative er større enn det positive så er det ikke vits lengre. En trenger ikke lage noe drama ut av det eller i det hele tatt utrykke at "vi er ikke venner lenger". Det er bare å slutte å ta kontakt og si du ikke har tid hver gang de kontakter deg, om de skulle være veldig pågående.

Hvorfor kaste bort tid og krefter på folk som ikke respekterer deg eller gir tilbake like mye som du tilbyr ?

Takk. Tror det var det jeg trengte å høre :) hilsen ts

Anonym poster: ad745e14aba2b5695ec5571e66a712f7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...